Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wyniki wyszukiwania

Znaleziono 26 projektów spełniających kryteria wyszukiwania:

  1. Zmierzenie wpływu wiedzy fonetycznej na postępy w akwizycji wymowy języka angielskiego

    Konkurs: PRELUDIUM 8 , panel: HS2

    Kierownik: Kacper Łodzikowski

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  2. Słuch muzyczny a akwizycja wymowy języka angielskiego jako języka obcego

    Konkurs: PRELUDIUM 8 , panel: HS2

    Kierownik: Mateusz Jekiel

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  3. Dynamika samogłosek u Polaków uczących się języka angielskiego

    Konkurs: OPUS 8 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Geoffrey Schwartz

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  4. Związki frazeologiczne rosyjskiego języka biznesu i ich polskie ekwiwalenty

    Konkurs: ETIUDA 2 , panel: HS2

    Kierownik: Dorota Drużyłowska

    Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny

  5. Elektropalatografia w nauczaniu wymowy i analizie fonologicznej

    Konkurs: OPUS 6 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Katarzyna Dziubalska-Kołaczyk

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  6. Środowiskowe, edukacyjne i medialne uwarunkowania witalności języka polskiego wśród młodzieży szkolnej w Ratyzbonie....

    Konkurs: HARMONIA 5 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Hanna Pułaczewska

    Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu, Instytut Humanistyczny

  7. Rola transferu językowego w nauczaniu języka polskiego studentów polonistyki w Lublanie

    Konkurs: PRELUDIUM 1 , panel: HS2

    Kierownik: Katarzyna Bednarska

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny

  8. Sandhi w wymowie języka drugiego

    Konkurs: OPUS 3 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Geoffrey Schwartz

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  9. Analiza i opis procesów fonostylistycznych w dialekcie Lancashire na podstawie korpusu PAC

    Konkurs: SONATA 3 , panel: HS2

    Kierownik: dr Małgorzata Kul

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  10. Czynniki indywidualne w kontekście mobilności Erasmus+

    Konkurs: OPUS 26 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Katarzyna Ożańska-Ponikwia

    Uniwersytet Bielsko-Bialski

  11. Wariantywność w ożywionym języku kornijskim

    Konkurs: PRELUDIUM 21 , panel: HS2

    Kierownik: Piotr Szczepankiewicz

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  12. Pozytywne i negatywne emocje, zaangażowanie, motywacja a poziom opanowania języka angielskiego przez uczniów polskiej sz...

    Konkurs: OPUS 23 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Mirosław Pawlak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu

  13. Recepcja i adaptacja wyrazów obcych w języku polskim i czeskim. Uwarunkowania językowe, psychologiczne i historyczno-kul...

    Konkurs: OPUS 2 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Mirosław Bańko

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki

  14. Rodzaje fonacji w pierwszym i drugim języku

    Konkurs: OPUS 21 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Geoffrey Schwartz

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  15. Myśląc stereotypowo: Neuronalne korelaty przetwarzania stereotypów w języku rodzimym i obcym

    Konkurs: OPUS 21 , panel: HS2

    Kierownik: dr Katarzyna Jankowiak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  16. Strategie uczenia się gramatyki, wybrane różnice indywidualne a rozwój wiedzy językowej wśród osób uczących się języka o...

    Konkurs: OPUS 20 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Mirosław Pawlak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu

  17. Imitacja fonetyczna w języku ojczystym i języku obcym

    Konkurs: OPUS 18 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Arkadiusz Rojczyk

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Humanistyczny

  18. Percepcja czasu jako kategorii językowej

    Konkurs: HARMONIA 1 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Barbara Lewandowska-Tomaszczyk

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny

  19. Wpływ interakcji rówieśniczych na przyswajanie języków obcych (w pryzmacie sieci społecznych)

    Konkurs: SONATA BIS 6 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Michał Paradowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej

  20. Naukowy opis procesu czytania u dzieci z wadami słuchu i dzieci niesłyszących. Różnice w ruchach gałek ocznych podczas o...

    Konkurs: PRELUDIUM 11 , panel: HS6

    Kierownik: dr Marzena Rusanowska

    Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk

  21. Mimowolne procesy przyswajania określoności - badania porównawcze osób posługujących się od urodzenia językiem polskim, ...

    Konkurs: SONATA 11 , panel: HS2

    Kierownik: dr Albertyna Osińska (Paciorek)

    Uniwersytet Warszawski

  22. Wczesny start językowy: wyraz aspiracji edukacyjnych rodziców czy realizacja polityki różnojęzyczności?

    Konkurs: SONATA 1 , panel: HS2

    Kierownik: dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow

    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Filologiczny

  23. Ustalenie wpływu systematycznego treningu fonetycznego w języku obcym na jakość przetwarzania języka

    Konkurs: PRELUDIUM 11 , panel: HS2

    Kierownik: Bartosz Brzoza

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  24. Wpływ języka obcego na wymowę w języku ojczystym w tłumaczeniu symultanicznym

    Konkurs: PRELUDIUM 10 , panel: HS2

    Kierownik: Katarzyna Stachowiak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

  25. Przyswajanie złożoności językowej w nauczaniu/uczeniu się języków obcych

    Konkurs: HARMONIA 7 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Urszula Paprocka-Piotrowska

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Humanistycznych

  26. Wybrane czynniki kognitywne i afektywne jako wskaźniki poziomu opanowania gramatyki u osób dorosłych uczących się języka...

    Konkurs: OPUS 9 , panel: HS2

    Kierownik: prof. Mirosław Pawlak

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu