Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Przyswajanie złożoności językowej w nauczaniu/uczeniu się języków obcych

2015/18/M/HS2/00101

Słowa kluczowe:

przyswajanie języka obcego złożoność językowa przeformułowanie nauczanie/uczenie się języków obcych

Deskryptory:

  • HS2_5: Językoznawstwo historyczne, porównawcze, typologiczne i współczesne; nauka o tekście i gatunkach mowy
  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Humanistycznych

woj. lubelskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Urszula Paprocka-Piotrowska 

Liczba wykonawców projektu: 9

Konkurs: HARMONIA 7 - ogłoszony 2015-06-15

Przyznana kwota: 291 240 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-05-18

Zakończenie projektu: 2019-12-17

Planowany czas trwania projektu: 43 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  • Publikacje książkowe (7)
  1. La reformulation du récit : relations texte ‒ discours ‒ langue dans l'optique didactique
    Autorzy:
    Katarzyna Karpińska-Szaj, Agata Lewandowska, Bernadeta Wojciechowska
    Czasopismo:
    Studia Romanica Posnaniensia (rok: 2019, tom: 46/2, strony: 123-142), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/strop.2019.462.008 - link do publikacji
  2. Przeformułowanie jako narzędzie badawcze w akwizycji języka i glottodydaktyce
    Autorzy:
    Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
    Czasopismo:
    Neofilolog. Innowacyjność w glottodydaktyce – konteksty badawcze i wdrożenia (rok: 2018, tom: 50/1, strony: 45624), Wydawca: Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/n.2018.50.1.1 - link do publikacji
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    Urszula Paprocka-Piotrowska (dir)
    Książka:
    Methodologie de recherches en acquisition des langues. Seria 12/15 (rok: 2019, tom: 9, strony: 1-190), Wydawca: Werset
    Status:
    Opublikowana
  2. Reformuler pour acquerir : quelques exemples d'analyse du corpus des reformulations orales chez des enfants polonais à 6, 8 et 10 ans
    Autorzy:
    Urszula Paprocka-Piotrowska
    Książka:
    Chercheurs en devenir. Seria 12/15 (rok: 2018, tom: 8, strony: 19-33), Wydawca: Werset
    Status:
    Opublikowana
  3. nie dotyczy
    Autorzy:
    Claire Martinot, Tomislava Bošnjak Botica, Sonia Gerolimich, Urszula Paprocka-Piotrowska (eds)
    Książka:
    Reformulation and Acquisition of Linguistic Complexity – Crosslinguistic Perspective (rok: 2020, tom: 2, strony: 1-384), Wydawca: ISTE & WILEY
    Status:
    Opublikowana
  4. nie dotyczy
    Autorzy:
    Marlena Duda, Aleksandra Murat-Bednarz, Elodie Peurou, Kévin Raynaud (dirs)
    Książka:
    Chercheurs en devenir. Seria 12/15. (rok: 2018, tom: 8, strony: 1-184), Wydawca: Werset
    Status:
    Opublikowana
  5. nie dotyczy
    Autorzy:
    Claire Martinot, Sonia Gerolimich, Urszula Paprocka-Piotrowska
    Książka:
    LINGUISTIQUE DE L'ACQUISITION : CORPUS ET METHODE D'ANALYSE (rok: 2022, tom: 218, strony: 1-224), Wydawca: TN KUL
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  6. Przeformułowanie w badaniach glottodydaktycznych
    Autorzy:
    Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska
    Książka:
    Méthodologie dans les recherches en acquisition des langues (rok: 2019, tom: 9, strony: 22-34), Wydawca: Werset
    Status:
    Opublikowana
  7. nie dotyczy
    Autorzy:
    Katarzyna Karpińska-Szaj, Bernadeta Wojciechowska, Agata Lewandowska, Aldona Sopata
    Książka:
    Reformulation in foreign language learning (rok: 2019, tom: nie dotyczy, strony: 1-148), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana