Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Sandhi w wymowie języka drugiego

2012/05/B/HS2/04036

Słowa kluczowe:

fonologia fonetyka prozodia akwizycja

Deskryptory:

  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne i porównawcze, teoria języka i teoria komunikacji, metody badań lingwistycznych (w tym: socjo-, etno-, psycho- i pragmalingwistyka), lingwistyka komputerowa;
  • HS2_7: Metodyka i dydaktyka nauczania literatury i języka (w tym: języka obcego i języka polskiego jako obcego), glottodydaktyka, kultura języka

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Geoffrey Schwartz 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 3 - ogłoszony 2012-03-15

Przyznana kwota: 223 300 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-02-01

Zakończenie projektu: 2015-02-21

Planowany czas trwania projektu: 24 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Komputer. Za kwotę 5 000 PLN
  2. Mikrofon / słuchawki. Za kwotę 500 PLN
  3. Mobilny interfejs dźwiękowy USB. Za kwotę 1 500 PLN
  4. Oprogramowanie komputerowe. Za kwotę 3 124 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (8)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (3)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Granice słowa w języku polskim i angielskim: glotalizacja i łączenie
    Autorzy:
    Schwartz G, Rojczyk A, Balas A
    Czasopismo:
    Prace Filologiczne (rok: 2015, tom: 66, strony: 201-215), Wydawca: Uniwersytet Warszawski
    Status:
    Opublikowana
  2. Vowel hiatus at Polish word boundaries - phonetic realization and phonological implications
    Autorzy:
    Geoffrey Schwartz
    Czasopismo:
    Poznań Studies in Contemporary Linguistics (rok: 2013, tom: 49 (4), strony: 557-585), Wydawca: Mouton de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/psicl-2013-0021 - link do publikacji
  3. Word boundaries in L2 speech - evidence from Polish learners of English
    Autorzy:
    Schwartz G.
    Czasopismo:
    Second Language Research (rok: 2016, tom: 32 (3), strony: 45321), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/0267658316634423 - link do publikacji
  4. Sandhi-blocking in Polish vowel initial words
    Autorzy:
    Schwartz, G.
    Czasopismo:
    Folia Linguistica (rok: 2015, tom: ?, strony: ?), Wydawca: Mouton de Gruyter
    Status:
    Złożona
  5. Monitoring English sandhi-linking – a study of Polish listeners' L2 perception
    Autorzy:
    Schwartz, G. Rojczyk, A., Balas, A.
    Czasopismo:
    Research in Language (rok: 2015, tom: 13 (1), strony: 61-76), Wydawca: De Gruyter Open
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/rela-2015-0015 - link do publikacji
  6. On the evolution of prosodic boundaries - parameter settings for Polish and English
    Autorzy:
    Schwartz, G.
    Czasopismo:
    Lingua (rok: 2016, tom: 171, strony: 37-73), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.lingua.2015.11.005 - link do publikacji
  7. Stop release in Polish English - implications for prosodic constituency
    Autorzy:
    Schwartz G, Balas A, Rojczyk A.
    Czasopismo:
    Research in Language (rok: 2014, tom: 12 (2), strony: 131-144), Wydawca: De Gruyter Open
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/rela-2014-0006 - link do publikacji
  8. Phonological factors affecting L1 phonetic realization of proficient Polish users of English
    Autorzy:
    Schwartz G, Balas A, Rojczyk A
    Czasopismo:
    Research in Language (rok: 2015, tom: 13 (2), strony: 181-198), Wydawca: De Gruyter Open
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/rela-2015-0014 - link do publikacji
  1. Teaching to suppress L1 processes in L2
    Autorzy:
    Katarzyna Dziubalska-Kołaczyk, Anna Balas, Geoffrey Schwartz, Arkadiusz Rojczyk
    Konferencja:
    Phonetics teaching and learning conference (rok: 2013, ), Wydawca: PHONETICS TEACHING AND LEARNING CONFERENCE
    Data:
    konferencja 8-10 sierpnia, 2013
    Status:
    Opublikowana
  2. Language mode vs. L2 interference - evidence from L1 Polish
    Autorzy:
    Schwartz, G, Balas, A, Rojczyk, A
    Konferencja:
    International Congress of Phonetic Sciences (rok: 2015, ), Wydawca: International Phonetic Association
    Data:
    konferencja 10-14.VIII.2015
    Status:
    Opublikowana
  3. External sandhi in L2 segmental phonetics - final (de)voicing in Polish English
    Autorzy:
    Geoffrey Schwartz, Anna Balas, Arkadiusz Rojczyk
    Konferencja:
    7th International Symposium on the Acquisition of Second Language Speech - New Sounds 2013 (rok: 2014, ), Wydawca: Concordia Working Papers in Applied Linguistics
    Data:
    konferencja 17-19 maja
    Status:
    Opublikowana
  1. Teaching to Suppress Polglish Processes
    Autorzy:
    Dziubalska- Kołaczyk K, Balas A, Schwartz G, Rojczyk A, Wrembel M
    Książka:
    Teaching and Researching the Pronunciation of English: Studies in Honour of Włodzimierz Sobkowiak (rok: 2015, tom: 1, strony: 235-247), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana