Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

35 projects found matching your search criteria :

  1. Consumer behavior in a variery of retail formats: e-commerce, m-commerce, in-store

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Andrzej Mariusz Szymkowiak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  2. The overt and covert factors determining young consumers's shopping behavior towards private label products of retailers...

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Urszula Anna Garczarek-Bąk

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  3. Cognitive-motivational structures in the segmentation of online consumer behaviors of youth.

    Call: PRELUDIUM 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Mirosława Myrda

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania

  4. Pathologies in consumer behavior on market - typology, models

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: Sławomir Sebastian Smyczek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

  5. Modelling prosumers' behaviour on the energy market

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Helena Węglarz

    Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania

  6. Modeling of consumer behavior dynamics in oligopoly markets by cellular automata

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kowalska-Styczeń

    Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

  7. Young consumers' attitudes and behaviour towards sustainable and healthy eating

    Call: HARMONIA 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Zuzanna Alicja Lecluyse-Pieniak

    Instytut Badań Konsumenckich i Sensorycznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  8. The influence of word of mouth on desicion making process

    Call: SONATA 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jolanta Tkaczyk

    Akademia Leona Koźmińskiego

  9. The non-situational determinants of consumer reactions towards cause-related marketing campaign

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  10. Consumption in innovative economy

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Anna Olejniczuk-Merta

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  11. Determinants of expierience economy development in Poland in its virtual and real aspect

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kacprzak

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  12. Reducing AI aversion and boosting consumer prudence: Exploring disclosure tactics for AI-generated content in advertisin...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki

  13. From Checkout to Buzz: An exploration of antecedents, mechanism and consequences of post-purchase consumer exposure to e...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Agnieszka Kacprzak

    Uniwersytet Warszawski

  14. Exploring cognitive, neural, and behavioral dynamics in the use of an personalized AI assistant for sustainable food con...

    Call: OPUS 27 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Andrzej Mariusz Szymkowiak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  15. Fair Trade product market in Poland

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Małgorzata Julia Radziukiewicz

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  16. Consumer Competence as a Stimulant of Innovative Behaviour and Sustainable Consuption

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Anna Dąbrowska

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  17. Decoding Digital Pollution: Consumer Awareness, Motivations, and Behaviour towards Sustainable Digital Practices

    Call: PRELUDIUM 22 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Konstantinos Andreas Madias

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  18. Determinants of young consumer acceptance of augmented reality's use in e-commerce – a cross-cultural perspective

    Call: OPUS 24 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Małgorzata Katarzyna Bartosik-Purgat

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Gospodarki Międzynarodowej

  19. Web Augemented Reality (WebAR) product presentation and its impact on consumer behaviour

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Kishokanth Jeganathan

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Marketingu

  20. Implementation of Green Marketing Concept Through Social Media Activities

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Elnur Nabivi

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  21. When Artificial Intelligence (AI) makes the ad: Experimental research on consumer responses to AI-generated content in a...

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  22. Excessive buying as boredom-triggered behavior. Examination of the mechanism and boundary condition for the relation bet...

    Call: PRELUDIUM BIS 1 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr hab. Agata Dorota Gąsiorowska

    SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie

  23. Corporate Social Irresponsibility and Corporate Reputation

    Call: OPUS 16 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  24. New research program devoted to enhancing the validity and robustness of stated preference valuation methods in the face...

    Call: SONATA BIS 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mikołaj Czajkowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  25. Information asymmetry in online advertising and manipulation of e-consumer behaviour

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Jan Władysław Wiktor

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  26. Environmental capital. A study on how ecological choice influences other relevant behaviors of consumers

    Call: PRELUDIUM 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: Jakub Jerzy Sokołowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  27. Analysis and modeling of visual attention processes in a digital marketing message

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Rafał Michalski

    Politechnika Wrocławska

  28. The influence of behavioral effects on valuation of pivate consumer goods - experimental approach.

    Call: PRELUDIUM 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: Magdalena Brzozowicz

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  29. The role of food labeling in building consumers' awareness for reducing food waste

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Urszula Samotyja

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Nauk o Jakości

  30. International brand strategies applied by the companies from the emerging markets in terms of the country of brand origi...

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Światowej

  31. The importance of the country-of-origin effect and consumer ethnocentrism on the market of food products

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Paweł Marek Bryła

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  32. Interactive marketing based on the on-line social networks mining

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jerzy Surma

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  33. Spatio-consumer behaviors of students and the development of postindustrial cities

    Call: PRELUDIUM 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jakub Zasina

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

  34. Segmentation of electrical energy consumers using the stage-change model: Analysis of factors enhancing adoption of dema...

    Call: OPUS 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Teresa Kowalska-Pyzalska

    Politechnika Wrocławska

  35. E-consumer in Europe - a comparative analysis of the behavior

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Katarzyna Jaciow

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Ekonomii