Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Consumer Competence as a Stimulant of Innovative Behaviour and Sustainable Consuption

2011/03/B/HS4/04417

Keywords:

soft skills hard skills innovative behavior modern technologies sustainable consumption consumer

Descriptors:

  • HS4_11: Public economics, social infrastructure, public administration
  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_5: Resources and sustainable development

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

woj. mazowieckie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Anna Dąbrowska 

Number of co-investigators in the project: 6

Call: OPUS 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 218 838 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-07

Project end date (Y-m-d): 2014-08-06

Project duration:: 24 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (8)
  • Articles in post-conference publications (1)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Development of pro-consumption orientation in the behaviour of Polish consumers
    Authors:
    Felicjan Bylok, Anna Dabrowska, Mirosława Janoś-Kresło, Dariusz Kiełczewski, Irena Ozimek
    Academic press:
    eXclusive JOURNAL - ECONOMY & SOCIETY ENVIRONMENT (rok: 2014, tom: 3, strony: 45299), Wydawca: eXclusive MARKETING
    Status:
    Published
  2. Innovations in Services and Consumers' Competences
    Authors:
    Anna Dąbrowska
    Academic press:
    Wisnik Dnipropietrowskogo Nacjonalnogo Universitietu (rok: 2014, tom: 45568, strony: 21-30), Wydawca: Dnipropietrowskoj Nacjonalnoj Universitiet
    Status:
    Published
  3. Postawy polskich konsumentów - od konsumpcjonizmu do zrównoważonej konsumpcji
    Authors:
    Anna Dąbrowska
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2015, tom: 2, strony: 88-100), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniuntur
    Status:
    Published
  4. Wybrane społeczne kompetencje konsumenckie Polaków w świetle badań
    Authors:
    Felicjan Bylok
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2014, tom: 4, strony: 30-42), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  5. Bezpieczeństwo żywnościowe konsumentów w Polsce - wybrane aspekty
    Authors:
    Anna Dabrowska, Irena Ozimek
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2014, tom: 4, strony: 55-69), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  6. Kompetencje konsumentów w świetle badan ilościowych
    Authors:
    Anna Dabrowska, Arkadiusz Wódkowski
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2014, tom: 336, strony: 45302), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
  7. Sytuacja finansowa młodych konsumentów a ich kompetencje finansowe w świetle wyników badań
    Authors:
    Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło
    Academic press:
    Handel Wewnętrznych (rok: 2014, tom: 4, strony: 130-143), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  8. Zachowania zakupowe Polaków w świetle badań własnych
    Authors:
    Anna Dabrowska, Mirosława Janoś-Kresło
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (rok: 2014, tom: 825, strony: 45557), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
  1. Competent consumer in the market for services (in the light of research)
    Authors:
    Anna Dabrowska, Mirosława Janoś-Kresło
    Conference:
    Konsumpcja w procesie rozwoju społeczno-ekonomicznego (rok: 2014, ), Wydawca: Economiic and Environmental Studies - Uniwersytet Opolski
    Data:
    konferencja 24-25 września
    Status:
    Published
  1. Kompetencje konsumentów - innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja
    Authors:
    Anna Dąbrowska, Felicjan Bylok, Mirosława Janoś-Kresło, Dariusz Kiełczewski, Irena Ozimek
    Book:
    Kompetencje konsumentów - innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja (rok: 2014, tom: 1, strony: 1-199), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Naukowe S.A.
    Status:
    Published