Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

27 projects found matching your search criteria :

  1. Consumer behavior in a variery of retail formats: e-commerce, m-commerce, in-store

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Andrzej Mariusz Szymkowiak

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  2. The overt and covert factors determining young consumers's shopping behavior towards private label products of retailers...

    Call: PRELUDIUM 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Urszula Anna Garczarek-Bąk

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

  3. Pathologies in consumer behavior on market - typology, models

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: Sławomir Sebastian Smyczek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania

  4. Modelling prosumers' behaviour on the energy market

    Call: OPUS 6 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Helena Węglarz

    Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania

  5. Modeling of consumer behavior dynamics in oligopoly markets by cellular automata

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kowalska-Styczeń

    Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

  6. Young consumers' attitudes and behaviour towards sustainable and healthy eating

    Call: HARMONIA 5 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Zuzanna Alicja Lecluyse-Pieniak

    Instytut Badań Konsumenckich i Sensorycznych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  7. The non-situational determinants of consumer reactions towards cause-related marketing campaign

    Call: SONATA 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  8. Consumption in innovative economy

    Call: OPUS 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Anna Olejniczuk-Merta

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  9. Reducing AI aversion and boosting consumer prudence: Exploring disclosure tactics for AI-generated content in advertisin...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki

  10. From Checkout to Buzz: An exploration of antecedents, mechanism and consequences of post-purchase consumer exposure to e...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Agnieszka Kacprzak

    Uniwersytet Warszawski

  11. Fair Trade product market in Poland

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Małgorzata Julia Radziukiewicz

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  12. Consumer Competence as a Stimulant of Innovative Behaviour and Sustainable Consuption

    Call: OPUS 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Anna Dąbrowska

    Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

  13. Decoding Digital Pollution: Consumer Awareness, Motivations, and Behaviour towards Sustainable Digital Practices

    Call: PRELUDIUM 22 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Konstantinos Andreas Madias

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  14. Determinants of young consumer acceptance of augmented reality's use in e-commerce – a cross-cultural perspective

    Call: OPUS 24 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Małgorzata Katarzyna Bartosik-Purgat

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Gospodarki Międzynarodowej

  15. Web Augemented Reality (WebAR) product presentation and its impact on consumer behaviour

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Kishokanth Jeganathan

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Marketingu

  16. Implementation of Green Marketing Concept Through Social Media Activities

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Elnur Nabivi

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  17. When Artificial Intelligence (AI) makes the ad: Experimental research on consumer responses to AI-generated content in a...

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  18. Corporate Social Irresponsibility and Corporate Reputation

    Call: OPUS 16 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  19. Information asymmetry in online advertising and manipulation of e-consumer behaviour

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Jan Władysław Wiktor

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  20. Environmental capital. A study on how ecological choice influences other relevant behaviors of consumers

    Call: PRELUDIUM 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: Jakub Jerzy Sokołowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  21. Analysis and modeling of visual attention processes in a digital marketing message

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Rafał Michalski

    Politechnika Wrocławska

  22. The role of food labeling in building consumers' awareness for reducing food waste

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Urszula Samotyja

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Nauk o Jakości

  23. International brand strategies applied by the companies from the emerging markets in terms of the country of brand origi...

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Światowej

  24. The importance of the country-of-origin effect and consumer ethnocentrism on the market of food products

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Paweł Marek Bryła

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  25. Interactive marketing based on the on-line social networks mining

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jerzy Surma

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  26. Segmentation of electrical energy consumers using the stage-change model: Analysis of factors enhancing adoption of dema...

    Call: OPUS 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Teresa Kowalska-Pyzalska

    Politechnika Wrocławska

  27. E-consumer in Europe - a comparative analysis of the behavior

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Magdalena Katarzyna Jaciow

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Ekonomii