Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ mediów na postawy polityczne

2015/19/B/HS5/01224

Słowa kluczowe:

media kształtowanie opinii postawy polityczne demokracja

Deskryptory:

  • HS5_7: Systemy i ruchy polityczne oraz stosunki międzynarodowe
  • HS5_11: Inne zagadnienia pokrewne
  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Michał Wenzel 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 224 400 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-10-03

Zakończenie projektu: 2019-04-02

Planowany czas trwania projektu: 30 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Laptop Lenovo Y580 (2 szt.). Za kwotę 6 000 PLN
  2. MS Office.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Reading, Writing and Political Competence
    Autorzy:
    Michał Wenzel, Marta Żerkowska-Balas
    Czasopismo:
    Polish Sociological Review (rok: 2018, tom: 2(202), strony: 147-165), Wydawca: Polskie Towarzystwo Socjologiczne
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26412/psr202.01 - link do publikacji
  2. Civil Society and Three Dimensions of Inequality in Post-1989 Poland
    Autorzy:
    Grzegorz Ekiert, Jan Kubik, and Michal Wenzel
    Czasopismo:
    Comparative Politics (rok: 2017, tom: 49 (3), strony: 331-350), Wydawca: City University of New York
    Status:
    Opublikowana
  3. News Consumption and Political Party Preferences in Poland
    Autorzy:
    Michał Wenzel
    Czasopismo:
    Political Preferences (rok: 2018, tom: 18, strony: 57-74), Wydawca: Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Fundacja Uniwersytetu Śląskiego oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.6084/m9.figshare.6025292journals.us.edu.pl/index.php/PP - link do publikacji
  4. Framing Effect of Media Portrayal of Migrants to the European Union: A Survey Experiment in Poland
    Autorzy:
    Michał Wenzel, Marta Żerkowska-Balas
    Czasopismo:
    East European Politics and Societies and Cultures (rok: 2019, tom: 33/1, strony: 44-65), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/0888325418777058 - link do publikacji
  1. Europeanization
    Autorzy:
    Michał Wenzel
    Książka:
    Understanding Central Europe (rok: 2018, tom: 1, strony: 59-65), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  2. Media a wybory
    Autorzy:
    Michał Wenzel
    Książka:
    Demokratyczny Audyt Polski 2 (rok: 2017, tom: 1, strony: 119-134), Wydawca: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
    Status:
    Opublikowana