Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

12 projects found matching your search criteria :

  1. Modeling of consumer behavior dynamics in oligopoly markets by cellular automata

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Agnieszka Kowalska-Styczeń

    Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

  2. Model of advertising signs visibility and evaluation of visual pressure on urban public space - GIS approach

    Call: SONATA 4 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Szymon Tadeusz Chmielewski

    Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Wydział Agrobioinżynierii

  3. The Aesthetic Taste and Press Advertisements. The Analysis of the Polish Case from the Cultural and the Evolutionary Per...

    Call: PRELUDIUM 4 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr Kamil Łuczaj

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

  4. Cities of meanings: images of Polish cities and social reception of their advertising versus transformation of tradition...

    Call: PRELUDIUM 3 , Panel: HS6

    Principal investigator: Aleksandra Antonina Wycisk

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych

  5. Reducing AI aversion and boosting consumer prudence: Exploring disclosure tactics for AI-generated content in advertisin...

    Call: OPUS 28 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki

  6. Older consumers, new challenges: Portrayals of older consumers in advertising and their persuasive effects

    Call: OPUS 24 (LAP) , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  7. Optimal advertising strategies in goodwill models with market segmentation

    Call: SONATA 2 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Dominika Katarzyna Bogusz

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

  8. When Artificial Intelligence (AI) makes the ad: Experimental research on consumer responses to AI-generated content in a...

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  9. The right to privacy and the right to be forgotten in the process of selecting personalized online advertising - a legal...

    Call: PRELUDIUM 17 , Panel: HS5

    Principal investigator: Sylwia Kazimiera Giza

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Prawa i Administracji

  10. Explaining Cross-Cultural Variations in the Use and Effects of Humor in Advertising

    Call: BEETHOVEN 3 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  11. Information asymmetry in online advertising and manipulation of e-consumer behaviour

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Jan Władysław Wiktor

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  12. Noninvasive methods of habituation reduction in digital marketing

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jarosław Jan Jankowski

    Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Wydział Informatyki