Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

103 projects found matching your search criteria :

  1. Consumer Actions as a Factor Intensifying Development of the Circular Economy

    Call: OPUS 23 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Magdalena Joanna Wojnarowska

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  2. Consumer Law and the Attention Economy

    Call: OPUS 23 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Przemysław Jacek Pałka

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  3. Modelling of Rental Markets in Poland - from the Micro to Macro Perspective

    Call: OPUS 22 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Radosław Trojanek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Ekonomii

  4. The impact of principles of EU law on the imposition of fines by national public administration bodies

    Call: OPUS 22 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Dawid Piotr Miąsik

    Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk

  5. Web Augemented Reality (WebAR) product presentation and its impact on consumer behaviour

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Kishokanth Jeganathan

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Marketingu

  6. Implementation of Green Marketing Concept Through Social Media Activities

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Elnur Nabivi

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  7. "He came out conquering, and to conquer" (Rev 6:2): The Verb "NIKAN" in the Book of Revelation, its Connotations, and th...

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS1

    Principal investigator: Łukasz Ryszard Bergel

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Teologiczny

  8. Public enforcement of consumer collective interests in Poland in the context of the EU law - the clash between the 'law ...

    Call: SONATA 16 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Jagna - Mucha

    Uniwersytet Warszawski

  9. Economic (il)literacy of consumers. Investigating individuals' expectations based on experiments and algorithmic methods

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Magdalena Szyszko

    Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

  10. Private Law of Data: Concepts, Practices, Principles & Politics

    Call: POLS , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Przemysław Jacek Pałka

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  11. When Artificial Intelligence (AI) makes the ad: Experimental research on consumer responses to AI-generated content in a...

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  12. Algorithmic contract as a challenge for commercial law

    Call: SONATA 15 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Maciej Hulicki

    Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

  13. Welfare impact of docklessness in shared micromobility solutions, characteristics of trips, and relationship to public t...

    Call: PRELUDIUM 18 , Panel: HS4

    Principal investigator: Łukasz Piotr Nawaro

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  14. Searching for a Palette: Colour Printing and Print Painting in the Kingdom of Poland and Grand Duchy of Lithuania (ca. 1...

    Call: SONATA 15 , Panel: HS2

    Principal investigator: dr Karolina Anna Mroziewicz

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce

  15. Excessive buying as boredom-triggered behavior. Examination of the mechanism and boundary condition for the relation bet...

    Call: PRELUDIUM BIS 1 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr hab. Agata Dorota Gąsiorowska

    SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie

  16. Homo consumens, Homo ecologicus - ecological efficiency test of the new directive on certain aspects concerning contract...

    Call: MAESTRO 11 , Panel: HS5

    Principal investigator: prof. Fryderyk Andrzej Zoll

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  17. The Conceptualization of Brand Image from the Perspective of Perceived Benefits for Consumer Self-Image

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Oleg Gorbaniuk

    Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

  18. Corporate Social Irresponsibility and Corporate Reputation

    Call: OPUS 16 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  19. Consumer Protection and Artificial Intelligence. Between Law and Ethics

    Call: OPUS 16 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Monika Namysłowska

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji

  20. New research program devoted to enhancing the validity and robustness of stated preference valuation methods in the face...

    Call: SONATA BIS 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mikołaj Czajkowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  21. The Contract of Insurance in the 21st Century

    Call: OPUS 15 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Piotr Tereszkiewicz

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  22. Logistics, trade and consumer decision in the age of the Internet

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. David Mark Ramsey

    Politechnika Wrocławska

  23. Information asymmetry in online advertising and manipulation of e-consumer behaviour

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Jan Władysław Wiktor

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  24. Diffusion of alternative fuel passenger vehicles (AFVs) in Poland: empirical survey of consumers' preferences and agent-...

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Teresa Kowalska-Pyzalska

    Politechnika Wrocławska

  25. Environmental capital. A study on how ecological choice influences other relevant behaviors of consumers

    Call: PRELUDIUM 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: Jakub Jerzy Sokołowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  26. Consumer collective redress in the group proceedings in the Polish legal system in the light of the European Union law s...

    Call: SONATINA 2 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Jagna Mucha

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji

  27. Analysis and modeling of visual attention processes in a digital marketing message

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Rafał Michalski

    Politechnika Wrocławska

  28. The influence of behavioral effects on valuation of pivate consumer goods - experimental approach.

    Call: PRELUDIUM 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: Magdalena Brzozowicz

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  29. Codes of good practices on pharmaceutical and food markets - analysis of self-regulatory and c-regulatory system in the ...

    Call: PRELUDIUM 14 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Justyna Katarzyna Nowak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji

  30. The role of food labeling in building consumers' awareness for reducing food waste

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Urszula Samotyja

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Nauk o Jakości

  31. Quality Turn? The role and meaning of new attitudes of consumers and producers based on the example of alternative food ...

    Call: SONATA 13 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr Wojciech Goszczyński

    Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych

  32. The impact of the development of FinTech and legal regulations on innovations in the payment services market of the Euro...

    Call: SONATA BIS 7 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Michał Marek Polasik

    Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

  33. Will GDPR solve the online privacy paradox? Study on users' preferences towards privacy control mechanisms

    Call: PRELUDIUM 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: Michał Paliński

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  34. International brand strategies applied by the companies from the emerging markets in terms of the country of brand origi...

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Światowej

  35. Forecasting the risk of consumer bankruptcy in Poland

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Tomasz Marek Korol

    Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii

  36. Incentive compatibility in stated preference studies

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mikołaj Czajkowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  37. Consumers' preferences for demand side management in Poland.

    Call: PRELUDIUM 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: Bernadeta Gołębiowska

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  38. Optimisation of the Consumer Price Index (CPI) measurement

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jacek Henryk Białek

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

  39. The importance of the country-of-origin effect and consumer ethnocentrism on the market of food products

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Paweł Marek Bryła

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  40. Interactive marketing based on the on-line social networks mining

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jerzy Surma

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  41. Analysis of dynamic models of oligopoly with bounded rationality of consumers

    Call: PRELUDIUM 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: Bartłomiej Paweł Wiśnicki

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Analiz Ekonomicznych

  42. Spatio-consumer behaviors of students and the development of postindustrial cities

    Call: PRELUDIUM 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jakub Zasina

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

  43. New tools for removing obstacles to trade on the EU Single Market - the Optional Instrument for European Contract Law an...

    Call: OPUS 1 , Panel: HS5

    Principal investigator: prof. Piotr Machnikowski

    Uniwersytet Wrocławski, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii

  44. Annulment of tax obligations - comparative study

    Call: PRELUDIUM 12 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Piotr Stanisław Buława

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Prawa i Administracji

  45. Segmentation of electrical energy consumers using the stage-change model: Analysis of factors enhancing adoption of dema...

    Call: OPUS 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Teresa Kowalska-Pyzalska

    Politechnika Wrocławska

  46. Consumers towards a concept of shared certification trade mark of Polish family enterprises

    Call: OPUS 11 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik

    Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny

  47. Personalized agreements in the light of civil law

    Call: PRELUDIUM 11 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Katarzyna Marianna Południak-Gierz

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  48. New methods of parametric modelling of consumer's preferences

    Call: SONATA 10 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mikołaj Czajkowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  49. Consumer protection in the collaborative economy - a comparative analysis

    Call: PRELUDIUM 10 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Agnieszka Agata Jabłonowska

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji

  50. Social norm information and consumers' preferences for environmental goods

    Call: PRELUDIUM 10 , Panel: HS4

    Principal investigator: Katarzyna Zagórska

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych