Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Nadużycie marki - marka jako nowe dobro osobiste w polskim prawie cywilnym na tle regulacji europejskich i prawa amerykańskiego

2021/43/B/HS5/01156

Słowa kluczowe:

marka dobra osobiste nadużycie marki własność intelektualna

Deskryptory:

  • HS5_005: Prawo prywatne
  • HS4_008: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Prawa i Administracji

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Marlena Maria Jankowska-Augustyn 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 22 - ogłoszony 2021-09-15

Przyznana kwota: 199 738 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2022-06-01

Zakończenie projektu: 2025-06-26

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. From Fashion Brand to Artwork: Divergent Thinking, Copyright Law, and Branding
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Berenika Srokowska
    Czasopismo:
    Laws (rok: 2023, tom: 12(3), strony: 45676), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/laws12030046 - link do publikacji
  2. A fashion brand caught in the crossfire. A tale of the us fashion act, sustainability, consumer trends and their legal implications
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Mirosław Pawełczyk, Justyna Anna Kania
    Czasopismo:
    Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego (rok: 2023, tom: 4, strony: 19-26), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.33226/0137-5490.2023.4.3 - link do publikacji
  3. From Fashion Brand to Artwork: Divergent Thinking, Copyright Law, and Branding
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Berenika Srokowska
    Czasopismo:
    Laws (rok: 2023, tom: 12(3), strony: 45676), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/laws12030046 - link do publikacji
  4. Brand Imitation. A Cul-de-Sac or an Opportunity for Fashion Lawyers?
    Autorzy:
    Marlena Jankowska
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej (rok: 2023, tom: 1, strony: 92-108), Wydawca: Uniwersytet Jagielloński
    Status:
    Opublikowana
  5. Brand Imitation. A Cul-de-Sac or an Opportunity for Fashion Lawyers?
    Autorzy:
    Marlena Jankowska
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej (rok: 2023, tom: 1, strony: 92-108), Wydawca: Uniwersytet Jagielloński
    Status:
    Opublikowana
  6. Intellectual Property Philosophies and Brand Strategies: Converging Theories and Integrative Approaches
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Mirosław Pawełczyk
    Czasopismo:
    Prawo i Więź (rok: 2024, tom: 5, strony: 817-865), Wydawca: Wydawnictwo Spółdzielczego Instytutu Naukowego w Sopocie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36128/PRIW.VI52.1004 - link do publikacji
  7. Intellectual Property Law: Philosophical Foundations, Theoretical Frameworks, and Cross-Pollination
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Mirosław Pawełczyk
    Czasopismo:
    Prawo i Więź (rok: 2023, tom: 4, strony: 549-587), Wydawca: Wydawnictwo Spółdzielczego Instytutu Naukowego w Sopocie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36128/PRIW.VI47.823 - link do publikacji
  1. Technology and Sustainable Development - (New) Frontiers for the Textile, Clothing, Leather, and Footwear Sectors and Fashion Branding
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Justyna Anna Kania, Mirosław Pawełczyk
    Książka:
    Ertz Myriam, Tandon Urvashi, Sun Shouheng [et al.] (eds.), The Palgrave Handbook of Sustainable Digitalization for Business, Industry, and Society (rok: 2024, tom: -, strony: 117-144), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/978-3-031-58795-5 - link do publikacji
  2. Haute Couture, Versace Law, "Made-in Germany" and "Made-in Poland"– A Legal Comparative Perspective on Edging out the Competition with Brand Origin
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Mirosław Pawełczyk, Justyna Anna Kania
    Książka:
    Witek-Hajduk Marzanna, Grudecka Anna (eds.): Country of Origin Effect in International Business. Strategic and Consumer Perspectives (rok: 2024, tom: -, strony: 177-198), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4324/9781003413639-12 - link do publikacji
  3. Haute Couture, Versace Law, "Made-in Germany" and "Made-in Poland"– A Legal Comparative Perspective on Edging out the Competition with Brand Origin
    Autorzy:
    Marlena Jankowska, Mirosław Pawełczyk, Justyna Anna Kania
    Książka:
    Witek-Hajduk Marzanna, Grudecka Anna (eds.): Country of Origin Effect in International Business. Strategic and Consumer Perspectives (rok: 2024, tom: -, strony: 177-198), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4324/9781003413639-12 - link do publikacji
  4. When worlds collide: copyright law, technology, and legislative drama
    Autorzy:
    Ewa Laskowska-Litak
    Książka:
    Brożek Bartosz, Kanevskaia Olia, Pałka Przemysław (red.) Research Handbook on Law and Technology (rok: 2024, tom: -, strony: 160-173), Wydawca: Edward Elgar
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4337/9781803921327.00018 - link do publikacji