Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Lęk przed matematyką a poziom osiągnięć matematycznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym - badania longitudinalne

2015/19/N/HS6/00791

Słowa kluczowe:

psychologia edukacji matematyczna edukacja wczesnoszkolna lęk przed matematyką osiągnięcia matematyczne

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Monika Szczygieł 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 138 518 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-07-14

Zakończenie projektu: 2020-07-13

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Drukarka laserowa. Za kwotę 600 PLN

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. How to measure math anxiety in young children? Psychometric properties of the modified Abbreviated Math Anxiety Scale for Elementary Children (mAMAS-E)
    Autorzy:
    Monika Szczygieł
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2019, tom: 4(50), strony: 303-315), Wydawca: Committee for Psychological Science PAS
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/ppb.2019.131003 - link do publikacji
  2. Transgressing personal foregrounds through the learning of mathematics
    Autorzy:
    Barbara Pieronkiewicz, Monika Szczygieł
    Czasopismo:
    Early Child Development and Care (rok: 2017, tom: 188(4), strony: 463-477), Wydawca: Routledge Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/03004430.2017.1415894 - link do publikacji
  3. Exploring the Nature of Math Anxiety in Young Children: Intensity, Prevalence, Reasons IF: 1,22
    Autorzy:
    Szczygieł, M., Pieronkiewicz, B.
    Czasopismo:
    Mathematical Thinking & Learning (rok: 2020, tom: -, strony: -), Wydawca: Routledge Taylor & Francis Group
    Status:
    Złożona
  4. Gender, general anxiety, math anxiety and math achievement in early school-age children
    Autorzy:
    Szczygieł, M.
    Czasopismo:
    Issues in Educational Research (rok: 2020, tom: 30(3), strony: 1126-1142), Wydawca: Institutes for Educational Research in NSW, SA and WA
    Status:
    Opublikowana
  5. When does math anxiety in parents and teachers predict math anxiety and math achievement in elementary school children? The role of gender and grade year IF: 1,798
    Autorzy:
    Szczygieł, M.
    Czasopismo:
    Social Psychology of Education (rok: 2020, tom: 23, strony: first online), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11218-020-09570-2 - link do publikacji
  6. More evidence that math anxiety is specific to math in young children
    Autorzy:
    Szczygieł, M.
    Czasopismo:
    International Electronic Journal of Elementary Education (rok: 2020, tom: 12(5), strony: 429-438), Wydawca: T&K Academic
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26822/iejee.2020562133 - link do publikacji
  7. How can parents and elementary school teachers promote resilience in young children through mathematical conversations? IF: 0,713
    Autorzy:
    Barbara Pieronkiewicz, Monika Szczygieł
    Czasopismo:
    Early Child Development and Care (rok: 2019, tom: first online, strony: -), Wydawca: Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/03004430.2019.1647189 - link do publikacji
  8. Not Only Reliability! The Importance of the Ecological Validity of the Math Anxiety Questionnaire for Adults IF: 2,225
    Autorzy:
    Szczygieł, M.
    Czasopismo:
    European Journal of Psychological Assessment (rok: 2020, tom: -, strony: -), Wydawca: Hogrefe
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  9. The Relationship between Math Anxiety and Math Achievement in Young Children is Mediated through Working Memory, Not by Number Sense or Direct Path IF: 2,48
    Autorzy:
    Szczygieł, M.
    Czasopismo:
    Contemporary Educational Psychology (rok: 2020, tom: -, strony: -), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  1. -
    Autorzy:
    Szczygieł, M.
    Książka:
    Sukcesy i porażki w uczeniu się matematyki. Uwarunkowania osiągnięć matematycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. (rok: 2020, tom: -, strony: 1-288), Wydawca: Libron
    Status:
    Opublikowana