Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Postrzegany dystans w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: uwarunkowania, mechanizmy redukcji, wpływ na kluczowe wybory strategiczne oraz ich efekty

2014/13/B/HS4/03297

Słowa kluczowe:

dystans dystans psychiczny internacjonalizacja mechanizmy redukcji dystansu

Deskryptory:

  • HS4_8: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania, logistyka

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Akademia Leona Koźmińskiego

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Mariola Ciszewska-Mlinarič 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: OPUS 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 272 576 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-03-18

Zakończenie projektu: 2019-03-17

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Dyktafon. Za kwotę 700 PLN
  2. Laptop wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Za kwotę 3 700 PLN
  3. Oprogramowanie Atlas.ti. Za kwotę 4 500 PLN
  4. Oprogramowanie LISREL / AMOS. Za kwotę 1 000 PLN

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Foreign Market Adaptation and Performance: The Role of Institutional Distance and Organizational Capabilities IF: 2,177
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: bd), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11061793 - link do publikacji
  2. Learning dynamics of rapidly internationalizing venture: Beyond the early stage of international growth in a CEE context IF: 3,689
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Krzysztof Obłój
    Czasopismo:
    Journal of Business Research (rok: 2019, tom: bd., strony: 16), Wydawca: ELSEVIER SCIENCE INC
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jbusres.2019.03.002 - link do publikacji
  3. Post-entry significance of export market and its performance: how psychic distance works? The evidence from European SMEs IF: 1,012
    Autorzy:
    Ciszewska-Mlinarič M., Obłój, K., Huelsdau, M.
    Czasopismo:
    Journal for East European Management Studies (rok: 2019, tom: 22 (2), strony: 207-230), Wydawca: NOMOS VERLAGSGESELLSCHAFT MBH & CO KG
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5771/0949-6181-2019-2-207 - link do publikacji
  4. The Psychic Distance Concept: A Review of 25 Years of Research (1990–2015)
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Czasopismo:
    Journal of Management and Business Administration. Central Europe (rok: 2016, tom: 24, strony: 11355), Wydawca: Akademia Leona Koźmińskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7206/jmba.ce.2450-7814.167 - link do publikacji
  5. Uwarunkowania sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynku niemieckim: znaczenie dystansu psychicznego, adaptacji i wiedzy
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2018, tom: 352, strony: 44-54), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  6. Uwarunkowania postrzeganego dystansu - perspektywa menedżerów polskich firm na rynku niemieckim
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2018, tom: XIX, nr 2, strony: 183-194), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
  7. The impact of cognitive and behavioral factors on degree of internationalization: A dynamic capabilities perspective
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik
    Czasopismo:
    European Business Review (rok: 2020, ), Wydawca: Emerald Insight
    Status:
    Złożona
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    red. naukowa Mariola Ciszewska-Mlinarič
    Książka:
    Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją (rok: 2020, ), Wydawca: Poltext
    Status:
    Opublikowana
  2. nie dotyczy
    Autorzy:
    Mariola Ciszewska-Mlinaric
    Książka:
    Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw (rok: 2019, tom: WYDANIE 1, strony: 398), Wydawca: POLTEXT
    Status:
    Opublikowana