Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Perceived distance in the internationalization process of Polish firms: determinants, distance-reducing mechanisms, and influence on key strategic choices and outcomes

2014/13/B/HS4/03297

Keywords:

distance psychic distance internationalization distance-reducing mechanisms

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Akademia Leona Koźmińskiego

woj. mazowieckie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Mariola Ciszewska-Mlinarič 

Number of co-investigators in the project: 6

Call: OPUS 7 - announced on 2014-03-17

Amount awarded: 272 576 PLN

Project start date (Y-m-d): 2015-03-18

Project end date (Y-m-d): 2019-03-17

Project duration:: 48 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Dyktafon (700 PLN)
  2. Laptop wraz z niezbędnym oprogramowaniem (3 700 PLN)
  3. Oprogramowanie Atlas.ti (4 500 PLN)
  4. Oprogramowanie LISREL / AMOS (1 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (7)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Uwarunkowania postrzeganego dystansu - perspektywa menedżerów polskich firm na rynku niemieckim
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2018, tom: XIX, nr 2, strony: 183-194), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Published
  2. Foreign Market Adaptation and Performance: The Role of Institutional Distance and Organizational Capabilities
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Academic press:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: bd), Wydawca: MDPI
    Status:
    Published
    DOI:
    10.3390/su11061793 - link to the publication
  3. Uwarunkowania sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynku niemieckim: znaczenie dystansu psychicznego, adaptacji i wiedzy
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2018, tom: 352, strony: 44-54), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  4. Learning dynamics of rapidly internationalizing venture: Beyond the early stage of international growth in a CEE context
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Krzysztof Obłój
    Academic press:
    Journal of Business Research (rok: 2019, tom: bd., strony: 16), Wydawca: ELSEVIER SCIENCE INC
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1016/j.jbusres.2019.03.002 - link to the publication
  5. Post-entry significance of export market and its performance: how psychic distance works? The evidence from European SMEs
    Authors:
    Ciszewska-Mlinarič M., Obłój, K., Huelsdau, M.
    Academic press:
    Journal for East European Management Studies (rok: 2019, tom: 22 (2), strony: 207-230), Wydawca: NOMOS VERLAGSGESELLSCHAFT MBH & CO KG
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5771/0949-6181-2019-2-207 - link to the publication
  6. The Psychic Distance Concept: A Review of 25 Years of Research (1990–2015)
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński
    Academic press:
    Journal of Management and Business Administration. Central Europe (rok: 2016, tom: 24, strony: 11355), Wydawca: Akademia Leona Koźmińskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7206/jmba.ce.2450-7814.167 - link to the publication
  7. The impact of cognitive and behavioral factors on degree of internationalization: A dynamic capabilities perspective
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik
    Academic press:
    European Business Review (rok: 2020, ), Wydawca: Emerald Insight
    Status:
    Submitted
  1. nie dotyczy
    Authors:
    red. naukowa Mariola Ciszewska-Mlinarič
    Book:
    Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją (rok: 2020, ), Wydawca: Poltext
    Status:
    Published
  2. nie dotyczy
    Authors:
    Mariola Ciszewska-Mlinaric
    Book:
    Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw (rok: 2019, tom: WYDANIE 1, strony: 398), Wydawca: POLTEXT
    Status:
    Published