Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Rynek mody w kontekście zrównoważonego rozwoju

2018/31/B/HS4/02961

Słowa kluczowe:

moda odzież przemysł odzieżowy slow fashion fair trade projektowanie mody produkcja konsumpcja rozwój zrównoważony Polska

Deskryptory:

  • HS4_14: Geografia społeczno-ekonomiczna
  • HS4_5: Zasoby i rozwój zrównoważony
  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Geografii i Geologii

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Monika Murzyn-Kupisz 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 16 - ogłoszony 2018-09-14

Przyznana kwota: 518 696 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-07-09

Zakończenie projektu: 2024-10-08

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (10)
  1. Fashion Design Education and Sustainability: Towards an Equilibrium between Craftsmanship and Artistic and Business Skills?
    Autorzy:
    Monika Murzyn-Kupisz, Dominika Hołuj
    Czasopismo:
    Education Sciences (rok: 2021, tom: 11(9), strony: 531), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/educsci11090531 - link do publikacji
  2. Idea mody zrównoważonej w policealnych i wyższych szkołach kształcących projektantów mody w Polsce
    Autorzy:
    Dominika Hołuj, Monika Murzyn-Kupisz
    Czasopismo:
    Zarządzanie w Kulturze (rok: 2021, tom: (22) nr 3, strony: 343-363), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843976ZK.21.022.14282 - link do publikacji
  3. Struktura przestrzenna targów mody w Polsce skierowanych do indywidualnych odbiorców
    Autorzy:
    Dominika Hołuj, Monika Murzyn-Kupisz
    Czasopismo:
    Studia Regionalne i Lokalne (rok: 2022, tom: 3 (89), strony: 67-85), Wydawca: Uniwersytet Warszawski
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7366/1509499538905 - link do publikacji
  4. Wstępna diagnoza działań związanych z tkaninami, ubiorami i akcesorami modowymi podejmowanych przez polskie instytucje muzealne
    Autorzy:
    Monika Murzyn-Kupisz, Dominika Hołuj
    Czasopismo:
    Muzealnictwo (rok: 2022, tom: 63, strony: 173-184), Wydawca: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/01.3001.0016.0471 - link do publikacji
  5. Do museums foster innovation through engagement with the cultural and creative industries?
    Autorzy:
    Chiara Dalle Nogare, Monika Murzyn-Kupisz
    Czasopismo:
    Journal of Cultural Economics (rok: 2021, tom: 45 (4), strony: 671–704), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10824-021-09418-3 - link do publikacji
  6. Zróżnicowanie postaw etnocentrycznych polskich konsumentów odzieży
    Autorzy:
    Monika Murzyn-Kupisz, Jarosław Działek
    Czasopismo:
    Perspektywy Kultury (rok: 2023, tom: 4/2 (43), strony: 429–457), Wydawca: Uniwersytet Ignatianum
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.35765/pk.2023.430402.26 - link do publikacji
  7. Core functions, visitor-friendliness and digitalisation: A comparative analysis of corporate museums' performance
    Autorzy:
    Chiara dalle Nogare, Monika Murzyn-Kupisz
    Czasopismo:
    Journal of Cultural Economics , Wydawca: Springer
    Status:
    Złożona
    Doi:
  8. Determinants of changes in the location of the apparel industry in Poland
    Autorzy:
    Arkadiusz Kocaj, Monika Murzyn-Kupisz
    Czasopismo:
    AUTEX Research Journal , Wydawca: The Technical University of Lodz
    Status:
    Złożona
    Doi:
  9. Fashionable yet responsible? Attitudes and consumption patterns of visitors to independent and slow fashion fairs
    Autorzy:
    Jarosław Działek, Monika Murzyn-Kupisz, Magdalena Bajer
    Czasopismo:
    International Journal of Consumer Studies , Wydawca: Wiley
    Status:
    Złożona
    Doi:
  10. Museums and fashion: determinants of museums' involvement in fashion-related activities
    Autorzy:
    Monika Murzyn-Kupisz, Jarosław Działek, Dominika Hołuj
    Czasopismo:
    Poetics. Journal of Empirical Research on Culture, the Media and the Arts (rok: 2022, ), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona