Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Asymetria informacji w reklamie on-line a manipulacja zachowaniem e-konsumenta

2018/29/B/HS4/00563

Słowa kluczowe:

reklama online asymetria informacji manipulacja

Deskryptory:

  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Jan Wiktor 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 15 - ogłoszony 2018-03-15

Przyznana kwota: 284 260 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-01-24

Zakończenie projektu: 2022-01-23

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer osobisty. Za kwotę 3 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (5)
  • Publikacje książkowe (5)
  1. The Perception of Asymmetry in Online Advertising in Research on Students in Poland and Japan
    Autorzy:
    Jan W. Wiktor, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Czasopismo:
    Journal of International Economic Research (rok: 2019, tom: 5, strony: 45624), Wydawca: Institute of Research and International Symposium IRIS – ALKONA SIA Łotwa
    Status:
    Opublikowana
  2. Elementy manipulacji w marketingu on-line w przestrzeni mediów społecznościowych na przykładzie celowej grupy studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Autorzy:
    Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Czasopismo:
    Media i Społeczeństwo (rok: 2020, tom: 12, strony: 114-125), Wydawca: Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
    Status:
    Opublikowana
  3. Organizational aspects of research on manipulation in advertising in an international environment
    Autorzy:
    Jan W. Wiktor, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Czasopismo:
    Przegląd Organizacji (rok: 2020, tom: 10, strony: 45424), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa
    Status:
    Opublikowana
  4. Empirical Identification of Latent Classes in the Assessment of Information Asymmetry and Manipulation in Online Advertising
    Autorzy:
    Katarzyna Sanak-Kosmowska, Jan W. Wiktor
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12 (20), strony: 86-93), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12208693 - link do publikacji
  1. Research on Asymmetry of Online Advertising. Study of Digital Competence of Polish and Ukrainian Students
    Autorzy:
    Wiktor J.W., Sanak-Kosmowska K
    Konferencja:
    II Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencja, Odessa (rok: 2021, ), Wydawca: Vidavničij dìm Gelʹvetika
    Data:
    konferencja 44306
    Status:
    Opublikowana
  2. The Competitive Function of Online Advertising. An Empirical Evaluation of Companies' Communication Strategies in a Digital World
    Autorzy:
    Jan W. Wiktor, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Konferencja:
    25th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems (rok: 2021, ), Wydawca: Procedia Computer Science
    Data:
    konferencja 44477
    Status:
    Opublikowana
  3. PHISHING FOR PHOOLS G.A. AKERLOFA I R. J. SHILLERA W PERSPEKTYWIE MARKETINGU OPARTEGO NA DOWODACH (EVIDENCE-BASED THEORY)
    Autorzy:
    Wiktor Jan W., Sanak-Kosmowska K.
    Konferencja:
    X Kongres Ekonomistów Polskich (rok: 2019, ), Wydawca: PWE
    Data:
    konferencja 28-29.11.2019
    Status:
    Opublikowana
  4. POLISH AND JAPANESE STUDENTS' DIGITAL COMPETENCE IN THE AREA OF ON-LINE ADVERTISING. SIMILARITIES AND DIFFERENCES
    Autorzy:
    Wiktor Jan W., Sanak-Kosmowska K.
    Konferencja:
    International Marketing Trends Conference (Paris) (rok: 2020, ), Wydawca: International Marketing Trends Conference/ESCP Europe Paryż
    Data:
    konferencja 43846
    Status:
    Opublikowana
  5. Horizontal and Vertical Dimensions of Trust in Online Advertising : Model Assumptions and Results of Marketing Students Survey in Poland
    Autorzy:
    Katarzyna Sanak-Kosmowska, Jan W. Wiktor
    Konferencja:
    35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) (rok: 2020, ), Wydawca: International Business Information Management Association
    Data:
    konferencja 43922
    Status:
    Opublikowana
  1. Phishing for phools G.A. Akerlofa i R.J. Shillera w perspektywie marketingu opartego na dowodach (evidence-based theory
    Autorzy:
    Jan W. Wiktor, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Książka:
    Jednorodność czy pluralizm : rozważania nad naturą nauk ekonomicznych i gospodarki / red. nauk. Bogusław Fiedor, Marian Gorynia, Łukasz Hardt (rok: 2021, tom: 2, strony: 171-182), Wydawca: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  2. Evaluating Social Media Marketing Social Proof and Online Buyer Behaviour
    Autorzy:
    Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Książka:
    Evaluating Social Media Marketing Social Proof and Online Buyer Behaviour (rok: 2021, tom: 1, strony: 192), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  3. Information Asymmetry in Online Advertising
    Autorzy:
    Jan W. Wiktor, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Książka:
    Information Asymmetry in Online Advertising (rok: 2021, tom: 1, strony: 210), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  4. Metoda badań a jakość poznania rzeczywistości. Z badań nad asymetrią informacji w przekazie reklamowym
    Autorzy:
    Jan W. Wiktor, Katarzyna Sanak-Kosmowska
    Książka:
    Badania marketingowe wobec nowych trendów w otoczeniu (rok: 2020, tom: 1, strony: 45626), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
  5. Wpływ rekomendacji online na decyzje zakupowe młodych konsumentów
    Autorzy:
    Sanak-Kosmowska Katarzyna
    Książka:
    Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach. Wybrane zagadnienia (rok: 2020, tom: 1, strony: 301-312), Wydawca: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej/Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Opublikowana