Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ czynników behawioralnych na decyzje finansowe w przedsiębiorstwach oraz ich związek z danymi na poziomie makroekonomicznym

2016/23/B/HS4/01283

Słowa kluczowe:

finanse behawioralne makroekonomia modelowanie inklinacje behawioralne decyzje finansowe przedsiębiorstw związki między sferą mikro a makroekonomiczną

Deskryptory:

  • HS4_6: Rynki finansowe, finanse międzynarodowe
  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_1: Makroekonomia (w tym: równowaga ekonomiczna, wzrost gospodarczy, wahania koniunkturalne w globalnej gospodarce, ekonomia pracy)

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Światowej

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Adam Szyszka 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 322 660 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-08-29

Zakończenie projektu: 2021-08-28

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  1. Business sentiment and the cross-section of global equity returns
    Autorzy:
    Adam Zaremba, Adam Szyszka, Huaigang Long, Dariusz Zawadka
    Czasopismo:
    Pacific-Basin Finance Journal (rok: 2020, tom: 61, strony: 45306), Wydawca: Elsevier BV
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.pacfin.2020.101329 - link do publikacji
  2. Managerial overconfidence in capital structure decisions and its link to aggregate demand: An agent-based model perspective
    Autorzy:
    Rzeszutek M., Goidn A., Szyszka A., Augier S.
    Czasopismo:
    PLOS ONE (rok: 2021, tom: August, strony: 12055), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0255537 - link do publikacji
  3. Overconfidence and Initial Public Offering (IPO) decisions: a behavioural corporate finance survey among Polish managers
    Autorzy:
    Rzeszutek M., Szyszka A.
    Czasopismo:
    Argumenta Oeconomica (rok: 2020, tom: 1 (44), strony: 227-255), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
  4. Managerial Overconfidence in Initial Public Offering Decisions and Its Impact on Macrodynamics and Financial Stability: Analysis Through an Agent-Based Model
    Autorzy:
    Marcin Rzeszutek, Antoine Godin, Adam Szyszka, Stanislas Augier
    Czasopismo:
    Journal of Economic Dynamics and Control (rok: 2020, tom: 118, strony: 45310), Wydawca: Elsevier BV
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jedc.2020.103965 - link do publikacji
  1. MANAGERIAL OVERCONFIDENCE IN CAPITAL STRUCTURE DECISIONS AND ITS LINK TO AGGREGATE DEMAND: AN AGENT-BASED MODEL PERSPECTIVE
    Autorzy:
    Rzeszutek M., Godin A., Szyszka A., Augier S.
    Konferencja:
    12th International Odyssey Conference on Economics and Business (rok: 2021, ), Wydawca: Faculty of Economics & Business, University of Zagreb
    Data:
    konferencja 9-13.06.2021
    Status:
    Opublikowana