Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Search results

107 projects found matching your search criteria :

  1. Older consumers, new challenges: Portrayals of older consumers in advertising and their persuasive effects

    Call: OPUS 24 (LAP) , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  2. Trust of actual and potential customers from generations X, Y, Z in conversational systems in e-commerce and consumer se...

    Call: PRELUDIUM 21 , Panel: HS4

    Principal investigator: Aleksandra Natalia Popiel

    Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

  3. Consumer Actions as a Factor Intensifying Development of the Circular Economy

    Call: OPUS 23 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Magdalena Joanna Wojnarowska

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  4. Consumer Law and the Attention Economy

    Call: OPUS 23 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Przemysław Jacek Pałka

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  5. Modelling of Rental Markets in Poland - from the Micro to Macro Perspective

    Call: OPUS 22 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Radosław Trojanek

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Ekonomii

  6. The impact of principles of EU law on the imposition of fines by national public administration bodies

    Call: OPUS 22 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Dawid Piotr Miąsik

    Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk

  7. Does common food preservatives can make food consumers safe from the risk of staphylococcal enterotoxins?

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: NZ7

    Principal investigator: Aleksandra Maria Tabiś

    Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

  8. Web Augemented Reality (WebAR) product presentation and its impact on consumer behaviour

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Kishokanth Jeganathan

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Marketingu

  9. Implementation of Green Marketing Concept Through Social Media Activities

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS4

    Principal investigator: Elnur Nabivi

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

  10. "Not knowing why and how long this difficult situation would last": Polish exiles and refugee regime in Spain during the...

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS3

    Principal investigator: Dorota Choińska

    Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych

  11. "He came out conquering, and to conquer" (Rev 6:2): The Verb "NIKAN" in the Book of Revelation, its Connotations, and th...

    Call: PRELUDIUM 20 , Panel: HS1

    Principal investigator: Łukasz Ryszard Bergel

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Teologiczny

  12. Public enforcement of consumer collective interests in Poland in the context of the EU law - the clash between the 'law ...

    Call: SONATA 16 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Jagna - Mucha

    Uniwersytet Warszawski

  13. Economic (il)literacy of consumers. Investigating individuals' expectations based on experiments and algorithmic methods

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Magdalena Szyszko

    Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

  14. Private Law of Data: Concepts, Practices, Principles & Politics

    Call: POLS , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Przemysław Jacek Pałka

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  15. When Artificial Intelligence (AI) makes the ad: Experimental research on consumer responses to AI-generated content in a...

    Call: OPUS 19 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  16. Algorithmic contract as a challenge for commercial law

    Call: SONATA 15 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Maciej Hulicki

    Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

  17. Welfare impact of docklessness in shared micromobility solutions, characteristics of trips, and relationship to public t...

    Call: PRELUDIUM 18 , Panel: HS4

    Principal investigator: Łukasz Piotr Nawaro

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  18. Searching for a Palette: Colour Printing and Print Painting in the Kingdom of Poland and Grand Duchy of Lithuania (ca. 1...

    Call: SONATA 15 , Panel: HS2

    Principal investigator: dr Karolina Anna Mroziewicz

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce

  19. Excessive buying as boredom-triggered behavior. Examination of the mechanism and boundary condition for the relation bet...

    Call: PRELUDIUM BIS 1 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr hab. Agata Dorota Gąsiorowska

    SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie

  20. Homo consumens, Homo ecologicus - ecological efficiency test of the new directive on certain aspects concerning contract...

    Call: MAESTRO 11 , Panel: HS5

    Principal investigator: prof. Fryderyk Andrzej Zoll

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  21. The Conceptualization of Brand Image from the Perspective of Perceived Benefits for Consumer Self-Image

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Oleg Gorbaniuk

    Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

  22. Corporate Social Irresponsibility and Corporate Reputation

    Call: OPUS 16 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Grzegorz Zasuwa

    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

  23. Consumer Protection and Artificial Intelligence. Between Law and Ethics

    Call: OPUS 16 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Monika Namysłowska

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji

  24. New research program devoted to enhancing the validity and robustness of stated preference valuation methods in the face...

    Call: SONATA BIS 8 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mikołaj Czajkowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  25. The Contract of Insurance in the 21st Century

    Call: OPUS 15 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr hab. Piotr Tereszkiewicz

    Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji

  26. Logistics, trade and consumer decision in the age of the Internet

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. David Mark Ramsey

    Politechnika Wrocławska

  27. Information asymmetry in online advertising and manipulation of e-consumer behaviour

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Jan Władysław Wiktor

    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

  28. Diffusion of alternative fuel passenger vehicles (AFVs) in Poland: empirical survey of consumers' preferences and agent-...

    Call: OPUS 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Teresa Kowalska-Pyzalska

    Politechnika Wrocławska

  29. Environmental capital. A study on how ecological choice influences other relevant behaviors of consumers

    Call: PRELUDIUM 15 , Panel: HS4

    Principal investigator: Jakub Jerzy Sokołowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  30. Consumer collective redress in the group proceedings in the Polish legal system in the light of the European Union law s...

    Call: SONATINA 2 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Jagna Mucha

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji

  31. Analysis and modeling of visual attention processes in a digital marketing message

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Rafał Michalski

    Politechnika Wrocławska

  32. The influence of behavioral effects on valuation of pivate consumer goods - experimental approach.

    Call: PRELUDIUM 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: Magdalena Brzozowicz

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  33. Codes of good practices on pharmaceutical and food markets - analysis of self-regulatory and c-regulatory system in the ...

    Call: PRELUDIUM 14 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Justyna Katarzyna Nowak

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji

  34. The role of food labeling in building consumers' awareness for reducing food waste

    Call: OPUS 14 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Urszula Samotyja

    Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Instytut Nauk o Jakości

  35. Quality Turn? The role and meaning of new attitudes of consumers and producers based on the example of alternative food ...

    Call: SONATA 13 , Panel: HS6

    Principal investigator: dr Wojciech Goszczyński

    Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych

  36. The impact of the development of FinTech and legal regulations on innovations in the payment services market of the Euro...

    Call: SONATA BIS 7 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Michał Marek Polasik

    Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

  37. Will GDPR solve the online privacy paradox? Study on users' preferences towards privacy control mechanisms

    Call: PRELUDIUM 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: Michał Paliński

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  38. International brand strategies applied by the companies from the emerging markets in terms of the country of brand origi...

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Światowej

  39. Forecasting the risk of consumer bankruptcy in Poland

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Tomasz Marek Korol

    Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii

  40. Incentive compatibility in stated preference studies

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: prof. Mikołaj Czajkowski

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  41. Consumers' preferences for demand side management in Poland.

    Call: PRELUDIUM 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: Bernadeta Gołębiowska

    Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

  42. Optimisation of the Consumer Price Index (CPI) measurement

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jacek Henryk Białek

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

  43. The importance of the country-of-origin effect and consumer ethnocentrism on the market of food products

    Call: OPUS 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Paweł Marek Bryła

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

  44. Interactive marketing based on the on-line social networks mining

    Call: OPUS 1 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Jerzy Surma

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  45. Analysis of dynamic models of oligopoly with bounded rationality of consumers

    Call: PRELUDIUM 13 , Panel: HS4

    Principal investigator: Bartłomiej Paweł Wiśnicki

    Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Analiz Ekonomicznych

  46. Spatio-consumer behaviors of students and the development of postindustrial cities

    Call: PRELUDIUM 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Jakub Zasina

    Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

  47. New tools for removing obstacles to trade on the EU Single Market - the Optional Instrument for European Contract Law an...

    Call: OPUS 1 , Panel: HS5

    Principal investigator: prof. Piotr Machnikowski

    Uniwersytet Wrocławski, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii

  48. Annulment of tax obligations - comparative study

    Call: PRELUDIUM 12 , Panel: HS5

    Principal investigator: dr Piotr Stanisław Buława

    Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Prawa i Administracji

  49. Segmentation of electrical energy consumers using the stage-change model: Analysis of factors enhancing adoption of dema...

    Call: OPUS 12 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr Anna Teresa Kowalska-Pyzalska

    Politechnika Wrocławska

  50. Consumers towards a concept of shared certification trade mark of Polish family enterprises

    Call: OPUS 11 , Panel: HS4

    Principal investigator: dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik

    Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny