Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Holistic relational model – between employee's motivation and customer satisfaction and loyalty

2011/03/D/HS4/04311

Keywords:

employee motivation consumer satisfaction consumer loyalty cluster analysis path modelling

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS4_3: Econometrics, statistical methods

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania

woj. lubelskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Łukasz Skowron 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: SONATA 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 241 420 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-31

Project end date (Y-m-d): 2016-08-30

Project duration:: 48 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Komputery przenośne (6 000 PLN)
  2. Microsoft Office 2011 (700 PLN)
  3. Oprogramowanie XLStat (5 000 PLN)
  4. Drukarka atramentowa.
  5. Monitior ciekłokrystaliczny (1 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (17)
  • Articles in post-conference publications (1)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Diagnoza procesu budowania relacji na płaszczyźnie firma-klient
    Authors:
    Skowron Ł.
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: 5, strony: 572-578), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Published
  2. Motywacja pracowników oraz satysfakcja klientów w świetle badań empirycznych lubelskiego sektora galerii handlowych
    Authors:
    Brych Ł., Grobel P., Skowron Ł.
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (rok: 2014, tom: 823, strony: 245-257), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  3. Two-Level Model of Assessing Customer Satisfaction and Loyalty
    Authors:
    Skowron Ł., Gąsior M.
    Academic press:
    Contemporary Management Review (rok: 2014, tom: 3, strony: 233-249), Wydawca: Academy of Taiwan Information Systems Research
    Status:
    Published
  4. SATYSFAKCJA KLIENTÓW LUBELSKIEGO SEKTORA CENTRÓW HANDLOWYCH W LATACH 2013-2015
    Authors:
    Skowron Ł.
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, ), Wydawca: Uniwersystet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Accepted for publication
  5. A multidimensional structure of shopping entre visit objectives - an european consumers' perspective
    Authors:
    Gasior M., Skowron Ł.
    Academic press:
    International Journal of Business, Economics and Management (rok: 2014, tom: 1(10), strony: 305-315), Wydawca: Pak Publishing Group
    Status:
    Published
  6. Motywacja pracowników a satysfakcja klientów. Ujęcie empiryczne z perspektywy dwóch sektorów gospodarczych
    Authors:
    Gąsior Marcin
    Academic press:
    STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA NR 39 (rok: 2015, tom: 2, strony: 61-74), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  7. Holistyczny model relacyjny motywacji pracownika i satysfakcji klienta
    Authors:
    Skowron Ł.
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2013, tom: 298, strony: 145-152), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
  8. METHODS FOR IMPUTATION OF MISSING VALUES AND THEIR INFLUENCE ON THE RESULTS OF SEGMENATION RESEARCH
    Authors:
    Gąsior M., Skowron Ł.
    Academic press:
    Ekonometria (rok: 2016, tom: 4(54), strony: 61-71), Wydawca: Wydawnictwo UE we Wrocławiu
    Status:
    Published
  9. Zastosowanie modelowania ścieżkowego do wyznaczenia przebiegu procesu lojalnościowego wśród klientów lubelskich centrów handlowych
    Authors:
    Skowron Ł.
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2014, tom: 336, strony: 140-151), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Published
  10. Cele i wybrane preferencje konsumenckie związane z zakupami w centrach handlowych
    Authors:
    Gąsior Marcin
    Academic press:
    HANDEL WEWNETRZNY (rok: 2015, tom: 3, strony: 70-79), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  11. Modele SEM w badaniach motywacji pracowników
    Authors:
    Skowron Łukasz
    Academic press:
    Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Nr 39 (rok: 2015, tom: 2, strony: 367-380), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  12. Pomiar motywacji pracowników oraz satysfakcji klientów. Badania empiryczne na przykładzie lubelskiego sektora centrów handlowych
    Authors:
    Skowron Łukasz
    Academic press:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2015, tom: 3, strony: 251-261), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  13. Wpływ wejścia nowego podmiotu do lubelskiego sektora centrów handlowych na sposób postrzegania aktualnych graczy rynkowych
    Authors:
    Skowron Łukasz
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (rok: 2015, tom: 866, strony: 245-255), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18276/pzfm.2015.39-20 - link to the publication
  14. POMIAR SATYSFAKCJI Z PRACY – TEORIA I WYNIKI BADAŃ
    Authors:
    Skowron Ł., Sak-Skowron M.
    Academic press:
    Studia i Prace WNEiZ USz (rok: 2017, ), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Accepted for publication
  15. Diagnosis of the process of building relationships between customer and company and company and employee
    Authors:
    Skowron Ł., Gąsior M.
    Academic press:
    International Journal of Management and Sustainability (rok: 2014, tom: 3(9), strony: 530-539), Wydawca: Pak Publishing Group
    Status:
    Published
  16. ODWIEDZINY W CENTRACH HANDLOWYCH - ZMIANY W STRUKTURZE CELÓW I PREFERENCJI KONSUMENCKICH
    Authors:
    Gąsior Marcin
    Academic press:
    ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO (rok: 2015, tom: 865, strony: 19-27), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  17. WPŁYW LICZEBNOŚCI PRÓBY I METODY ZASTĘPOWANIA BRAKÓW ODPOWIEDZI NA MIARY DOPASOWANIA ORAZ WYNIKI MODELOWANIA ŚCIEŻKOWEGO
    Authors:
    Skowron Ł., Gąsior M.
    Academic press:
    Ekonometria (rok: 2016, tom: 3(53), strony: 42-53), Wydawca: Wydawnictwo UE we Wrocławiu
    Status:
    Published
  1. Multidimensinal structure of employee motivation - clustering approach
    Authors:
    Gąsior M., Skowron Ł., Sak-Skowron M.
    Conference:
    International Conference on Quantitative Sciences and Its Applications (rok: 2014, ), Wydawca: AIP Publishing LLC
    Data:
    konferencja 12-14 sierpsnia 2014
    Status:
    Published
  1. Employee and customer satisfaction as the source of company's wealth
    Authors:
    Skowron S., Skowron Ł.
    Book:
    Enterprise – new challenges, THEORY AND PRACTICE (rok: 2013, tom: Chapter 9, strony: 167-177), Wydawca: York University
    Status:
    Published
  2. Motywacja pracownika a satysfakcją i lojalnością klienta
    Authors:
    Skowron Ł., Gąsior M.
    Book:
    Motywacja pracownika a satysfakcją i lojalnością klienta (rok: 2017, tom: brak / nie ma, strony: 238), Wydawca: Difin
    Status:
    Published