Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Poznawcze podłoże funkcjonalnego analfabetyzmu

2022/44/C/HS6/00045

Słowa kluczowe:

funkcjonalny analfabetyzm czytanie ze zrozumieniem dysleksja

Deskryptory:

  • HS6_001: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_004: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Badań Edukacyjnych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Katarzyna Chyl-Tanaś 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: SONATINA 6 - ogłoszony 2021-12-15

Przyznana kwota: 699 824 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2022-10-13

Zakończenie projektu: 2025-10-12

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  1. Adult functional (il) literacy: a psychological perspective
    Autorzy:
    Katarzyna Chyl
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2024, tom: 15, strony: 1483889), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2024.1483889 - link do publikacji
  2. Assessment of adults with low literacy skills: a review of methods
    Autorzy:
    Katarzyna Chyl, Agnieszka Dębska, Artur Pokropek, Marcin Szczerbiński, Łukasz Tanaś, Michał Sitek
    Czasopismo:
    Frontiers in Education (rok: 2024, tom: 9, strony: 1346073), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/feduc.2024.1346073 - link do publikacji