Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Diagnoza kompetencji merytorycznych i dydaktycznych nauczycieli podejmujących studia podyplomowe kwalifikujące do nauczania matematyki jako kolejnego przedmiotu

2018/31/N/HS6/03976

Słowa kluczowe:

studia podyplomowe kwalifikujące do nauczania matematyki jako kolejnego przedmiotu kompetencje merytoryczne i dydaktyczne przyszłych nauczycieli matematyki

Deskryptory:

  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Barbara Barańska 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: PRELUDIUM 16 - ogłoszony 2018-09-14

Przyznana kwota: 161 360 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-07-12

Zakończenie projektu: 2023-10-11

Planowany czas trwania projektu: 51 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Laptop z oprogramowaniem MS Office. Za kwotę 4 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Different ways of solving quadratic equations
    Autorzy:
    Barbara Pieronkiewicz, James Tanton
    Czasopismo:
    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis| Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia (rok: 2019, tom: 11, strony: 103-125), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24917/20809751.11.6 - link do publikacji
  2. How do mathematics textbooks address students' misconceptions? The case of the tangent line.
    Autorzy:
    Barbara Pieronkiewicz
    Czasopismo:
    Didactica Mathematicae (rok: 2019, tom: 41, strony: 13271), Wydawca: Polish Mathematical Society
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14708/dm.v41i0.7023 - link do publikacji
  3. Discussion panel: Postgraduate mathematics teacher education in the context of contemporary needs and challenges of teacher training
    Autorzy:
    B. Barańska, M. Zambrowska
    Czasopismo:
    Didactica Mathematicae (rok: 2023, tom: 45, strony: nie ustalono), Wydawca: Polskie Towarzystwo Matematyczne
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  4. Postgraduate studies qualifying for teaching mathematics as another subject
    Autorzy:
    B. Barańska, M. Zambrowska
    Czasopismo:
    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia (rok: 2023, tom: 15, strony: jeszcze nie zostały ustalone), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  5. Problemy i wyzwania uczenia się przez całe życie na przykładzie kształcenia nauczycieli matematyki na kwalifikacyjnych studiach podyplomowych
    Autorzy:
    B. Barańska, M. Zambrowska
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2023, tom: 4, strony: jeszcze nie zostały ustalone), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
  6. Kompetencje słuchaczy studiów podyplomowych kwalifikujących do nauczania matematyki jako drugiego przedmiotu
    Autorzy:
    B. Barańska, M. Zambrowska, A. Żeromska
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2024, tom: 3, strony: nie ustalono), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Złożona
  7. What do we mean by mean?
    Autorzy:
    Barbara Barańska, Małgorzata Zambrowska
    Czasopismo:
    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis| Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia (rok: 2021, tom: 13, strony: 45440), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
  1. Teachers' perspective on the advantages and disadvantages of postgraduate studies allowing to teach mathematics as a second subject
    Autorzy:
    Barbara Barańska, Małgorzata Zambrowska
    Konferencja:
    Contemporary Mathematics in Kielce 2020 (rok: 2021, ), Wydawca: Sciendo
    Data:
    konferencja 24-27.02.2021
    Status:
    Opublikowana
  1. Comparative analysis of textbooks as a way to develop critical thinking in mathematics teachers
    Autorzy:
    Barbara Pieronkiewicz, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie; Małgorzata Zambrowska, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
    Książka:
    Critical thinking in mathematics: Perspectives and challenges (rok: 2021, tom: nie dotyczy, strony: 56-66), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
    Status:
    Opublikowana
  2. Neither Fully 'In', Nor Completely 'Out' of the Field: The Case of Teaching Mathematics as a Second Subject in Poland
    Autorzy:
    Barbara Barańska, Małgorzata Zambrowska
    Książka:
    Out-of-Field Teaching Across Teaching Disciplines and Contexts (rok: 2022, tom: nie dotyczy, strony: 285-307), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana