Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Pamięć celów: zachowanie zorientowane na cel w obliczu dystrakcji

2017/27/B/HS6/02001

Słowa kluczowe:

Przerwanie zadania pamięć cele

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Maciej Hanczakowski 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 14 - ogłoszony 2017-09-15

Przyznana kwota: 1 191 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-08-01

Zakończenie projektu: 2023-08-30

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  1. On the memory benefits of repeated study with variable tasks
    Autorzy:
    K. Zawadzka, S. Baloro, J. Wells, E.L. Wilding, M. Hanczakowski
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition (rok: 2021, tom: AOP, strony: Advance online publication), Wydawca: American Psychology Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/xlm0001013 - link do publikacji
  2. Guessing can benefit memory for related word pairs even when feedback is delayed
    Autorzy:
    Zawadzka, K., Zaborowska, O., Butowska, E., Piątkowski, K., & Hanczakowski, M.
    Czasopismo:
    Memory & Cognition (rok: 2023, tom: AOP, strony: Advance Online Publication), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3758/s13421-022-01385-0 - link do publikacji
  3. You won't guess that: On the limited benefits of guessing when learning a foreign language
    Autorzy:
    Butowska, E., Hanczakowski, M., & Zawadzka, K.
    Czasopismo:
    Memory & Cognition (rok: 2021, tom: AOP, strony: advance online publication), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3758/s13421-021-01254-2 - link do publikacji
  4. Forgetting during interruptions: The role of goal similarity
    Autorzy:
    Piątkowski, K., Beaman, C. P., Jones, D. M., Zawadzka, K., & Hanczakowski, M.
    Czasopismo:
    Journal of Cognitive Psychology (rok: 2023, tom: n/a, strony: n/a), Wydawca: Taylor and Francis
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  5. Elaboration by superposition: From interference in working memory to encoding in long-term memory
    Autorzy:
    Piątkowski, K., von Bastian, C. C., Zawadzka, K., Hanczakowski, M.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition (rok: 2023, tom: 49, strony: 371-388), Wydawca: American Psychology Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/xlm0001188 - link do publikacji
  6. How to answer an unanswerable question? Factors affecting correct don't know" responding in memory tasks
    Autorzy:
    K.M. Lukasik, K.K. Kordyńska, K. Zawadzka, M. Hanczakowski
    Czasopismo:
    Applied Cognitive Psychology (rok: 2020, tom: 34, strony: 1300-1309), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/acp.3718 - link do publikacji
  7. The dissociations of confidence from accuracy in forced-choice recognition judgments
    Autorzy:
    M. Hanczakowski, E. Butowska, C.P. Beaman, D.M. Jones, K. Zawadzka
    Czasopismo:
    Journal of Memory and Language (rok: 2021, tom: 117, strony: 104189), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jml.2020.104189 - link do publikacji