Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Gra jako obiekt oporny. Relacja gracza z grą wideo w perspektywie posthumanistycznej

2017/27/N/HS2/00672

Słowa kluczowe:

groznawstwo gra wideo posthumanism bio-obiekt

Deskryptory:

  • HS2_13: Filmoznawstwo i media audiowizualne
  • HS2_14: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologicznokulturowe)

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Justyna Janik 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 14 - ogłoszony 2017-09-15

Przyznana kwota: 122 476 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-08-10

Zakończenie projektu: 2022-02-09

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Zewnętrzny dysk pamięci. Za kwotę 500 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Intra-acting bio-object: A posthuman approach to the player‐game relation
    Autorzy:
    Justyna Janik
    Czasopismo:
    Journal of Gaming & Virtual Worlds (rok: 2021, tom: 13, strony: 21-39), Wydawca: Intellect Ltd.
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1386/jgvw_00026_1 - link do publikacji
  2. Ghosts of the Present Past: Spectrality in the Video Game Object
    Autorzy:
    Justyna Janik
    Czasopismo:
    Journal of the Philosophy of Games (rok: 2019, tom: 2, strony: 45313), Wydawca: University of Oslo, Norway
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5617/jpg.2943 - link do publikacji
  3. The material world of digital fictions
    Autorzy:
    Justyna Janik
    Czasopismo:
    Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication (rok: 2021, tom: 29, strony: 57-72), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/i.2021.38.04 - link do publikacji
  4. Negotiating Textures of Digital Play: Gameplay and the Production of Space
    Autorzy:
    Justyna Janik
    Czasopismo:
    Game Studies (rok: 2020, tom: 20, strony: 45305), Wydawca: The Swedish Research Council (Vetenskapsrådet); The Joint Committee for Nordic Research Councils for the Humanities and the Social Sciences; Blekinge Institute of Technology; IT University of Copenhagen; Lund University
    Status:
    Opublikowana
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    Justyna Janik
    Książka:
    Gra jako obiekt oporny Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej (rok: 2022, tom: nie dotyczy, strony: 234), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Opublikowana