Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Model biznesu w przedsiębiorstwach uzdrowiskowych

2017/25/B/HS4/00301

Słowa kluczowe:

model biznesu uzdrowisko turystyka lecznictwo

Deskryptory:

  • HS4_9: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania, logistyka

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Adam Szromek 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: OPUS 13 - ogłoszony 2017-03-15

Przyznana kwota: 129 800 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-01-19

Zakończenie projektu: 2022-01-18

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer (laptop) i drukarka. Za kwotę 8 000 PLN
  2. Komputer (Laptop).

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (35)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (5)
  • Publikacje książkowe (7)
  1. A Model of the Sustainable Management of the Natural Environment in National Parks—A Case Study of National Parks in Poland
    Autorzy:
    Adam Szromek, Piotr Oleśniewicz, Sławomir Pytel , Julita Markiewicz-Patkowska, Sonia Jandová
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 2704), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12072704 - link do publikacji
  2. PRZEBIEG PROCESU ZMIAN W ORGANIZACJI – PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI ZMIAN
    Autorzy:
    Katarzyna WYBRAŃCZYK, Grzegorz POLOK, Mateusz NARAMSKI, Adam R. SZROMEK
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej (rok: 2018, tom: 131, strony: 623-634), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  3. A Business Creation in Post-Industrial Tourism Objects: Case of the Industrial Monuments Route
    Autorzy:
    Adam Szromek, Krzysztof Herman
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 1451), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11051451 - link do publikacji
  4. APPLICATION OF OPTIMIZATION METHODS IN PLANNING OF PATIENTS ACCOMMODATION IN THE SPA COMPANIES
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej (rok: 2018, tom: 119, strony: 289-300), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  5. Business models analysis in the context of health resorts enterprises activity – literature review
    Autorzy:
    Krzysztof Herman, Adam Szromek
    Czasopismo:
    Ekonomiczne Problemy Turystyki (rok: 2018, tom: 16163, strony: 35-46), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18276/ept - link do publikacji
  6. Mapping Health Needs to support Health system Management in Poland
    Autorzy:
    Tomasz Holecki, Piotr Romaniuk, Joanna Woźniak-Holecka, Adam R. Szromek, Magdalena Syrkiewicz-Świtała
    Czasopismo:
    Frontiers in Public Health (rok: 2018, tom: 6 (82), strony: 45296), Wydawca: Perspective
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpubh.2018.00082 - link do publikacji
  7. Model of Business Relations in Spa Tourism Enterprises and Their Business Environment
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 4941), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12124941 - link do publikacji
  8. Proposal of Value for Customer of Spas: Expectations of Spa Patients and Tourist in Polish Spas
    Autorzy:
    Adam Szromek, Katarzyna Wybrańczyk
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 3598), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11133598 - link do publikacji
  9. The Analysis of Stress and Negative Effects Connected with Scientific Work Among Polish Researchers
    Autorzy:
    Adam Szromek, Radosław Wolniak
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 5117), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12125117 - link do publikacji
  10. The Attitude of Tourist Destination Residents towards the Eects of Overtourism—Kraków Case Study
    Autorzy:
    Adam Szromek, Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 228), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12010228 - link do publikacji
  11. The Identification of Values in Business Models of Tourism Enterprises in the Context of the Phenomenon of Overtourism
    Autorzy:
    Zygmunt Kruczek, Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 1457), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12041457 - link do publikacji
  12. ATTRIBUTES OF TOURISTIC OBJECTS THAT AFFECT INTERORGANIZATIONAL TRUST – CASE STUDY THE INDUSTRIAL MONUMENTS ROUTE
    Autorzy:
    Adam Szromek, Mateusz Naramski
    Czasopismo:
    AKTUÁLNE PROBLÉMY PODNIKOVEJ SFÉRY (rok: 2018, tom: 1, strony: 787-794), Wydawca: Vydavateľstvo EKONÓM
    Status:
    Opublikowana
  13. Health systems and their assessment. A methodological proposal of the Synthetic Outcome Measure
    Autorzy:
    Piotr Romaniuk, Krzysztof Kaczmarek, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Adam R. Szromek
    Czasopismo:
    Frontiers in Public Health (rok: 2018, tom: 6 (126), strony: 45301), Wydawca: Frontiers in Public Health
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpubh.2018.00126 - link do publikacji
  14. Impact of tourist trips on seniors' migrations – case study from Poland
    Autorzy:
    Adam R. Szromek, Sławomir Pytel, Julita Markiewicz-Patkowska & Piotr Oleśniewicz
    Czasopismo:
    Journal of Tourism and Cultural Change (rok: 2021, tom: 1, strony: 45307), Wydawca: Routledge Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/14766825.2021.1999460 - link do publikacji
  15. Incorporating the Value Proposition for Society with Business Models of Health Tourism Enterprises
    Autorzy:
    Richard Butler, Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 6711), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11236711 - link do publikacji
  16. ORDER OPTIMIZATION OF HEALTH RESORTS TREATMENT USING PALMER'S ALGORITHM AS ONE OF THE KEY ACTIVITIES DESCRIBING THE BUSINESS MODEL
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej (rok: 2018, tom: 119, strony: 301-311), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  17. Possibilities of using the tourism area life cycle model to understand and provide sustainable solution for tourism development in the antarctic region
    Autorzy:
    Zygmunt Kruczek, Mariusz Kruczek, Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2018, tom: 31686, strony: 45307), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su10010089 - link do publikacji
  18. Sources of conflict among tourism stakeholders in historical cities
    Autorzy:
    Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Adam R. Szromek, Leszek Mazanek
    Czasopismo:
    Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events (rok: 2022, tom: 1, strony: 45313), Wydawca: Routledge Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/19407963.2022.2027953 - link do publikacji
  19. Stakeholders' attitudes towards tools for sustainable tourism in historical cities
    Autorzy:
    Adam R. Szromek, Zygmunt Kruczek & Bartłomiej Walas
    Czasopismo:
    Tourism Recreation Research (rok: 2021, tom: 1, strony: 45305), Wydawca: Routledge Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/02508281.2021.1931774 - link do publikacji
  20. The Perception of Overtourism from the Perspective of Dierent Generations
    Autorzy:
    Adam Szromek, Beata Hysa, Aneta Karasek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 7151), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11247151 - link do publikacji
  21. An Analytical Model of Tourist Destination Development and Characteristics of the Development Stages: Example of the Island of Bornholm
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 6989), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11246989 - link do publikacji
  22. Business Models in Tourism Enterprises
    Autorzy:
    Adam Szromek, Krzysztof Herman
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2019, tom: XX, strony: 225-236), Wydawca: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
  23. CHANGES IN THE ACTIVITIES OF HEALTH RESORTS ENTERPRISES IN THE CONTEXT OF ITS BUSINESS MODEL
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej (rok: 2018, tom: 127, strony: 273-287), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  24. Changes in the management model of health care institutions in health resorts in the context of social and economic changes in the years 1989-2018 in Poland
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Health and Primary Care (rok: 2018, tom: 2(2), strony: 45293), Wydawca: oat
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15761/HPC.1000132 - link do publikacji
  25. Configuring a Trust-based Inter-organizational Cooperation Network for Post-industrial Tourist Organizations on a Tourist Route
    Autorzy:
    Mateusz Naramski, Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 3642), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11133542 - link do publikacji
  26. POSTAWY PRACOWNIKA WOBEC ZMIAN ORAZ WYBRANE KONCEPCJE WPROWADZANIA ZMIAN W POSTAWACH PRACOWNICZYCH
    Autorzy:
    Katarzyna WYBRAŃCZYK, Adam R. SZROMEK
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej (rok: 2018, tom: 131, strony: 611-622), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  27. PROPOZYCJA WARTOŚCI DLA KLIENTA PRZEDSIĘBIORSTWA UZDROWISKOWEGO
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Folia Turistica (rok: 2018, tom: 47, strony: 45561), Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
  28. The Importance of Spiritual Values in the Process of Managerial Decision-Making in the Enterprise
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 5423), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12135423 - link do publikacji
  29. WPŁYW UZALEŻNIENIA OD PRACY ZAWODOWEJ, ROZPADU RODZINY ORAZ ALKOHOLIZMU NA WSPÓŁISTNIEJĄCE ZACHOWANIA WŚRÓD OSÓB DO 35 ROKU ŻYCIA
    Autorzy:
    Grzegorz POLOK, Adam R. SZROMEK, Marek KRANNICH, Katarzyna WYBRAŃCZYK
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej (rok: 2018, tom: 131, strony: 453-465), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  30. A Business Model in Spa Tourism Enterprises: Case Study from Poland
    Autorzy:
    Adam Szromek, Mateusz Naramski
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 2880), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11102880 - link do publikacji
  31. Eco-Innovation, Sustainability and Business Model Innovation by Open Innovation Dynamics
    Autorzy:
    Magdalena Pichlak, Adam R. Szromek
    Czasopismo:
    Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity (rok: 2021, tom: 7, 149, strony: 45306), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/joitmc7020149 - link do publikacji
  32. Influence of the Residents' Perception of Overtourism on the Selection of Innovative Anti-Overtourism Solutions
    Autorzy:
    Michał Żemła, Adam R. Szromek
    Czasopismo:
    Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity (rok: 2021, tom: 7, 202, strony: 45311), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/joitmc7030202 - link do publikacji
  33. Job Satisfaction and Problems among Academic Sta in Higher Education
    Autorzy:
    Adam Szromek, Radosław Wolniak
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2020, tom: 12, strony: 4865), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su12124865 - link do publikacji
  34. Measuring Trust in Business Relations between Tourist Facilities on One Thematic Touristic Route
    Autorzy:
    Adam Szromek, Nateusz Naramski
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2019, tom: 11, strony: 3935), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su11143935 - link do publikacji
  35. Sieć współpracy obiektów turystycznych jako element wspomagający model biznesu
    Autorzy:
    Adam Szromek, Mateusz Naramski
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2019, tom: XX, strony: 43-54), Wydawca: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
  1. Wybrane aspekty modeli biznesu przedsiębiorstw uzdrowiskowych w kontekście wyników badań własnych
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Konferencja:
    XI Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Turystyka w Naukach Społecznych" (rok: 2020, ), Wydawca: Uniwersytet Jagielloński Instytut Przedsiębiorczości
    Data:
    konferencja 19 listopada 2020
    Status:
    Opublikowana
  2. DEVELOPMENT OF HEALTH TOURISM IN POLISH SPAS IN THE CONTEXT OF AIR POLLUTION, AN AGING POPULATION AND CHANGES IN BUSINESS MODELS
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Konferencja:
    18th International Multidisciplinary Scientific GeoConference SGEM 2018 (WoS) (rok: 2018, ), Wydawca: SGEM Word Science Austria (WoS)
    Data:
    konferencja 2 July - 8 July
    Status:
    Opublikowana
  3. DEVELOPMENT MODELS OF SKI RESORTS – SELECTED EXAMPLES FROM POLAND
    Autorzy:
    Adam Szromek, Michał Żemła
    Konferencja:
    5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018 (rok: 2018, ), Wydawca: SGEM Word Science Austria (WoS)
    Data:
    konferencja 26 August - 1 September
    Status:
    Opublikowana
  4. SELECTED METHODS OF BUSINESS MODEL DESIGNING IN THE CONTEXT OF HISTORIC TRANSFORMATION OF HEALTH RESORT ENTERPRISES SECTOR BUSINESS MODEL IN POLAND
    Autorzy:
    Adam Szromek, Krzysztof Herman
    Konferencja:
    5th International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences & Arts SGEM 2018 (WoS) (rok: 2018, ), Wydawca: SGEM Word Science Austria (WoS)
    Data:
    konferencja 24 August - 2 September
    Status:
    Opublikowana
  5. The Sustainable Business Model of Health Resort Enterprise and the Role of Education in Pro-ecological Behavior
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Konferencja:
    the 11th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated Conferences (rok: 2020, ), Wydawca: AHFE 2020
    Data:
    konferencja 16-20, July, 2020
    Status:
    Opublikowana
  1. Preface to "Sustainable Business Models in Tourism"
    Autorzy:
    Adam R. Szromek
    Książka:
    Sustainable Business Models in Tourism (praca zbiorowa) (rok: 2021, tom: 1, strony: 1-288), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
  2. wszystkie
    Autorzy:
    Adam Szromek, Radosław Wolniak
    Książka:
    Satisfaction of scientific work among Polish researchers (rok: 2018, tom: 1, strony: 137), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  3. wszystkie
    Autorzy:
    Mateusz Naramski, Adam Szromek
    Książka:
    Model sieci współpracy podmiotów turystycznych (rok: 2018, tom: 1, strony: 236), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  4. wszystkie rozdziały
    Autorzy:
    Adam R. Szromek
    Książka:
    Zrównoważony model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego - Model działalności turystyczno-leczniczej w uzdrowiskach w okresie globalnego kryzysu zdrowotnego wywołanego pandemią COVID-19 (rok: 2022, tom: 1, strony: 1-158), Wydawca: CeDeWu
    Status:
    Opublikowana
  5. wszystkie
    Autorzy:
    Krzysztof Herman, Adam Szromek
    Książka:
    PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE W UJĘCIU MODELOWYM (rok: 2019, tom: 1, strony: 1-229), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
    Status:
    Opublikowana
  6. Modelowanie pozytywnej orientacji w zarządzaniu jako element propracowniczej strategii personalnej
    Autorzy:
    Marek Krannich, Adam Szromek
    Książka:
    Perspektywy rozwoju modeli biznesu i zarządzania wartością strategiczną organizacji (rok: 2019, tom: 1, strony: 205-222), Wydawca: CeDeWu
    Status:
    Opublikowana
  7. Wszystkie
    Autorzy:
    Adam Szromek
    Książka:
    Model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego (rok: 2019, tom: 1, strony: 1-258), Wydawca: CeDeWu
    Status:
    Opublikowana