Out-of-class peer interactions matter for second language acquisition during short-term overseas sojourns: The contributions of Social Network Analysis [Selected poster presentations from the American Association of Applied Linguistics conference, Denver, USA, March 2020]
Autorzy:
Michał B. Paradowski, Andrzej Jarynowski, Magdalena Jelińska, Karolina Czopek
Czasopismo:
Language Teaching (rok: 2021, tom: 54(1), strony: 139–143), Wydawca: Cambridge University Press
Trends in Interest in COVID-19 on Polish Internet
Autorzy:
Jarynowski A, Wojta-Kempa M, Belik V
Czasopismo:
Polish Epidemiological Review (rok: 2020, tom: 74(2), strony: 258-275), Wydawca: PZH
Attempt to understand public-health relevant social dimensions of COVID-19 outbreak in Poland
Autorzy:
Andrzej Jarynowski, Monika Wójta-Kempa, Daniel Płatek, Karolina Czopek
Czasopismo:
Society Register (rok: 2020, tom: 4, strony: 16254), Wydawca: UAM
Trends in Interest in COVID-19 on Polish Internet
Autorzy:
Jarynowski A, Wojta-Kempa M, Belik V
Czasopismo:
Polish Epidemiological Review (rok: 2020, tom: 74(2), strony: 258-275), Wydawca: PZH
Attempt at profiling and regionalisation of COVID-19 vaccine campaigns in Poland preliminary results
Autorzy:
Jarynowski A, Skawina I
Czasopismo:
European Journal of Translational and Clinical Medicine (rok: 2021, tom: 4, strony: 13-21), Wydawca: GUMed
"Keep your friends close": Przyswajanie języka obcego poprzez interakcje rówieśnicze a edukacja zdalna w dobie pandemii
Autorzy:
Jarynowski, A., Czopek, K., Paradowski, M.B.
Czasopismo:
Acta Neophilologica (rok: 2021, tom: XXIII, strony: 115–131), Wydawca: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
"Keep your friends close": Przyswajanie języka obcego poprzez interakcje rówieśnicze a edukacja zdalna w dobie pandemii
Autorzy:
Jarynowski, A., Czopek, K., Paradowski, M.B.
Czasopismo:
Acta Neophilologica (rok: 2021, tom: XXIII, strony: 115–131), Wydawca: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Teachers' perception of student coping with emergency remote instruction during the COVID-19 pandemic: The relative impact of educator demographics and professional adaptation and adjustment
Autorzy:
Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
Czasopismo:
Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 648443), Wydawca: Frontiers Media
Teachers' perception of student coping with emergency remote instruction during the COVID-19 pandemic: The relative impact of educator demographics and professional adaptation and adjustment
Autorzy:
Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
Czasopismo:
Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 648443), Wydawca: Frontiers Media
Teachers' engagement in and coping with emergency remote instruction during COVID-19-induced school closures: A multi-national contextual perspective
Autorzy:
Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
Czasopismo:
Online Learning Journal (rok: 2021, tom: 25(1), strony: 303–328), Wydawca: Online Learning Consortium
The Impact of Demographics, Life and Work Circumstances on College and University Instructors' Well-Being During Quaranteaching
Autorzy:
Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
Czasopismo:
Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 643229), Wydawca: Frontiers Media
How output outweighs input and interlocutors matter for study-abroad SLA: Computational Social Network Analysis of learner interactions
Autorzy:
Paradowski, M.B., Cierpich-Kozieł, A., Chen, C.-C., & Ochab, J.K.
Czasopismo:
The Modern Language Journal (rok: 2022, tom: 106, strony: 694–725), Wydawca: Wiley
The Impact of Demographics, Life and Work Circumstances on College and University Instructors' Well-Being During Quaranteaching
Autorzy:
Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
Czasopismo:
Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 643229), Wydawca: Frontiers Media
An attempt to optimize human resources allocation based on spatial diversity of the first wave of COVID–19 in Poland
Autorzy:
Jarynowski, A., Wójta-Kempa, M., Krzowski, Ł.
Czasopismo:
E-methodology (rok: 2021, tom: 7, strony: 100–122), Wydawca: Wrocławski Uniwersytet Medyczny
The predictors of L2 grit and their complex interactions in online foreign language learning: Motivation, self-directed learning, autonomy, curiosity, and language mindsets
Autorzy:
29.Paradowski, M.B. & Jelińska, M.
Czasopismo:
Computer Assisted Language Learning (rok: 2023, tom: -, strony: -), Wydawca: Taylor & Francis
Modelling communities and populations: An introduction to computational social science
Autorzy:
Andrzej Jarynowski, Michał B. Paradowski, Andrzej Buda
Czasopismo:
Studia Metodologiczne – Dissertationes Methodologicae, specjalne wydanie międzynarodowe Culture of Modelling in Science (znani naukowcy w tym zeszycie: Axel Gelfert, Bernhard Thalheim, Steven Orzack, Brian McLoone) (rok: 2019, tom: 39, strony: 123–152), Wydawca: UAM
Teachers' engagement in and coping with emergency remote instruction during COVID-19-induced school closures: A multi-national contextual perspective
Autorzy:
Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
Czasopismo:
Online Learning Journal (rok: 2021, tom: 25(1), strony: 303–328), Wydawca: Online Learning Consortium