Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ interakcji rówieśniczych na przyswajanie języków obcych (w pryzmacie sieci społecznych)

2016/22/E/HS2/00034

Słowa kluczowe:

przyswajanie języków obcych analiza sieci społecznych graf społeczny socjolingwistyka interakcje rówieśnicze input output komunikacja

Deskryptory:

  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych
  • HS6_14: Struktura i dynamika społeczna, zmiana środowiska i społeczeństwo

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Michał Paradowski 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA BIS 6 - ogłoszony 2016-06-15

Przyznana kwota: 553 040 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-06-30

Zakończenie projektu: 2023-06-29

Planowany czas trwania projektu: 72 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. 2 wydajne lekkie laptopy do analiz i wizualizacji danych (2 szt.). Za kwotę 24 000 PLN
  2. dzielona przestrzeń dyskowa. Za kwotę 1 219 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (12)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (5)
  1. An attempt to optimize human resources allocation based on spatial diversity of the first wave of COVID–19 in Poland
    Autorzy:
    Jarynowski, A., Wójta-Kempa, M., Krzowski, Ł.
    Czasopismo:
    E-methodology (rok: 2021, tom: 7, strony: 100–122), Wydawca: Wrocławski Uniwersytet Medyczny
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15503/emet2020.100.122 - link do publikacji
  2. Teachers' engagement in and coping with emergency remote instruction during COVID-19-induced school closures: A multi-national contextual perspective
    Autorzy:
    Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
    Czasopismo:
    Online Learning Journal (rok: 2021, tom: 25(1), strony: 303–328), Wydawca: Online Learning Consortium
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24059/olj.v25i1.2492 - link do publikacji
  3. Attempt at profiling and regionalisation of COVID-19 vaccine campaigns in Poland preliminary results
    Autorzy:
    Jarynowski A, Skawina I
    Czasopismo:
    European Journal of Translational and Clinical Medicine (rok: 2021, tom: 4, strony: 13-21), Wydawca: GUMed
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.31373/ejtcm/134674 - link do publikacji
  4. Teachers' perception of student coping with emergency remote instruction during the COVID-19 pandemic: The relative impact of educator demographics and professional adaptation and adjustment
    Autorzy:
    Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 648443), Wydawca: Frontiers Media
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2021.648443 - link do publikacji
  5. The Impact of Demographics, Life and Work Circumstances on College and University Instructors' Well-Being During Quaranteaching
    Autorzy:
    Magdalena Jelińska & Michał B. Paradowski
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 643229), Wydawca: Frontiers Media
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2021.643229 - link do publikacji
  6. The predictors of L2 grit and their complex interactions in online foreign language learning: Motivation, self-directed learning, autonomy, curiosity, and language mindsets
    Autorzy:
    29.Paradowski, M.B. & Jelińska, M.
    Czasopismo:
    Computer Assisted Language Learning (rok: 2023, tom: -, strony: -), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/09588221.2023.2192762 - link do publikacji
  7. How output outweighs input and interlocutors matter for study-abroad SLA: Computational Social Network Analysis of learner interactions
    Autorzy:
    Paradowski, M.B., Cierpich-Kozieł, A., Chen, C.-C., & Ochab, J.K.
    Czasopismo:
    The Modern Language Journal (rok: 2022, tom: 106, strony: 694–725), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/modl.12811 - link do publikacji
  8. Out-of-class peer interactions matter for second language acquisition during short-term overseas sojourns: The contributions of Social Network Analysis [Selected poster presentations from the American Association of Applied Linguistics conference, Denver, USA, March 2020]
    Autorzy:
    Michał B. Paradowski, Andrzej Jarynowski, Magdalena Jelińska, Karolina Czopek
    Czasopismo:
    Language Teaching (rok: 2021, tom: 54(1), strony: 139–143), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/S0261444820000580 - link do publikacji
  9. Trends in Interest in COVID-19 on Polish Internet
    Autorzy:
    Jarynowski A, Wojta-Kempa M, Belik V
    Czasopismo:
    Polish Epidemiological Review (rok: 2020, tom: 74(2), strony: 258-275), Wydawca: PZH
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.32394/pe.74.20 - link do publikacji
  10. "Keep your friends close": Przyswajanie języka obcego poprzez interakcje rówieśnicze a edukacja zdalna w dobie pandemii
    Autorzy:
    Jarynowski, A., Czopek, K., Paradowski, M.B.
    Czasopismo:
    Acta Neophilologica (rok: 2021, tom: XXIII, strony: 115–131), Wydawca: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.31648/an.6660 - link do publikacji
  11. Attempt to understand public-health relevant social dimensions of COVID-19 outbreak in Poland
    Autorzy:
    Andrzej Jarynowski, Monika Wójta-Kempa, Daniel Płatek, Karolina Czopek
    Czasopismo:
    Society Register (rok: 2020, tom: 4, strony: 16254), Wydawca: UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/sr.2020.4.3.01 - link do publikacji
  12. Modelling communities and populations: An introduction to computational social science
    Autorzy:
    Andrzej Jarynowski, Michał B. Paradowski, Andrzej Buda
    Czasopismo:
    Studia Metodologiczne – Dissertationes Methodologicae, specjalne wydanie międzynarodowe Culture of Modelling in Science (znani naukowcy w tym zeszycie: Axel Gelfert, Bernhard Thalheim, Steven Orzack, Brian McLoone) (rok: 2019, tom: 39, strony: 123–152), Wydawca: UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/sm.2019.39.5 - link do publikacji
  1. Of language and trees: Bridging linguistics and dendrology
    Autorzy:
    Michał B. Paradowski
    Konferencja:
    The Ginkgo Meeting (rok: 2018, ), Wydawca: Complexity Science Hub Vienna
    Data:
    konferencja 17.09.2018
    Status:
    Opublikowana
  1. Peer Interactions and Second Language Learning: The Contributions of Social Network Analysis in Study Abroad versus At-Home Environments
    Autorzy:
    Michał B. Paradowski, Andrzej Jarynowski, Karolina Czopek, Magdalena Jelińska
    Książka:
    Language, Mobility and Study Abroad in the Contemporary European Context (rok: 2021, tom: -, strony: 99–116), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  2. Interactants' linguistic backgrounds and second/third language acquisition
    Autorzy:
    Michał B. Paradowski
    Książka:
    M/Other Tongues in Language Acquisition, Instruction, and Use (rok: 2017, tom: -, strony: 77-106), Wydawca: ILS UW
    Status:
    Opublikowana
  3. Like trying to fit the circle peg in the square hole": Linguistics instructors' stress levels during emergency remote teaching in times of the COVID-19 pandemic
    Autorzy:
    Paradowski, M.B. & Jelińska, M.
    Książka:
    After COVID: Language, Diversity, and Social Justice (rok: 2024, ), Wydawca: De Gruyter Mouton
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  4. Transitions, translanguaging, trans-semiotising in heteroglossic school environments: Lessons from (not only) South African classrooms
    Autorzy:
    Michał B. Paradowski
    Książka:
    Multilingual Classroom Contexts: Perspectives from the Chalk Face (rok: 2021, tom: -, strony: 213–284), Wydawca: African Sun Media
    Status:
    Opublikowana
  5. Misunderstandings in communicating in English as a lingua franca: Causes, prevention, and remediation strategies
    Autorzy:
    Elżbieta Pawlas & Michał B. Paradowski
    Książka:
    Role of Languages in Intercultural Communication/Rolo de lingvoj en interkultura komunikado/Rola języków w komunikacji międzykulturowej (rok: 2020, tom: -, strony: 101–122), Wydawca: Rys
    Status:
    Opublikowana