Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Asymetria pozytywno-negatywna w preferencjach. Zastosowanie ram interpretacyjnych i kontrastowego modelu podobieństwa w kształtowaniu wizerunku marki politycznej i gospodarczej.

2015/19/N/HS6/00767

Słowa kluczowe:

asymetria pozytywno-negatywna efekt negatywności ramowanie podobieństwo kontrastowy model podobieństwa

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa
  • HS6_6: Psychologia pracy, organizacji, ekonomiczna, reklamy i marketingu

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Magdalena Jabłońska 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 99 476 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-07-07

Zakończenie projektu: 2019-07-06

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. komputer przenośny (laptop) z oprogramowaniem Microsoft Office. Za kwotę 4 800 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  1. Positive–Negative Asymmetry in the Evaluations of Political Candidates. The Role of Features of Similarity and Affect in Voter Behavior.
    Autorzy:
    Falkowski, Andrzej; Jabłońska, Magdalena
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2018, tom: 9, strony: 213), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2018.00213 - link do publikacji
  2. Framing in Political Evaluations. An Empirical Study on the Role of Positive and Negative Comparisons in Affect and Preference Construction.
    Autorzy:
    Jabłońska, M., Falkowski, A.
    Czasopismo:
    Journal of Political Marketing (rok: 2019, tom: brak, strony: ), Wydawca: Francis & Taylor
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  3. Moderators and Mediators of Framing Effects in Political Marketing. Implications for Political Brand Management
    Autorzy:
    Falkowski, A., Jabłońska, M.
    Czasopismo:
    Journal of Political Marketing (rok: 2019, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/15377857.2019.1652221 - link do publikacji