Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Tworzenie, zatrzymywanie i przechwytywanie wartości w organizacjach przedsiębiorczych

2015/17/B/HS4/00935

Słowa kluczowe:

Tworzenie wartości przechwytywanie wartości przedsiębiorczość efektywność

Deskryptory:

  • HS4_9: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania, logistyka
  • HS4_16: Inne zagadnienia pokrewne

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Kolegium Zarządzania

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Wojciech Dyduch 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 335 760 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-03-09

Zakończenie projektu: 2020-12-08

Planowany czas trwania projektu: 57 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (11)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (4)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Klasyczne modele twórczości organizacyjnej. Implikacje dla tworzenia i przechwytywania wartości
    Autorzy:
    Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec, Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Czasopismo:
    Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH (rok: 2018, tom: 161, strony: 29-39), Wydawca: Oficyna Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  2. Organizational creativity and task environment: An interactionist perspective
    Autorzy:
    Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec
    Czasopismo:
    Argumenta Oeconomica (rok: 2018, tom: 1(40), strony: 299-315), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/aoe.2018.1.13 - link do publikacji
  3. Strategizing Corporate Entrepreneurship for Value Creation and Value Capture
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Czasopismo:
    International Journal of Contemporary Management (rok: 2018, tom: vol. 17 no 1, strony: 45499), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/24498939IJCM.18.001.8380 - link do publikacji
  4. Dynamic capabilities, value creation and value capture: Evidence from SMEs under Covid-19 lockdown in Poland
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Paweł Chudziński, Szymon Cyfert, Maciej Zastempowski
    Czasopismo:
    Plos One (rok: 2021, tom: 16(6), strony: 45319), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  5. THEORETICAL FOUNDATIONS OF DYNAMIC CAPABILITIES MEASUREMENT. A MULTI-LOGIC APPROACH
    Autorzy:
    Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec, Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Czasopismo:
    Przegląd Organizacji (rok: 2019, tom: 12, strony: 45395), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.33141/po.2019.12.01 - link do publikacji
  6. Przedsiębiorczość, twórcza strategia oraz zatrzymywanie i przechwytywanie wartości jako filary organizacji sukcesu
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Czasopismo:
    Zarządzanie i Finanse (rok: 2016, tom: 45324, strony: 49-61), Wydawca: Uniwersytet Gdański
    Status:
    Opublikowana
  7. Entrepreneurial Strategy Stimulating Value Creation: Conceptual Findings and Some Empirical Tests
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch
    Czasopismo:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (rok: 2019, tom: Vol. 7 no 3, strony: 65-82), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15678/EBER.2019.070304 - link do publikacji
  8. Przywództwo strategiczne a tworzenie wartości w organizacjach
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch
    Czasopismo:
    Organizacja i kierowanie (rok: 2017, tom: 176, strony: 121-136), Wydawca: Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie, KNOiZ PAN
    Status:
    Opublikowana
  9. Tworzenie i przechwytywanie wartości w przedsiębiorstwach w Polsce: ocena podejmowanych działań, identyfikacja kluczowych zmiennych oraz ich wpływ na efektywność
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch
    Czasopismo:
    Przegląd Organizacji (rok: 2021, tom: 6, strony: 45489), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Zarządzania
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.33141/po.2021.6.01 - link do publikacji
  10. Tworzenie wartości oparte na twórczej strategii – zamysł koncepcyjny, sprzeczności, paradoksy i przesłanki dla teorii
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 420, strony: 66-79), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2016.420.06 - link do publikacji
  11. Value Creation and Capture in Entrepreneurial Organizations
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch
    Czasopismo:
    Problemy Zarządzania (rok: 2016, tom: 14,nr3(62),t2, strony: 45619), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/1644-9584.62.1 - link do publikacji
  1. A micro-foundational perspective of entrepreneurial orientation. Preliminary findings
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Katarzyna Piórkowska
    Konferencja:
    Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) (rok: 2020, ), Wydawca: Khalid S. Soliman
    Data:
    konferencja 1-2 kwietnia 2020
    Status:
    Opublikowana
  2. Entrepreneurial Orientation and Value Creation: Towards a Micro-Foundational Perspective
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Katarzyna Piórkowska
    Konferencja:
    Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) (rok: 2020, ), Wydawca: Khalid S. Soliman
    Data:
    konferencja 1-2 kwietnia
    Status:
    Opublikowana
  3. Contradicting aspects of entrepreneurial leadership worth noting
    Autorzy:
    Rafał Kozłowski, Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Konferencja:
    International Academic Conference on Management, Economics, Business and Marketing (rok: 2016, ), Wydawca: Czech Technical University in Prague
    Data:
    konferencja 24-26 listopada
    Status:
    Opublikowana
  4. Understanding Cognitive Biases in Strategic Decisions for Value Creation and Capture
    Autorzy:
    Mariusz Bratnicki, Wojciech Dyduch
    Konferencja:
    Contemporary Challenges in Cooperation and Coopetition in the Age of Industry 4.0 (rok: 2020, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 2019.05.22-2019.05.24
    Status:
    Opublikowana
  1. Strategic processes and mechanisms of value creation and value capture: Some insights from business organizations in Poland
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch
    Książka:
    Effective Implementation of Transformation Strategies: How to Navigate the Strategy and Change Interface Successfully (rok: 2022, tom: n/a, strony: 45313), Wydawca: Springer Nature/Palgrave MacMillan
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  2. Dokonania i przyszłe kierunki badań nad przedsiębiorczością organizacyjną
    Autorzy:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Książka:
    Nauki o zarządzaniu - Dokonania, trendy, wyzwania (rok: 2017, tom: -, strony: 34-45), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana