Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Value Creation and Value Capture in Entrepreneurial Organizations

2015/17/B/HS4/00935

Keywords:

Value creation value capture appropriation entrepreneurship performance

Descriptors:

  • HS4_9: Organization studies, strategic management, concepts and methods of management, logistics
  • HS4_16: Other related subjects

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Kolegium Zarządzania

woj. śląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Wojciech Dyduch 

Number of co-investigators in the project: 6

Call: OPUS 9 - announced on 2015-03-16

Amount awarded: 335 760 PLN

Project start date (Y-m-d): 2016-03-09

Project end date (Y-m-d): 2020-12-08

Project duration:: 57 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (11)
  • Articles in post-conference publications (4)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Dynamic capabilities, value creation and value capture: Evidence from SMEs under Covid-19 lockdown in Poland
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Paweł Chudziński, Szymon Cyfert, Maciej Zastempowski
    Academic press:
    Plos One (rok: 2021, tom: 16(6), strony: 45319), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Published
  2. Entrepreneurial Strategy Stimulating Value Creation: Conceptual Findings and Some Empirical Tests
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Academic press:
    Entrepreneurial Business and Economics Review (rok: 2019, tom: Vol. 7 no 3, strony: 65-82), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15678/EBER.2019.070304 - link to the publication
  3. Przedsiębiorczość, twórcza strategia oraz zatrzymywanie i przechwytywanie wartości jako filary organizacji sukcesu
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Academic press:
    Zarządzanie i Finanse (rok: 2016, tom: 45324, strony: 49-61), Wydawca: Uniwersytet Gdański
    Status:
    Published
  4. Tworzenie i przechwytywanie wartości w przedsiębiorstwach w Polsce: ocena podejmowanych działań, identyfikacja kluczowych zmiennych oraz ich wpływ na efektywność
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2021, tom: 6, strony: 45489), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Zarządzania
    Status:
    Published
    DOI:
    10.33141/po.2021.6.01 - link to the publication
  5. Organizational creativity and task environment: An interactionist perspective
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec
    Academic press:
    Argumenta Oeconomica (rok: 2018, tom: 1(40), strony: 299-315), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/aoe.2018.1.13 - link to the publication
  6. THEORETICAL FOUNDATIONS OF DYNAMIC CAPABILITIES MEASUREMENT. A MULTI-LOGIC APPROACH
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec, Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2019, tom: 12, strony: 45395), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Published
    DOI:
    10.33141/po.2019.12.01 - link to the publication
  7. Tworzenie wartości oparte na twórczej strategii – zamysł koncepcyjny, sprzeczności, paradoksy i przesłanki dla teorii
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 420, strony: 66-79), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15611/pn.2016.420.06 - link to the publication
  8. Value Creation and Capture in Entrepreneurial Organizations
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Academic press:
    Problemy Zarządzania (rok: 2016, tom: 14,nr3(62),t2, strony: 45619), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7172/1644-9584.62.1 - link to the publication
  9. Klasyczne modele twórczości organizacyjnej. Implikacje dla tworzenia i przechwytywania wartości
    Authors:
    Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec, Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Academic press:
    Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH (rok: 2018, tom: 161, strony: 29-39), Wydawca: Oficyna Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
    Status:
    Published
  10. Przywództwo strategiczne a tworzenie wartości w organizacjach
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Academic press:
    Organizacja i kierowanie (rok: 2017, tom: 176, strony: 121-136), Wydawca: Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie, KNOiZ PAN
    Status:
    Published
  11. Strategizing Corporate Entrepreneurship for Value Creation and Value Capture
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Academic press:
    International Journal of Contemporary Management (rok: 2018, tom: vol. 17 no 1, strony: 45499), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.4467/24498939IJCM.18.001.8380 - link to the publication
  1. A micro-foundational perspective of entrepreneurial orientation. Preliminary findings
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Katarzyna Piórkowska
    Conference:
    Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) (rok: 2020, ), Wydawca: Khalid S. Soliman
    Data:
    konferencja 1-2 kwietnia 2020
    Status:
    Published
  2. Understanding Cognitive Biases in Strategic Decisions for Value Creation and Capture
    Authors:
    Mariusz Bratnicki, Wojciech Dyduch
    Conference:
    Contemporary Challenges in Cooperation and Coopetition in the Age of Industry 4.0 (rok: 2020, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 2019.05.22-2019.05.24
    Status:
    Published
  3. Entrepreneurial Orientation and Value Creation: Towards a Micro-Foundational Perspective
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Katarzyna Piórkowska
    Conference:
    Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) (rok: 2020, ), Wydawca: Khalid S. Soliman
    Data:
    konferencja 1-2 kwietnia
    Status:
    Published
  4. Contradicting aspects of entrepreneurial leadership worth noting
    Authors:
    Rafał Kozłowski, Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Conference:
    International Academic Conference on Management, Economics, Business and Marketing (rok: 2016, ), Wydawca: Czech Technical University in Prague
    Data:
    konferencja 24-26 listopada
    Status:
    Published
  1. Dokonania i przyszłe kierunki badań nad przedsiębiorczością organizacyjną
    Authors:
    Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
    Book:
    Nauki o zarządzaniu - Dokonania, trendy, wyzwania (rok: 2017, tom: -, strony: 34-45), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
    Status:
    Published
  2. Strategic processes and mechanisms of value creation and value capture: Some insights from business organizations in Poland
    Authors:
    Wojciech Dyduch
    Book:
    Effective Implementation of Transformation Strategies: How to Navigate the Strategy and Change Interface Successfully (rok: 2022, tom: n/a, strony: 45313), Wydawca: Springer Nature/Palgrave MacMillan
    Status:
    Accepted for publication