Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Strategia relacyjna sensu largo przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce

2015/17/B/HS4/00982

Słowa kluczowe:

relacje międzyorganizacyjne podejście relacyjne strategia relacyjna treść strategii cechy strategii efekty realizacji strategii przedsiębiorstwa

Deskryptory:

  • HS4_9: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania, logistyka

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Politechnika Łódzka, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 293 400 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-03-03

Zakończenie projektu: 2020-07-02

Planowany czas trwania projektu: 52 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (15)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (2)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Eksperci o istocie relacyjnej strategii przedsiębiorstwa
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 538, strony: 477-489), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2018.538.39 - link do publikacji
  2. Old Guards or New Friends? Relational Awareness and Motivation in Opportunities Seizing
    Autorzy:
    Czakon Wojciech, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Till Marius Gantert
    Czasopismo:
    European Management Journal (rok: 2022, tom: in press, strony: 45304), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.emj.2022.06.003 - link do publikacji
  3. Tworzenie i apropriacja wartości jako cel strategii relacyjnej przedsiębiorstwa
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2016, tom: 444, strony: 609-622), Wydawca: Wydwanictwo Naukowe UE we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2016.444.53 - link do publikacji
  4. Recognition of relational strategy content: insight from the managers' view
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Eurasian Business Review (rok: 2018, tom: May, strony: 45310), Wydawca: Springer International Publishing
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s40821-018-0109-9 - link do publikacji
  5. Seeking the Content of the Relational Strategy: Conceptual Framework
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    International Journal of Management and Applied Science (rok: 2017, tom: 3(4), strony: 67-74), Wydawca: Institute of Research and Journals
    Status:
    Opublikowana
  6. The Relationship between Managers' Network Awareness and the Relational Strategic Orientation of their Firms: Findings from Interviews with Polish Managers
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2018, tom: 10(8), strony: 45311), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su10082691 - link do publikacji
  7. Cechy strategii relacyjnych – wyniki badań eksperckich
    Autorzy:
    Wojciech Czakon
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: 538, strony: 75-83), Wydawca: Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2018.538.05 - link do publikacji
  8. Wybory strategiczne w relacyjnej orientacji przedsiębiorstwa
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2017, tom: 3(368), strony: 181-192), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur - Państwowy Instytut Badawczy
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    http://ibrkk.pl/pliki/hw/archiwum/handel_wew_3-2017-t-2.pdf - link do publikacji
  9. Wybór partnerów współdziałania jako jeden z elementów treści strategii relacyjnej
    Autorzy:
    Agnieszka Sopińska
    Czasopismo:
    Przegląd Organizacji (rok: 2019, tom: 4, strony: 45582), Wydawca: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.33141/po.2019.04.02 - link do publikacji
  10. ZAUFANIE W RELACJACH MIĘDZYORGANIZACYJNYCH NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWEGO
    Autorzy:
    DAGMARA LEWICKA, MONIKA PEC, ANNA SŁABY
    Czasopismo:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2017, tom: 2(176), strony: 215-228), Wydawca: KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA, POLSKA AKADEMIA NAUK I KOLEGIUM ZĄDZANIA I FINANSÓW, SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE
    Status:
    Opublikowana
  11. A company's relational strategy: linkage between strategic choices, attributes, and outcomes
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Dagmara Lewicka
    Czasopismo:
    Plos One (rok: 2021, tom: 16(7), strony: e0254531), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0254531 - link do publikacji
  12. Kreatywna współpraca jako atrybut relacyjnej strategii przedsiębiorstwa
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Przegląd Organizacji (rok: 2018, tom: 3, strony: 23-29), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Opublikowana
  13. Atrybuty strategii relacyjnej przedsiębiorstw w kontekście świadomości sieciowej menedżerów
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Czasopismo:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2019, tom: vol. 7 no. 2, strony: 160-177), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18559/SOEP.2019.2.10 - link do publikacji
  14. Efekty z realizacji strategii relacyjnej – świadomość i postrzeganie przez polskich menedżerów
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Włodzimierz Fisiak
    Czasopismo:
    Przegląd Nauk Ekonomicznych (rok: 2018, tom: 29, strony: 45620), Wydawca: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Łodzi
    Status:
    Opublikowana
  15. ŚWIADOMOŚĆ SIECIOWA W STRATEGIACH RELACYJNYCH
    Autorzy:
    Wojciech Czakon
    Czasopismo:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2017, tom: 2(176), strony: 93-104), Wydawca: KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA, POLSKA AKADEMIA NAUK I KOLEGIUM ZĄDZANIA I FINANSÓW, SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE
    Status:
    Opublikowana
  1. Interorganizational trust in business relations: cooperation and coopetition
    Autorzy:
    Dagmara Lewicka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Konferencja:
    Contemporary Challenges in Cooperation and Coopetition in the Age of Industry 4.0: 10th Conference on Management of Organizations' Development (MOD) (rok: 2020, ), Wydawca: Springer International Publishing, Springer Nature Switzerland AG
    Data:
    konferencja 22-24 maja 2019
    Status:
    Opublikowana
  2. Trust as the antecedent of strategic choices from a relational view perspective
    Autorzy:
    Dagmara Lewicka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Konferencja:
    Annual Management, Business and Economic Conference (AMBEC 2019) (rok: 2020, ), Wydawca: Atlantis Press
    Data:
    konferencja 29th-30th August 2019
    Status:
    Opublikowana
  1. Toward a Relational Strategic Orientation
    Autorzy:
    Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka, Piotrowska Dorota
    Książka:
    Organizational Change and Relational Resources (rok: 2021, tom: 1, strony: 29-46), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
  2. Rola zaufania w relacyjnej orientacji przedsiębiorstwa
    Autorzy:
    Dagmara Lewicka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Książka:
    Meandry teorii i praktyki zarządzania (rok: 2016, tom: 1, strony: 105-127), Wydawca: Wydawnictwo UE we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
  3. Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego -wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego
    Autorzy:
    Agnieszka Zakrzewska Bielawska
    Książka:
    Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego (rok: 2017, tom: 1, strony: 177-193), Wydawca: Oficyna Wydawnicza SGH
    Status:
    Opublikowana