Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Rozwój wnioskowania społecznego u dzieci. Rozumienie ironii werbalnej a teoria umysłu.

2015/16/T/HS6/00333

Słowa kluczowe:

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Natalia Banasik 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: ETIUDA 3 - ogłoszony 2014-12-15

Przyznana kwota: 98 540 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-10-01

Zakończenie projektu: 2016-09-30

Planowany czas trwania projektu: 12 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  1. Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI)
    Autorzy:
    Natalia Banasik-Jemielniak, Barbara Bokus
    Czasopismo:
    Psychologia wychowawcza , Wydawca: Index Copernicus International
    Status:
    Złożona
  2. Comprehension of ironic utterances by bilingual children
    Autorzy:
    Natalia Banasik, Kornelia Podsiadło
    Czasopismo:
    Psychology of Language and Communication (rok: 2016, tom: 20, strony: online), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/plc-2016-0019 - link do publikacji
  3. Children's comprehension of irony: Studies on Polish-speaking preschoolers.
    Autorzy:
    Natalia Banasik-Jemielniak, Barbara Bokus
    Czasopismo:
    Journal of Psycholinguistic Research , Wydawca: Springer
    Status:
    Złożona