Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i poprawnej pisowni - perspektywa międzyjęzykowa

2014/14/M/HS6/00922

Słowa kluczowe:

dysleksja dysortografia specyficzne trudności w uczeniu się języki obce uczenie się L2 badanie L2

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne i porównawcze, teoria języka i teoria komunikacji, metody badań lingwistycznych (w tym: socjo-, etno-, psychoi pragmalingwistyka), lingwistyka komputerowa

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych

woj. pomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Marta Łockiewicz 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: HARMONIA 6 - ogłoszony 2014-06-16

Przyznana kwota: 120 992 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-10-28

Zakończenie projektu: 2017-12-27

Planowany czas trwania projektu: 26 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  1. The analysis of free writing, vocabulary, and dyslexia in English as a native and foreign language (English vs. Polish students)
    Autorzy:
    Marta Łockiewicz Martyna Jaskulska, Angela J. Fawcett
    Czasopismo:
    Health Psychology Report (rok: 2019, tom: 7 (1), strony: 57-68), Wydawca: Termedia
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5114/hpr.2019.83385 - link do publikacji
  2. Decoding and word recognition in English as a Native and a Foreign Language in students with and without dyslexia IF: 1,186
    Autorzy:
    Marta Łockiewicz Martyna Jaskulska, Angela J. Fawcett
    Czasopismo:
    Dyslexia. An International Journal of Research and Practice (rok: 2020, tom: 26, strony: 18-35), Wydawca: John Wiley & Sons
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/dys.1648 - link do publikacji
  3. Single Word Spelling in English as a Native and a Foreign Language in Students with and without Dyslexia
    Autorzy:
    Marta Łockiewicz Martyna Jaskulska, Angela J. Fawcett
    Czasopismo:
    Asia Pacific Journal of Developmental Differences (rok: 2021, tom: 8(2), strony: 250-268), Wydawca: Dyslexia Association of Singapore
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3850/S2345734121000117 - link do publikacji