Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Forma kształcenia a trajektorie rozwoju teorii umysłu

2014/13/B/HS6/02663

Słowa kluczowe:

teoria umysłu forma kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną dzieci niesłyszące/ słabo słyszące dzieci w normie rozwojowej

Deskryptory:

  • HS6_10: Pedagogika specjalna
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Wydział Nauk Pedagogicznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Joanna Smogorzewska 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 410 865 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-02-02

Zakończenie projektu: 2018-02-01

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Same or different? Theory of mind among children with and without disabilities IF: 2,8
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Paweł Grygiel
    Czasopismo:
    Plos One (rok: 2018, tom: 13(10):e0202553, strony: 44581), Wydawca: Plos One
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0202553 - link do publikacji
  2. Theory of Mind Development and Parenting Styles: A Comparison between Children with Mild Intellectual Disability, Hearing Impairment and Non-Disabled Children IF: 0,94
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska
    Czasopismo:
    International Journal of Disability, Development and Education (), Wydawca: Routledge
    Status:
    Złożona
  3. Theory of Mind Goes to School: Does Educational Environment Influence Development of Theory of Mind in Middle Childhood? IF: 1,377
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Paweł Grygiel
    Czasopismo:
    Early Education and Development (), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Złożona
  4. The Children's Social Understanding Scale: An Advanced Analysis of a Parent-Report Measure for Assessing Theory of Mind in Polish Children With and Without Disabilities IF: 2,93
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Paweł Grygiel
    Czasopismo:
    Developmental Psychology (), Wydawca: American Psychological Association
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1037/dev0000673 - link do publikacji
  5. FORMY KSZTAŁCENIA A TEORIA UMYSŁU. CZY ŚRODOWISKO EDUKACYJNE MOŻE BYĆ JEDNYM Z CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NS ROZWÓJ TEORII UMYSŁU?
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska
    Czasopismo:
    Ruch Pedagogiczny (rok: 2016, tom: 1, strony: 17-36), Wydawca: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP
    Status:
    Opublikowana
  6. Theory of mind development in school environment: A case of children with mild intellectual disability learning in inclusive and special education classrooms IF: 2,26
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Paweł Grygiel
    Czasopismo:
    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities (), Wydawca: Wiley
    Status:
    Złożona
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    Joanna Smogorzewska
    Książka:
    Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności (rok: 2019, tom: nie dotyczy, strony: 1-287), Wydawca: WN PWN
    Status:
    Opublikowana