Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Związki pomiędzy procesowaniem fonologicznym, a akwizycją leksykalną w języku obcym. Badanie długoterminowe na polskich uczniach szkoły podstawowej uczących się języka angielskiego.

2012/07/N/HS6/00415

Słowa kluczowe:

procesowanie fonologiczne akwizycja drugiego języka akwizycja leksykalna pamięć pętla fonologiczna

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne i porównawcze, teoria języka i teoria komunikacji, metody badań lingwistycznych (w tym: socjo-, etno-, psycho- i pragmalingwistyka), lingwistyka komputerowa;

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Marta Marecka 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: PRELUDIUM 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 85 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-07-29

Zakończenie projektu: 2015-07-28

Planowany czas trwania projektu: 24 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Zestaw słuchawkowy Sennheiser 163D (2 szt.). Za kwotę 1 000 PLN
  2. Głośniki (2 szt.). Za kwotę 600 PLN
  3. Laptop (2 szt.). Za kwotę 8 000 PLN
  4. Oprogramowanie E-prime Professional (2 szt.). Za kwotę 6 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  1. Different cognitive mechanisms facilitate vocabulary learning at early and late stages of language acquisition: evidence from Polish 9-year-olds learning English
    Autorzy:
    Marta Marecka, Jakub Szewczyk, Anna Jelec, Donata Janiszewska, Karolina Rataj, Katarzyna Dziubalska-Kołaczyk
    Czasopismo:
    Applied Psycholinguistics (rok: 2017, tom: brak, strony: 12785), Wydawca: Cambridge Journals
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/S0142716417000455 - link do publikacji
  2. Standardized and tailor-made tests probe different phonological factors influencing the acquisition of second language vocabulary by children
    Autorzy:
    Marta Marecka, Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic, Anna Jelec
    Czasopismo:
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (tom: brak, strony: brak), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Złożona