Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) na budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych w kontekście teorii interesariuszy

2011/03/B/HS4/03576

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność biznesu teoria interesariuszy przedsiębiorstwa handlu detalicznego komunikacja marketingowa

Deskryptory:

  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_8: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Magdalena Stefańska 

Liczba wykonawców projektu: 12

Konkurs: OPUS 2 - ogłoszony 2011-09-15

Przyznana kwota: 168 720 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2012-08-24

Zakończenie projektu: 2015-08-23

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (15)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (5)
  • Publikacje książkowe (7)
  1. Asymetria pomiędzy działaniami przedsiębiorstw a oczekiwaniami nabywców w zakresie komunikowania o CSR
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: nr 4, strony: 144-151), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  2. Competitive advantage based on CSR in supply chains-suppliers about retailers strategy
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    International Journal of Arts and Science (rok: 2014, tom: 7(4), strony: 35-44), Wydawca: UniversityPublications.net
    Status:
    Opublikowana
  3. Local governments as stakeholders of socially responsible comercial enterprises
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska, Tomasz Wanat
    Czasopismo:
    International Journal of Arts and Science (rok: 2015, tom: 8(04), strony: 185-194), Wydawca: UniversityPublications.net
    Status:
    Opublikowana
  4. Postrzeganie produktów pochodzących od lokalnych dostawców w kontekście etnocentryzmu i koncepcji CSR - perspektywa nabywców
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: I, strony: 705-719), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  5. Społecznie odpowiedzialne przedsiębiorstwa w ocenie przedstawicieli samorządów terytorialnych
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: X, strony: 679-689), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  6. CSR jako źródło konkurencyjności kanałów dystrybucji
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska. Grażyna Śmigielska
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing (rok: 2013, tom: 9(58), strony: 491-502), Wydawca: Wydawnictwo SGGW
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  7. Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska,
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 288, Społeczna Odpowiedzialność Organizacji (rok: 2013, tom: I, strony: 198-211), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  8. Stereotyp pracy w handlu jako zmienna pośrednicząca w kształtowaniu postrzegania pracodawcy
    Autorzy:
    Tomasz Wanat
    Czasopismo:
    STUDIA OECONOMICA POSNANIENSIA (rok: 2014, tom: vol.2, nr 10, strony: 177-189), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  9. Company's CSR activities adressed to its employees - diffusion of CSR to customers by employees
    Autorzy:
    Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Research Papers of Wrocław University of Economics, Social Responsibility of Organizations Directions of Changes, ed. Magdalena Rojek-Nowosielska (rok: 2015, tom: 387, strony: 180-190), Wydawca: Publishing House of Wrocław University of Economics
    Status:
    Opublikowana
  10. Cooperation of Commercial Chains with Suppliers in the Context of CSR Concept
    Autorzy:
    Katarzyna Bilińska-Reformat, Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Visnik. Logistika nr 762 (rok: 2013, tom: I, strony: 15-20), Wydawca: Narodowy Uniwerystet Politechnika Lwowska
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  11. CONSUMERS' PERCEPTION OF CSR AND THEIR ATTITUDE TOWARD RETAILERS – ITS SIGNIFICANCE FOR CREATING RETAILERS' COMPETITIVE ADVANTAGE
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska, Tomasz Wanat
    Czasopismo:
    International Journal of Arts and Science (rok: 2014, tom: 7(2), strony: 47-58), Wydawca: UniversityPublicatinons.net
    Status:
    Opublikowana
  12. Strategiczne i operacyjne znaczenie CRM- Cause Related Marketing w strategii przedsiębiorstw handlowych
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska, Bogna Pilarczyk
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: nr 8, strony: 690-699), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  13. Generic types of Competitive Strategies in the Polish Retail Industry
    Autorzy:
    Bogna Pilarczyk, Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Visnik. Logistika nr 762 (rok: 2013, tom: -, strony: 154-158), Wydawca: Narodowy Uniwersytet Politechnika Lwowska
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  14. Sustainable development in the retail sector – a local perspective
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska, Barbara Borusiak
    Czasopismo:
    Handel wewnętrzny (rok: 2015, tom: 5, strony: 302-312), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
  15. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami
    Autorzy:
    Renata Nestorowicz, Magdalena Stefańska
    Czasopismo:
    Handel wewnętrzny w Polsce. Rynek żywności w Polsce 2013 (rok: 2013, tom: I, strony: 192-205), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  1. Shared value as the determinant of tightening of cooperation between suppliers and retail chains as based on social values - the case of CSR implementation by global retailers
    Autorzy:
    Katarzyna Bilińska-Reformat, Magdalena Stefańska
    Konferencja:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2014, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 13th International Conference Marketing Trends, 2014, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 25-28.01.2014
    Status:
    Opublikowana
  2. What is more important – the image or CSR activities? The relationship between the level of awareness of the company's CSR activities and the company evaluation
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska, Tomasz Wanat, Renata Nestorowicz
    Konferencja:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2013, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 12th International Conference Marketing Trends, 2013, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 16-19.01.2013
    Status:
    Opublikowana
  3. Is any relationship between competitive strategies and CSR? - Implications for retailers strategy
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska, Bogna Pilarczyk
    Konferencja:
    Marketing Trends Congress, 14th International Marketing Trends Conference Proceedings (rok: 2015, ), Wydawca: ESCP-Europe European School of Management
    Data:
    konferencja 23-24 stycznia
    Status:
    Opublikowana
  4. What is CSR for students of higher education business schools? - management students' attitude towards CSR
    Autorzy:
    Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska, Bogna Pilarczyk
    Konferencja:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2013, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 12th International Conference Marketing Trends, 2013, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 16-19.01.2013
    Status:
    Opublikowana
  5. Why retailers should make the CSR concept a tool of building satisfaction in working place? Store personnel about CSR
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Konferencja:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2014, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 13th International Conference Marketing Trends, 2014, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 25-28.01.2014
    Status:
    Opublikowana
  1. Is it worth to invest in CSR? The relationship between CSR and store image in retailing
    Autorzy:
    Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska
    Książka:
    CSR Trends. Beyond Business as Usual (rok: 2014, tom: I, strony: 109-126), Wydawca: CSR Impact
    Status:
    Opublikowana
  2. Komunikacja marketingowa a wiedza konsumentów na rynku produktów żywnościowych
    Autorzy:
    Renata Nestorowicz
    Książka:
    Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce (rok: 2014, tom: I, strony: 618-627), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  3. Rola samorządów lokalnych w rozwoju sieci handlu detalicznego
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Książka:
    Handel wewętrzny w Polsce 2010-2015 (rok: 2016, tom: I, strony: 231-247), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
  4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa handlowego zgodnie z koncepcją CSR dla umacniania przewagi konkurencyjnej
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Książka:
    Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego (rok: 2014, tom: -, strony: 263-281), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  5. CSR w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego w świetle badań empirycznych
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Książka:
    Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego (rok: 2014, tom: -, strony: 189-262), Wydawca: UE Poznań
    Status:
    Opublikowana
  6. Fair Trade in CSR Strategy of Global Retailers
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska i Renata Nestorowicz (red.)
    Książka:
    Fair Trade in CSR Strategy of Global Retailers (rok: 2015, tom: I, strony: 1-224), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Opublikowana
  7. Raportowanie o społecznej odpowiedzialności biznesu jako narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z interesariuszami
    Autorzy:
    Magdalena Stefańska
    Książka:
    Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce (rok: 2014, tom: I, strony: 684-692), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana