Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The influence of corporate social responsibility (CSR) on creating competitive advantage of trade organizations in context of stakeholders theory

2011/03/B/HS4/03576

Keywords:

corporate social responsibility theory of stakeholders retail trade organizations marketing communication

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Magdalena Stefańska 

Number of co-investigators in the project: 12

Call: OPUS 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 168 720 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-24

Project end date (Y-m-d): 2015-08-23

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (15)
  • Articles in post-conference publications (5)
  • Book publications / chapters in book publications (7)
  1. Asymetria pomiędzy działaniami przedsiębiorstw a oczekiwaniami nabywców w zakresie komunikowania o CSR
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: nr 4, strony: 144-151), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  2. Competitive advantage based on CSR in supply chains-suppliers about retailers strategy
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Academic press:
    International Journal of Arts and Science (rok: 2014, tom: 7(4), strony: 35-44), Wydawca: UniversityPublications.net
    Status:
    Published
  3. Local governments as stakeholders of socially responsible comercial enterprises
    Authors:
    Magdalena Stefańska, Tomasz Wanat
    Academic press:
    International Journal of Arts and Science (rok: 2015, tom: 8(04), strony: 185-194), Wydawca: UniversityPublications.net
    Status:
    Published
  4. Postrzeganie produktów pochodzących od lokalnych dostawców w kontekście etnocentryzmu i koncepcji CSR - perspektywa nabywców
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: I, strony: 705-719), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  5. Społecznie odpowiedzialne przedsiębiorstwa w ocenie przedstawicieli samorządów terytorialnych
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: X, strony: 679-689), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  6. CSR jako źródło konkurencyjności kanałów dystrybucji
    Authors:
    Magdalena Stefańska. Grażyna Śmigielska
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing (rok: 2013, tom: 9(58), strony: 491-502), Wydawca: Wydawnictwo SGGW
    Status:
    Published
    DOI:
  7. Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska,
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 288, Społeczna Odpowiedzialność Organizacji (rok: 2013, tom: I, strony: 198-211), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław
    Status:
    Published
    DOI:
  8. Stereotyp pracy w handlu jako zmienna pośrednicząca w kształtowaniu postrzegania pracodawcy
    Authors:
    Tomasz Wanat
    Academic press:
    STUDIA OECONOMICA POSNANIENSIA (rok: 2014, tom: vol.2, nr 10, strony: 177-189), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  9. Company's CSR activities adressed to its employees - diffusion of CSR to customers by employees
    Authors:
    Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Research Papers of Wrocław University of Economics, Social Responsibility of Organizations Directions of Changes, ed. Magdalena Rojek-Nowosielska (rok: 2015, tom: 387, strony: 180-190), Wydawca: Publishing House of Wrocław University of Economics
    Status:
    Published
  10. Cooperation of Commercial Chains with Suppliers in the Context of CSR Concept
    Authors:
    Katarzyna Bilińska-Reformat, Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Visnik. Logistika nr 762 (rok: 2013, tom: I, strony: 15-20), Wydawca: Narodowy Uniwerystet Politechnika Lwowska
    Status:
    Published
    DOI:
  11. CONSUMERS' PERCEPTION OF CSR AND THEIR ATTITUDE TOWARD RETAILERS – ITS SIGNIFICANCE FOR CREATING RETAILERS' COMPETITIVE ADVANTAGE
    Authors:
    Magdalena Stefańska, Tomasz Wanat
    Academic press:
    International Journal of Arts and Science (rok: 2014, tom: 7(2), strony: 47-58), Wydawca: UniversityPublicatinons.net
    Status:
    Published
  12. Strategiczne i operacyjne znaczenie CRM- Cause Related Marketing w strategii przedsiębiorstw handlowych
    Authors:
    Magdalena Stefańska, Bogna Pilarczyk
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: nr 8, strony: 690-699), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  13. Generic types of Competitive Strategies in the Polish Retail Industry
    Authors:
    Bogna Pilarczyk, Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Visnik. Logistika nr 762 (rok: 2013, tom: -, strony: 154-158), Wydawca: Narodowy Uniwersytet Politechnika Lwowska
    Status:
    Published
    DOI:
  14. Sustainable development in the retail sector – a local perspective
    Authors:
    Magdalena Stefańska, Barbara Borusiak
    Academic press:
    Handel wewnętrzny (rok: 2015, tom: 5, strony: 302-312), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  15. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami
    Authors:
    Renata Nestorowicz, Magdalena Stefańska
    Academic press:
    Handel wewnętrzny w Polsce. Rynek żywności w Polsce 2013 (rok: 2013, tom: I, strony: 192-205), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
    DOI:
  1. Shared value as the determinant of tightening of cooperation between suppliers and retail chains as based on social values - the case of CSR implementation by global retailers
    Authors:
    Katarzyna Bilińska-Reformat, Magdalena Stefańska
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2014, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 13th International Conference Marketing Trends, 2014, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 25-28.01.2014
    Status:
    Published
  2. What is more important – the image or CSR activities? The relationship between the level of awareness of the company's CSR activities and the company evaluation
    Authors:
    Magdalena Stefańska, Tomasz Wanat, Renata Nestorowicz
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2013, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 12th International Conference Marketing Trends, 2013, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 16-19.01.2013
    Status:
    Published
  3. Is any relationship between competitive strategies and CSR? - Implications for retailers strategy
    Authors:
    Magdalena Stefańska, Bogna Pilarczyk
    Conference:
    Marketing Trends Congress, 14th International Marketing Trends Conference Proceedings (rok: 2015, ), Wydawca: ESCP-Europe European School of Management
    Data:
    konferencja 23-24 stycznia
    Status:
    Published
  4. What is CSR for students of higher education business schools? - management students' attitude towards CSR
    Authors:
    Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska, Bogna Pilarczyk
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2013, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 12th International Conference Marketing Trends, 2013, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 16-19.01.2013
    Status:
    Published
  5. Why retailers should make the CSR concept a tool of building satisfaction in working place? Store personnel about CSR
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Conference:
    International Marketing Trends Conference (rok: 2014, ), Wydawca: Published in : The Proceedings of 13th International Conference Marketing Trends, 2014, Paris-Venice, ed. Jean-Claude Andreani and Umberto Collesei, Paris-Venice: Marketing Trends Association (ISBN 978-2-9532811-2-5)
    Data:
    konferencja 25-28.01.2014
    Status:
    Published
  1. Is it worth to invest in CSR? The relationship between CSR and store image in retailing
    Authors:
    Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska
    Book:
    CSR Trends. Beyond Business as Usual (rok: 2014, tom: I, strony: 109-126), Wydawca: CSR Impact
    Status:
    Published
  2. Komunikacja marketingowa a wiedza konsumentów na rynku produktów żywnościowych
    Authors:
    Renata Nestorowicz
    Book:
    Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce (rok: 2014, tom: I, strony: 618-627), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  3. Rola samorządów lokalnych w rozwoju sieci handlu detalicznego
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Book:
    Handel wewętrzny w Polsce 2010-2015 (rok: 2016, tom: I, strony: 231-247), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Published
  4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa handlowego zgodnie z koncepcją CSR dla umacniania przewagi konkurencyjnej
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Book:
    Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego (rok: 2014, tom: -, strony: 263-281), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
  5. CSR w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego w świetle badań empirycznych
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Book:
    Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego (rok: 2014, tom: -, strony: 189-262), Wydawca: UE Poznań
    Status:
    Published
  6. Fair Trade in CSR Strategy of Global Retailers
    Authors:
    Magdalena Stefańska i Renata Nestorowicz (red.)
    Book:
    Fair Trade in CSR Strategy of Global Retailers (rok: 2015, tom: I, strony: 1-224), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Published
  7. Raportowanie o społecznej odpowiedzialności biznesu jako narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z interesariuszami
    Authors:
    Magdalena Stefańska
    Book:
    Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce (rok: 2014, tom: I, strony: 684-692), Wydawca: PWE
    Status:
    Published