Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

(Nie)wiedza ekonomiczna konsumentów. Badanie oczekiwań konsumenckich z zastosowaniem eksperymentów i metod algorytmicznych

2020/37/B/HS4/02611

Słowa kluczowe:

oczekiwania inflacyjne eksperyment algorytmy komunikacja banku centralnego

Deskryptory:

  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_1: Makroekonomia (w tym: równowaga ekonomiczna, wzrost gospodarczy, wahania koniunkturalne w globalnej gospodarce, ekonomia pracy)
  • HS4_3: Ekonometria i metody statystyczne

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Magdalena Szyszko 

Liczba wykonawców projektu: 10

Konkurs: OPUS 19 - ogłoszony 2020-03-16

Przyznana kwota: 555 312 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2021-02-01

Zakończenie projektu: 2026-02-03

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  1. Consumer and Professional Inflation Expectations – Properties and Mutual Dependencies
    Autorzy:
    Aleksandra Rutkowska, Magdalena Szyszko, Mariusz Próchniak
    Czasopismo:
    Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe (rok: 2024, tom: 27, strony: 93–116), Wydawca: University of Lodz – Lodz University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/1508-2008.27.23 - link do publikacji
  2. When all we have is not enough: A search for the optimal method of quantifying inflation expectations
    Autorzy:
    Aleksandra Rutkowska, Magdalena Szyszko, Michał Pietrzak
    Czasopismo:
    Economic Research-Ekonomska Istraživanja (rok: 2022, tom: 36/1, strony: 977-996), Wydawca: Francis & Taylor
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/1331677X.2022.2081231 - link do publikacji
  3. When all we have is not enough: A search for the optimal method of quantifying inflation expectations
    Autorzy:
    Aleksandra Rutkowska, Magdalena Szyszko, Michał Pietrzak
    Czasopismo:
    Economic Research-Ekonomska Istraživanja , Wydawca: Francis & taylor
    Status:
    Złożona
  4. The architecture of thinking: reflection, critical thinking, sentiment and their influence on economic decision-taking
    Autorzy:
    Magdalena Zubiel, Hanna Waligórska, Magdalena Szyszko, Agnieszka Springer
    Czasopismo:
    Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series (rok: 2024, tom: 209, strony: 607-625), Wydawca: Silesian University of Technology
    Status:
    Opublikowana
  5. The impact of narration, sentiment, and emotional modulation on economic of decision-making: a multidisciplinary study
    Autorzy:
    Magdalena Zubiel, Hanna Waligórska
    Czasopismo:
    Oeconomica Jadertina (rok: 2024, tom: 13(2), strony: 39-49), Wydawca: Department of Economics at the University of Zadar
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15291/oec.4196 - link do publikacji
  6. When all we have is not enough: A search for the optimal method of quantifying inflation expectations
    Autorzy:
    Aleksandra Rutkowska, Magdalena Szyszko, Michał Pietrzak
    Czasopismo:
    Economic Research-Ekonomska Istraživanja (rok: 2022, tom: 36/1, strony: 977-996), Wydawca: Francis & Taylor
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/1331677X.2022.2081231 - link do publikacji
  7. The impact of sentiment and tropes in media communication on the formation of economic perception
    Autorzy:
    Magdalena Zubiel, Hanna Waligórska, Magdalena Szyszko, Agnieszka Springer
    Czasopismo:
    Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series (rok: 2024, tom: 204, strony: 681-694), Wydawca: Silesian University of Technology
    Status:
    Opublikowana
  8. The impact of narration, sentiment, and emotional modulation on economic of decision-making: a multidisciplinary study
    Autorzy:
    Magdalena Zubiel, Hanna Waligórska
    Czasopismo:
    Oeconomica Jadertina (rok: 2024, tom: 13(2), strony: 39-49), Wydawca: Department of Economics at the University of Zadar
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15291/oec.4196 - link do publikacji
  9. When all we have is not enough: A search for the optimal method of quantifying inflation expectations
    Autorzy:
    Aleksandra Rutkowska, Magdalena Szyszko, Michał Pietrzak
    Czasopismo:
    Economic Research-Ekonomska Istraživanja (rok: 2022, tom: 36/1, strony: 977-996), Wydawca: Francis & Taylor
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/1331677X.2022.2081231 - link do publikacji