Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Sztuczna Inteligencja jako twórca reklamy: badania eksperymentalne nad reakcjami konsumentów wobec przekazu reklamowego stworzonego przez technologie oparte na Sztucznej Inteligencji

2020/37/B/HS4/00124

Słowa kluczowe:

przekaz reklamowy reklama Sztuczna Inteligencja zachowania konsumentów

Deskryptory:

  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS6_6: Psychologia pracy, organizacji, ekonomiczna, reklamy i marketingu

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: OPUS 19 - ogłoszony 2020-03-16

Przyznana kwota: 376 104 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2021-01-01

Zakończenie projektu: 2025-01-21

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  1. Realistic Portrayals of Untrue Information: The Effects of Deepfaked Ads and Different Types of Disclosures
    Autorzy:
    Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Martin Eisend
    Czasopismo:
    Journal of Advertising (rok: 2024, tom: n/a yet, strony: n/a yet), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/00913367.2024.2306415 - link do publikacji
  2. The dis-matching effect: How argumentation type and message design influence persuasion for emerging technology products
    Autorzy:
    Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Wojciech Trzebinski, Heejin Lim, Beata Marciniak
    Czasopismo:
    Journal of Business Research (rok: 2023, tom: 168, strony: 114207), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jbusres.2023.114207 - link do publikacji