Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Naukowcy mobilni kulturowo? Doświadczenie awansu społecznego w perspektywie narracyjnej

2019/35/D/HS6/00169

Słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe mobilność społeczna kapitał kulturowy kariera akademicka

Deskryptory:

  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)
  • HS6_13: Socjologia teoretyczna, orientacje metodologiczne i warianty badań empirycznych
  • HS6_17: Socjologia gospodarki i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Kamil Łuczaj 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA 15 - ogłoszony 2019-09-16

Przyznana kwota: 270 348 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2020-06-18

Zakończenie projektu: 2023-12-17

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (35)
  • Publikacje książkowe (5)
  1. Metoda biograficzna w kontekście badań jakościowych realizowanych zdalnie – możliwości, ograniczenia i aspekty etyczne
    Autorzy:
    Anna Dolińska, Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Przegląd Socjologiczny (rok: 2022, tom: 71, strony: 61-84), Wydawca: Łódzkie Towarzystwo Naukowe
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26485/PS/2022/71.1/3 - link do publikacji
  2. Terapeutyczny wymiar wywiadu socjologicznego: praktyka badawcza w kontekście wyzwań etycznych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2024, tom: 1, strony: 0), Wydawca: PAN
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  3. Jak nazwać awans klasowy w warunkach akademickich? Studium z potocznej socjologii etykietowania
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Krytyczne/Critical Studies (rok: 2023, tom: 11, strony: 41-64), Wydawca: Uniwersytet Opolski
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.25167/sk.5252 - link do publikacji
  4. The Less Miraculous. Conceptualising social mobility in post-communist academia
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Pedagogy, Culture & Society (rok: 2023, tom: OnlineFirst, strony: 45677), Wydawca: Routledge Tylor and Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/14681366.2023.2244962 - link do publikacji
  5. Kariera akademicka "z przypadku"? Biografie akademików mobilnych społecznie w perspektywie narracyjnej
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Biografistyka Pedagogiczna (rok: 2021, tom: 6, strony: 397-427)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36578/bp.2021.06.15 - link do publikacji
  6. Social Class as a Blessing in Disguise? Beyond the deficit model in working-class and higher education studies
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Equality, diversity and inclusion: An international journal (rok: 2022, tom: Online First, strony: Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print), Wydawca: Emerald
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/EDI-02-2022-0040 - link do publikacji
  7. Doznawanie klasy w perspektywie mikrosocjologicznej. Przypadek pracowników naukowych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Przegląd Socjologii Jakościowej (rok: 2021, tom: XVII, strony: 45833)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/1733-8069.17.2.01 - link do publikacji
  8. Syndrom oszusta jako składowa doświadczenia awansu społecznego
    Autorzy:
    Sylwia Mikrut, Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2023, ), Wydawca: PAN
    Status:
    Złożona
  9. Upwardly Mobile Biographies. An analysis of turning points in the careers of working-class faculty
    Autorzy:
    Kamil Luczaj
    Czasopismo:
    Advances in Life Course Research (rok: 2023, tom: 56, strony: 100545), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.alcr.2023.100545 - link do publikacji
  10. Social Class as a Blessing in Disguise? Beyond the deficit model in working-class and higher education studies
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Equality, diversity and inclusion: An international journal (rok: 2022, tom: Online First, strony: Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print), Wydawca: Emerald
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/EDI-02-2022-0040 - link do publikacji
  11. The Less Miraculous. Conceptualizing Social Mobility in Post-Communist Academia
    Autorzy:
    Kamil Luczaj
    Czasopismo:
    Theory and Society (rok: 2023, ), Wydawca: Springer
    Status:
    Złożona
  12. International academics in the peripheries. A qualitative meta-analysis across fifteen countries
    Autorzy:
    Kamil Luczaj, Magdalena Holy-Luczaj
    Czasopismo:
    International Studies in Sociology of Education (rok: 2022, tom: Online First, strony: )
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/09620214.2021.2023322 - link do publikacji
  13. Social Class as a Blessing in Disguise? Beyond the deficit model in working-class and higher education studies
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Equality, diversity and inclusion: An international journal (rok: 2022, tom: Online First, strony: Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print), Wydawca: Emerald
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/EDI-02-2022-0040 - link do publikacji
  14. Wywiad socjologiczny czy terapeutyczny? O dobrych praktykach etycznych w sytuacji "trudnych" wywiadów biograficznych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2023, ), Wydawca: PAN
    Status:
    Złożona
  15. Social class as a source of suffering. A narrative analysis of upward mobility trajectories in academia
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska, Edyta Tobiasiewicz
    Czasopismo:
    Emotion, Space and Society (rok: 2022, )
    Status:
    Złożona
  16. Awans społeczny a relacje rodzinne w biografiach akademików z klas ludowych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Studia Humanistyczne AGH (rok: 2023, tom: 2, strony: 45866), Wydawca: AGH
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7494/human.2023.22.2.7 - link do publikacji
  17. Syndrom oszusta jako składowa doświadczenia awansu społecznego
    Autorzy:
    Sylwia Mikrut, Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2023, tom: 2, strony: 81–109), Wydawca: PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/sts.2023.146170 - link do publikacji
  18. "Taka łaska, oferta niebios". Sukces akademicki pomiędzy indywidualizmem a determinizmem
    Autorzy:
    Olga Kurek-Ochmańska, Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Biografistyka Pedagogiczna (rok: 2023, tom: 8, strony: 677-708), Wydawca: Akademia Zamojska
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36578/BP.2023.08.2 - link do publikacji
  19. "Jestem podatna na ten wyścig szczurów". Kariery naukowe osób z klas ludowych, urodzonych po 1980 r. w perspektywie narracyjnej
    Autorzy:
    Monika Struck-Peregończyk, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Przegląd Socjologii Jakościowej (rok: 2023, tom: 4, strony: 46-73), Wydawca: Uniwersytet Łódzki
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/1733-8069.19.4.03 - link do publikacji
  20. Social class as a source of suffering. A narrative analysis of upward mobility trajectories in academia
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska, Edyta Tobiasiewicz
    Czasopismo:
    Sociological Research Online (rok: 2022, ), Wydawca: SAGE
    Status:
    Złożona
  21. "Hakowanie systemu". O mobilizowaniu zasobów i strategiach działań akademików wywodzących się z klas ludowych
    Autorzy:
    Edyta Tobiasiewicz, Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Człowiek i Społeczeństwo (rok: 2023, tom: LVI, strony: 133-161), Wydawca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/cis.2023.56.7 - link do publikacji
  22. How Can Biographical Life Course Explain Non-Reproduction? The analysis of the careers of working-class faculty
    Autorzy:
    Kamil Luczaj
    Czasopismo:
    Advances in Life Course Research (rok: 2023, ), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  23. Social class as a source of suffering. A narrative analysis of upward mobility trajectories in academia
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska, Edyta Tobiasiewicz
    Czasopismo:
    Sociological Research Online (rok: 2022, ), Wydawca: SAGE
    Status:
    Złożona
  24. "Hakowanie systemu". o mobilizowaniu zasobów i strategiach działań akademików wywodzących się z klas ludowych
    Autorzy:
    Edyta Tobiasiewicz, Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Człowiek i Społeczeństwo (rok: 2023, ), Wydawca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    Status:
    Złożona
  25. International academics in the peripheries. A qualitative meta-analysis across fifteen countries
    Autorzy:
    Kamil Luczaj, Magdalena Holy-Luczaj
    Czasopismo:
    International Studies in Sociology of Education (rok: 2022, tom: Online First, strony: )
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/09620214.2021.2023322 - link do publikacji
  26. Kariera akademicka "z przypadku"? Biografie akademików mobilnych społecznie w perspektywie narracyjnej
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Biografistyka Pedagogiczna (rok: 2021, tom: 6, strony: 397-427)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36578/bp.2021.06.15 - link do publikacji
  27. Perspektywa klasy średniej to tylko jedna z możliwych perspektyw
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2022, tom: 4, strony: 211-216), Wydawca: PAN/UW
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/sts.2022.143591 - link do publikacji
  28. Bookworms and Class Wormholes. Upward Mobility, Academia and Readership in the Post-Communist Settings
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Anna Dolińska, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Communist and Post-Communist Studies (rok: 2024, ), Wydawca: University of California Press
    Status:
    Złożona
  29. International academics in the peripheries. A qualitative meta-analysis across fifteen countries
    Autorzy:
    Kamil Luczaj, Magdalena Holy-Luczaj
    Czasopismo:
    International Studies in Sociology of Education (rok: 2022, tom: Online First, strony: )
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/09620214.2021.2023322 - link do publikacji
  30. Doznawanie klasy w perspektywie mikrosocjologicznej. Przypadek pracowników naukowych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Przegląd Socjologii Jakościowej (rok: 2021, tom: XVII, strony: 45833)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/1733-8069.17.2.01 - link do publikacji
  31. Metoda biograficzna w kontekście badań jakościowych realizowanych zdalnie – możliwości, ograniczenia i aspekty etyczne
    Autorzy:
    Anna Dolińska, Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Przegląd Socjologiczny (rok: 2022, tom: 71, strony: 61-84), Wydawca: Łódzkie Towarzystwo Naukowe
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26485/PS/2022/71.1/3 - link do publikacji
  32. Perspektywa klasy średniej to tylko jedna z możliwych perspektyw
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2022, tom: 4, strony: 211-216), Wydawca: PAN/UW
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/sts.2022.143591 - link do publikacji
  33. Awans społeczny a relacje rodzinne w biografiach akademików z klas ludowych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Studia Humanistyczne AGH (rok: 2023, tom: 2, strony: 00-00), Wydawca: AGH
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  34. Kariera akademicka "z przypadku"? Biografie akademików mobilnych społecznie w perspektywie narracyjnej
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Olga Kurek-Ochmańska
    Czasopismo:
    Biografistyka Pedagogiczna (rok: 2021, tom: 6, strony: 397-427)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36578/bp.2021.06.15 - link do publikacji
  35. Doznawanie klasy w perspektywie mikrosocjologicznej. Przypadek pracowników naukowych
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Czasopismo:
    Przegląd Socjologii Jakościowej (rok: 2021, tom: XVII, strony: 45833)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/1733-8069.17.2.01 - link do publikacji
  1. Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Książka:
    The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University (rok: 2023, tom: 1, strony: 1-148), Wydawca: Wydanictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/8331-361-0 - link do publikacji
  2. Communicating diversity: gender, disability, race, and social class at Polish universities after 1989
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Monika Struck-Peregończyk
    Książka:
    Social and marketing communication in education and didactics. International experiences (rok: 2022, tom: 1, strony: 21-36), Wydawca: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzani
    Status:
    Opublikowana
  3. How Do Geographical Imaginaries Shape Academic Migration to Global Centres and Peripheries?
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Książka:
    Proceedings of Topical Issues in International Political Geography (rok: 2023, tom: 1, strony: 393–405), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/978-3-031-20620-7_33 - link do publikacji
  4. How Do Geographical Imaginaries Shape Academic Migration to Global Centres and Peripheries?
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj
    Książka:
    Proceedings of Topical Issues in International Political Geography (rok: 2023, tom: 1, strony: 393–405), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/978-3-031-20620-7_33 - link do publikacji
  5. Communicating diversity: gender, disability, race, and social class at Polish universities after 1989
    Autorzy:
    Kamil Łuczaj, Monika Struck-Peregończyk
    Książka:
    Social and marketing communication in education and didactics. International experiences (rok: 2022, tom: 1, strony: 21-36), Wydawca: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzani
    Status:
    Opublikowana