Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Mechanizmy selekcji do zawodu nauczyciela. Dowody empiryczne i wnioski dla polityki publicznej

2019/33/B/HS5/00708

Słowa kluczowe:

nauczyciele selekcja edukacja polityki publiczne

Deskryptory:

  • HS6_21: Inne zagadnienia pokrewne
  • HS4_11: Gospodarka publiczna, infrastruktura społeczna, administracja publiczna
  • HS5_9: Polityka społeczna (w tym: polityka dotycząca ludności, zagadnienia zabezpieczenia społecznego, tzw. trzeci sektor, pomoc społeczna, gerontologia społeczna, governance i instytucje dialogu społecznego)

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Instytut Ameryk i Europy

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Mikołaj Julian Herbst 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 17 - ogłoszony 2019-03-15

Przyznana kwota: 488 740 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2020-01-01

Zakończenie projektu: 2024-01-28

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  1. The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland
    Autorzy:
    M. Herbst, A.Sobotka, P. Wójcik
    Czasopismo:
    European Journal of Education. Research, Development and Policy (rok: 2023, tom: 58, strony: 166-180), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/ejed.12545 - link do publikacji
  2. Diversity of teachers' experience in the labor market: Is uniform regulation justified?
    Autorzy:
    M. Herbst, J. Lajstet, P. Macholak
    Czasopismo:
    European Educational Research Journal (rok: 2024, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona
  3. Towards a better understanding of self-selection to teacher training programmes: A case study of a renowned public university in Poland
    Autorzy:
    M. Herbst, T. Zając
    Czasopismo:
    Central European Economic Journal (rok: 2023, tom: 10(57), strony: 371-390), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ceej-2023-0021 - link do publikacji
  4. Different Systems, Similar Deficiencies: Challenges for Teacher Formation in Poland and the United States
    Autorzy:
    M. Herbst, J. Orchowska
    Czasopismo:
    European Journal of Teacher Education (rok: 2024, tom: brak, strony: brak), Wydawca: European Journal of Teacher Education
    Status:
    Złożona
  5. The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland
    Autorzy:
    M. Herbst, A.Sobotka, P. Wójcik
    Czasopismo:
    European Journal of Education. Research, Development and Policy (rok: 2023, tom: 58, strony: 166-180), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/ejed.12545 - link do publikacji
  6. The effect of raising the starting wage for teachers on self-selection of students to teaching-oriented courses
    Autorzy:
    M. Herbst, T. Zając
    Czasopismo:
    Research in Higher Education (rok: 2024, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Springer
    Status:
    Złożona