Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływy międzyjęzykowe w przetwarzaniu rodzaju gramatycznego języka trzeciego w czasie rzeczywistym

2019/33/N/HS2/00349

Słowa kluczowe:

przetwarzanie języka wielojęzyczność język trzeci rodzaj gramatyczny język szwedzki

Deskryptory:

  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Neofilologii

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Kamil Długosz 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: PRELUDIUM 17 - ogłoszony 2019-03-15

Przyznana kwota: 164 936 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2020-01-31

Zakończenie projektu: 2024-01-30

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (13)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. Surface transfer in the acquisition of grammatical gender in L2 Swedish: A longitudinal study
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Folia Scandinavica Posnaniensia (rok: 2023, tom: 33, strony: 45760), Wydawca: AMU Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/fsp-2023.33.01 - link do publikacji
  2. The gender incongruency effect in L3 Swedish due to imperfect gender acquisition in L2 German: Are nouns of uter gender more masculine than feminine?
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    European Journal of Scandinavian Studies (rok: 2023, tom: 53(1), strony: 117-137), Wydawca: De Gruyter academic publishing
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/ejss-2022-2031 - link do publikacji
  3. The accelerating effect of multilingualism on learning a new language grammar: the case of grammatical gender agreement
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    XLinguae (rok: 2024, tom: 17(2), strony: 216-230), Wydawca: Slovenská Vzdelávacia a Obstarávacia s.r.o.
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18355/XL.2024.17.02.15 - link do publikacji
  4. The gender incongruency effect in L3 Swedish due to imperfect gender acquisition in L2 German: Are nouns of uter gender more masculine than feminine?
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    European Journal of Scandinavian Studies (rok: 2023, tom: 53(1), strony: 45678), Wydawca: De Gruyter academic publishing
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1515/ejss-2022-2031 - link do publikacji
  5. Grammatical gender assignment in Swedish as an additional language
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (rok: 2023, tom: -, strony: -), Wydawca: De Gruyter academic publishing
    Status:
    Złożona
  6. Transfer effects in gender assignment and gender concord in L3 Swedish: A case study
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Moderna språk (rok: 2021, tom: 115(4), strony: 45683), Wydawca: Modern Language Teachers Association of Sweden
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.58221/mosp.v115i4.6745 - link do publikacji
  7. Cross-linguistic influence in the comprehension of reflexive possessive pronouns in L3 and L4 Swedish
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingualism (rok: 2023, tom: Online First, strony: 45674), Wydawca: SAGE Publications
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/13670069231194341 - link do publikacji
  8. Surface transfer in the acquisition of grammatical gender in L2 Swedish: A longitudinal study
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Folia Scandinavica Posnaniensia (rok: 2023, tom: -, strony: -), Wydawca: Wydawnictwo UAM
    Status:
    Złożona
  9. Transfer effects in gender assignment and gender concord in L3 Swedish: A case study
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Moderna språk (rok: 2021, tom: 115(4), strony: 45683), Wydawca: Modern Language Teachers Association of Sweden
    Status:
    Opublikowana
  10. Grammatical gender assignment in L3 versus L4 Swedish: a pseudo-longitudinal study
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (rok: 2023, tom: Online First, strony: 45682), Wydawca: De Gruyter academic publishing
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/iral-2022-0207 - link do publikacji
  11. Processing gender agreement in an additional language: The more languages the better?
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Second Language Research (rok: 2023, tom: 39(4), strony: 997-1026), Wydawca: SAGE Publications
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/02676583221113333 - link do publikacji
  12. Processing gender agreement in an additional language: The more languages the better?
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Second Language Research (rok: 2022, tom: OnlineFirst, strony: 45687), Wydawca: SAGE Publications
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/02676583221113333 - link do publikacji
  13. Transfer effects in gender assignment and gender concord in L3 Swedish: A case study
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Czasopismo:
    Moderna språk (rok: 2021, tom: 115(4), strony: 45683), Wydawca: Modern Language Teachers Association of Sweden
    Status:
    Opublikowana
  1. Możliwości zastosowania technik badawczych psycholingwistyki eksperymentalnej w badaniach glottodydaktycznych: rodzaj gramatyczny w interjęzyku ucznia
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Książka:
    Metodologia badań w dydaktyce języków obcych: Zarys problematyki (rok: 2022, tom: -, strony: 61-76), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Opublikowana
  2. Możliwości zastosowania technik badawczych psycholingwistyki eksperymentalnej w badaniach glottodydaktycznych: Rodzaj gramatyczny w interjęzyku ucznia
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Książka:
    Metody badawcze w glottodydaktyce , Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  3. Możliwości zastosowania technik badawczych psycholingwistyki eksperymentalnej w badaniach glottodydaktycznych: Rodzaj gramatyczny w interjęzyku ucznia
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Książka:
    Metody badawcze w glottodydaktyce , Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  4. Możliwości zastosowania technik badawczych psycholingwistyki eksperymentalnej w badaniach glottodydaktycznych: rodzaj gramatyczny w interjęzyku ucznia
    Autorzy:
    Kamil Długosz
    Książka:
    Metodologia badań w dydaktyce języków obcych: Zarys problematyki (rok: 2022, tom: -, strony: 61-76), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Opublikowana