Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Pozaprogramowe charakterystyki partii politycznych i ich wykorzystanie w kampanii wyborczych

2018/31/D/HS5/01171

Słowa kluczowe:

kampanie wyborcze wizerunek polityczny strategie prowadzenia kampanii wyborczej

Deskryptory:

  • HS5_7: Systemy i ruchy polityczne oraz stosunki międzynarodowe

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Socjologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Wojciech Rafałowski 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: SONATA 14 - ogłoszony 2018-09-14

Przyznana kwota: 176 497 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-07-24

Zakończenie projektu: 2023-07-23

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. system operacyjny Ms Windows OEM do laptopa. Za kwotę 450 PLN
  2. komputer typu laptop z dużym ekranem. Za kwotę 4 000 PLN
  3. licencja pojedyncza Stata/SE 15. Za kwotę 6 500 PLN
  4. licencja na oprogramowanie antywirusowe. Za kwotę 50 PLN
  5. licencja na oprogramowanie biurowe Ms Office. Za kwotę 300 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Agata Olszanecka-Marmola, Czy telewizyjna reklama polityczna może zmienić wizerunek kandydata? Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2020, ss. 386
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    Studia Polityczne (rok: 2021, tom: 49(3), strony: 169-172), Wydawca: Instytut Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.35757/STP.2021.49.3.08 - link do publikacji
  2. Campaigning on the Ability to Govern: A Study of Strategic References to Competence Made by Political Parties in Europe
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    Government and Opposition (rok: 2023, tom: 58, strony: 268-290), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/gov.2021.38 - link do publikacji
  3. Koncepcja issue ownership i jej (nie)obecność w polskim piśmiennictwie dotyczącym kampanii wyborczych
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczno-Polityczne (rok: 2022, tom: 1(16)/2022, strony: 117-142), Wydawca: Wydział Socjologii UW i Wydawnictwo SEDNO
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26343/0585556X11606 - link do publikacji
  4. Proposing Anti-LGBTQIAP Resolutions at the Municipal Level in Poland: Meeting the Social Demand or Making Use of the Available Resources?
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    East European Politics and Societies (rok: 2022, tom: 37(2), strony: 627–655), Wydawca: SAGE Publications we współpracy z American Council of Learned Societies oraz American Association for the Advancement of Slavic Studies
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/08883254221082133 - link do publikacji
  5. Recenzja książki Simona Lanza No Substitute for Competence. On the Origins and Consequences of Issue Ownership (ECPR Press / Rowman & Littlefield International, 8 stycznia 2020)
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczno-Polityczne. Seria Nowa (rok: 2020, tom: 1(12)/2020, strony: 173-176), Wydawca: Instytut Socjologii Uniwesytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
  6. Natężenie kampanii negatywnych w Polsce w latach 2007-–2019
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    Studia Polityczne (rok: 2022, tom: 50(3), strony: 139-168), Wydawca: ISP PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.35757/STP.2022.50.3.06 - link do publikacji
  7. Reaching the Uninterested by Referring to Valence Traits During Electoral Campaigns
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Czasopismo:
    Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne (rok: 2022, tom: 75, strony: 13332), Wydawca: Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie Uniwersytet Mikołaja Kopernika
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15804/athena.2022.75.01 - link do publikacji
  1. nie dotyczy (cała książka)
    Autorzy:
    Wojciech Rafałowski
    Książka:
    Kampanie parlamentarne w Polsce. Analiza programów i apeli przedwyborczych w perspektywie paradygmatu ekspozycji treści (rok: 2023, tom: nie dotyczy, strony: 311), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Scholar
    Status:
    Opublikowana