Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

"FUNGRESSION": Humor i niegrzeczność w mediach społecznościowych

2018/30/E/HS2/00644

Słowa kluczowe:

humor niegrzeczność językowa media społecznościowe pragmatyka języka

Deskryptory:

  • HS2_7: Nauka o komunikacji i komunikowaniu, podstawy teoretyczne językoznawstwa stosowanego
  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Marta Dynel 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: SONATA BIS 8 - ogłoszony 2018-06-15

Przyznana kwota: 1 027 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-04-04

Zakończenie projektu: 2024-04-03

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (26)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Laughter through tears: Unprofessional review comments as humor on the ShitMyReviewersSay Twitter account.
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Intercultural Pragmatics (rok: 2020, tom: 17(5), strony: 513-544), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/ip-2020-5001 - link do publikacji
  2. On being roasted, toasted and burned: (Meta)pragmatics of Wendy's Twitter humour
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journal of Pragmatics (rok: 2020, tom: 166, strony: 45671), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.pragma.2020.05.008 - link do publikacji
  3. Fidelis ad mortem: multimodal discourses and ideologies in Black Lives Matter and Blue Lives Matter (non)humorous memes
    Autorzy:
    Marta Dynel, Fabio I.M.Poppi
    Czasopismo:
    Information Communication & Society (rok: 2023, tom: 26(4), strony: 847-873), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/1369118X.2021.1993958 - link do publikacji
  4. The pragmatics of sharing memes on Twitter
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journal of Pragmatics (rok: 2024, tom: 220, strony: 100-115), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.pragma.2023.12.001 - link do publikacji
  5. Lessons in linguistics with ChatGPT: Metapragmatics, metacommunication, metadiscourse and metalanguage in human-AI interactions
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Language & Communication (rok: 2023, tom: 93, strony: 107-124), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.langcom.2023.09.002 - link do publikacji
  6. Hey BCC this is Australia and we speak and read English:" Monolingualism and othering in relation to linguistic diversity
    Autorzy:
    Valeria Sinkeviciute
    Czasopismo:
    Intercultural Pragmatics (rok: 2020, tom: 17(5), strony: 577–603), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/ip-2020-5003 - link do publikacji
  7. Desperately seeking intentions: Genuine and jocular insults on social media
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journal of Pragmatics (rok: 2021, tom: 179, strony: 26-36), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.pragma.2021.04.017 - link do publikacji
  8. Beyond social polarisation: Memetic (de)legitimisation and quasi-legitimisation of NFTs
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    European Journal of Communication , Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona
  9. Vigilante disparaging humour at r/IncelTears: On solidarity, creativity and ideology
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Language & Communication (rok: 2020, tom: 74, strony: 45671), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.langcom.2020.05.001 - link do publikacji
  10. Calling out pejorative obituaries as an emergent digilante practice
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Communication and the Public , Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona
  11. Metarecipient parents' #Bluey tweets as a distributed fandom affinity space
    Autorzy:
    Marta Dynel, Andrew S. Ross
    Czasopismo:
    Poetics (rok: 2022, tom: 92, strony: 101648), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.poetic.2022.101648 - link do publikacji
  12. Hashtag swearing: Pragmatic polysemy and polyfunctionality of #FuckPutin as solidary flaming
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journal of Pragmatics (rok: 2023, tom: 209, strony: 108-122), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.pragma.2023.03.005 - link do publikacji
  13. Ad libidinem: Forms of female sexualisation in RoastMe humour
    Autorzy:
    Fabio I.M. Poppi, Marta Dynel
    Czasopismo:
    Sexualities (rok: 2021, tom: 24(3), strony: 431-455), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/1363460720931338 - link do publikacji
  14. You don't fool me: On scams, scambaiting, deception and epistemological ambiguity at r/scambait on Reddit
    Autorzy:
    Marta Dynel, Andrew S. Ross
    Czasopismo:
    Social Media + Society (rok: 2021, tom: 7(3), strony: 45671), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/20563051211035698 - link do publikacji
  15. Say what you want: Evaluation and engagement with YouTube broadcasts on ChatGPT
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journalism (rok: 2024, tom: Online FIrst, strony: 00-00), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/14648849241251973 - link do publikacji
  16. Do we know whether to laugh or cry? User responses to @Ukraine's dark-humour meme
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journal of Creative Communications (rok: 2024, tom: In Press, strony: In Press), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/09732586241239908 - link do publikacji
  17. Enacting polyvocal scorn in #CovidConspiracy tweets: The orchestration of voices in humorous responses to COVID-19 conspiracy theories
    Autorzy:
    Marta Dynel, Michele Zappavigna
    Czasopismo:
    Discourse, Context & Media (rok: 2023, tom: 52, strony: 100670), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.dcm.2023.100670 - link do publikacji
  18. Arcana imperii: The power of humorous retorts to insults on Twitter
    Autorzy:
    Marta Dynel, Fabio I. M. Poppi
    Czasopismo:
    Journal of Language Aggression and Conflict (rok: 2020, tom: 8(2), strony: 57-87), Wydawca: John Benjamins
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1075/jlac.00031.dyn - link do publikacji
  19. Book review: Searchable Talk: Hashtags and Social Media Metadiscourse, Michele Zappavigna
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Journal of Pragmatics (rok: 2020, tom: 155, strony: 349-351), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.pragma.2019.09.003 - link do publikacji
  20. COVID-19 memes going viral: On the multiple multimodal voices behind face masks.
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Discourse & Society (rok: 2020, tom: 32(2), strony: 175-195), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/0957926520970385 - link do publikacji
  21. On a Cross-Cultural Memescape: Switzerland through Nation Memes from within and from the Outside
    Autorzy:
    Marta Dynel, Thomas C. Messerli
    Czasopismo:
    Contrastive Pragmatics (rok: 2020, tom: 1 (2), strony: 210-241), Wydawca: Brill
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1163/26660393-BJA10007 - link do publikacji
  22. Humour and (mock) aggression: Distinguishing cyberbullying from roasting
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Language & Communication (rok: 2021, tom: 81, strony: 17-36), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.langcom.2021.08.001 - link do publikacji
  23. #HaStatoPutin affinity space: From political work to autotelic humor
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Social Media + Society (rok: 2022, tom: 8 (4), strony: 45669), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/20563051221138760 - link do publikacji
  24. The life of COVID-19 mask memes: A diachronic study of the pandemic memescape.
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Czasopismo:
    Comunicar (rok: 2022, tom: 72, strony: 73-84), Wydawca: Grupo Comunicar Ediciones
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3916/C72-2022-06 - link do publikacji
  25. Quid rides?: Targets and referents of RoastMe insults
    Autorzy:
    Marta Dynel, Fabio I. M. Poppi
    Czasopismo:
    HUMOR: International Journal of Humor Research (rok: 2020, tom: 33(4), strony: 535-562), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/humor-2019-0070 - link do publikacji
  26. Caveat emptor: Boycott through digital humour on the wave of the 2019 Hong Kong protests.
    Autorzy:
    Marta Dynel, Fabio I. M. Poppi
    Czasopismo:
    Information, Communication & Society (rok: 2021, tom: 24(15), strony: 2323–2341), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/1369118X.2020.1757134 - link do publikacji
  1. Impoliteness on social media
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Książka:
    The Encyclopedia of Applied Linguistics (rok: 2024, ), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
  2. Memefying deception and deceptive memefication: Multimodal deception on social media
    Autorzy:
    Marta Dynel
    Książka:
    From Lying to Perjury. Linguistic and Legal Perspectives on Lies and Other Falsehoods (rok: 2022, tom: Volume 3 in the series Foundations in Language and Law, strony: 137-159), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana