Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Legitymizacja korporacji międzynarodowej: polityczne i społeczne strategie polskich firm w Afryce Subsaharyjskiej

2018/29/B/HS4/02844

Słowa kluczowe:

multinational enterprise legitimacy Sub-Saharan Africa

Deskryptory:

  • HS4_9: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania, logistyka

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Aleksandra Wąsowska 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 15 - ogłoszony 2018-03-15

Przyznana kwota: 316 096 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-01-01

Zakończenie projektu: 2024-01-14

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Polskie Inwestycje w Afryce
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska, Krzysztof Obłój, Dominik Kopiński, Andrzej Polus
    Czasopismo:
    Sloan Management Review Polska (rok: 2024, tom: kwiecień-maj, strony: 46006), Wydawca: Ican Institute
    Status:
    Opublikowana
  2. Strangers in a strange land: legitimacy formation by Polish multinationals venturing into Sub-Saharan Africa
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska, Krzysztof Obłój, Dominik Kopiński
    Czasopismo:
    Management International Review (rok: 2024, tom: 64, strony: 671-700), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11575-024-00548-2 - link do publikacji
  3. Motives, challenges, and strategies of CEE companies in (very) distant markets. The case of Polish firms in Sub-Saharan Africa
    Autorzy:
    Dominik Kopiński, Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska
    Czasopismo:
    Journal of East European Management Studies (rok: 2024, tom: 29, strony: 723-737), Wydawca: Nomos Verlag
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5771/0949-6181-2024-4-723 - link do publikacji
  4. Social strategies of emerging market multinationals in developing countries: The case of Polish firms in Sub-Saharan Africa
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska, Krzysztof Obłój
    Czasopismo:
    International Entrepreneurship Review (rok: 2024, tom: 20, strony: 51-63), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15678/IER.2024.1003.04 - link do publikacji
  5. Infant multinationals venturing into distant markets: How do Polish firms enact opportunities in Sub-Saharan Africa?
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska, Krzysztof Obłój
    Czasopismo:
    Central European Management Journal (rok: 2024, tom: 32, strony: 458-474), Wydawca: Emerald
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/CEMJ-11-2023-0434 - link do publikacji
  6. Psychodynamic Exploration of Transnational Entrepreneurship Amidst the COVID-19 Pandemic: Case Study of Polish-run Firm in Zanzibar
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska, Małgorzata Kuczara, Adam Grzywacz
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  7. Diplomatic Underpinnings of Internationalization into Distant Markets
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska, Krzysztof Obój, Dominik Kopiński
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  1. Doing Business in a Distant Paradise
    Autorzy:
    Adam Grzywacz, Małgorzata Kuczara, Aleksandra Wąsowska
    Książka:
    International Business in Times of Crisis: Tribute Volume to Geoffrey Jones (Progress in International Business Research, Vol. 16) (rok: 2022, tom: 16, strony: 515-524), Wydawca: Emerald Publishing Limited
    Status:
    Opublikowana
  2. Książka wieloautorska
    Autorzy:
    Aleksandra Wąsowska (red)
    Książka:
    Emerging market multinational in Sub-Saharan Africa: a legitimacy perspective (rok: 2025, tom: I, strony: 1-117), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana