Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Nieinwazyjne metody redukcji zjawiska habituacji w marketingu elektronicznym

2017/27/B/HS4/01216

Słowa kluczowe:

marketing elektroniczny media społecznościowe habituacja reklama inwazyjna

Deskryptory:

  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Wydział Informatyki

woj. zachodniopomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Jarosław Jankowski 

Liczba wykonawców projektu: 9

Konkurs: OPUS 14 - ogłoszony 2017-09-15

Przyznana kwota: 547 710 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-08-10

Zakończenie projektu: 2022-08-09

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Okulograf z oprogramowaniem analitycznym. Za kwotę 119 310 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (21)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (13)
  1. Probing limits of information spread with sequential seeding
    Autorzy:
    Jarosław Jankowski, Boleslaw K Szymanski, Przemysław Kazienko, Radosław Michalski, Piotr Bródka
    Czasopismo:
    Scientific reports (rok: 2018, tom: 8 1, strony: 45300), Wydawca: Nature Publishing Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-018-32081-2 - link do publikacji
  2. Modeling the Impact of the Habituation Effect on Information Spreading Processes with Repeated Contacts under an SI Model
    Autorzy:
    Piotr Bartków, Kamil Bortko, Jaroslaw Jankowski, and Patryk Pazura
    Czasopismo:
    PLOS ONE (rok: 2022, ), Wydawca: PLOS ONE
    Status:
    Złożona
  3. Towards effective visual communication with positive user experience: high contrast and visibility vs. user-friendliness/positive perception
    Autorzy:
    A. Olejnik-Krugły, A. Lewandowska, J. Jankowski
    Czasopismo:
    Human-Computer Interaction (rok: 2022, ), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Złożona
  4. Gaze and Event Tracking for Evaluation of Recommendation-Driven Purchase
    Autorzy:
    Piotr Sulikowski Tomasz Zdziebko Kristof Coussement Krzysztof Dyczkowski Krzysztof Kluza Karina Sachpazidu-Wójcicka
    Czasopismo:
    Sensors (rok: 2021, tom: 21(4), strony: 1381), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/s21041381 - link do publikacji
  5. Generalised framework for multi-criteria methodselection: Rule set database and exemplary decisionsupport system implementation blueprints
    Autorzy:
    Jarosław Wątróbskia, Jarosław Jankowski, Paweł Ziembaa, Artur Karczmarczyk, Magdalena Zioło
    Czasopismo:
    Data in Brief (rok: 2019, tom: 22, strony: 639-642), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.dib.2018.12.015 - link do publikacji
  6. Horizontal vs. Vertical Recommendation Zones Evaluation Using Behavior Tracking
    Autorzy:
    Piotr Sulikowski, Tomasz Zdziebko
    Czasopismo:
    Applied Sciences (rok: 2020, tom: 11, strony: 56), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/app11010056 - link do publikacji
  7. MAICA: an ICA-based method for source separation in a low-channel EEG recording
    Autorzy:
    Izabela Rejer, Paweł Górski
    Czasopismo:
    Journal of Neural Engineering (rok: 2019, tom: 16 5, strony: 16), Wydawca: IOPscience
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1088/1741-2552/ab36db - link do publikacji
  8. Multi-Criteria Seed Selection for Targeting Multi-Attribute Nodes in Complex Networks
    Autorzy:
    Artur Karczmarczyk Jarosław Jankowski Jarosław Watrobski
    Czasopismo:
    Symmetry (rok: 2021, tom: 13, strony: 731), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  9. Subjective and Objective User Behavior Disparity: Towards Balanced Visual Design and Color Adjustment
    Autorzy:
    A Lewandowska, A Olejnik-Krugly, J Jankowski, M Dziśko
    Czasopismo:
    Sensors (rok: 2021, tom: 21 (24), strony: 8502), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/s21248502 - link do publikacji
  10. Deep Learning-Enhanced Framework for Performance Evaluation of a Recommending Interface with Varied Recommendation Position and Intensity Based on Eye-Tracking Equipment Data Processing
    Autorzy:
    Piotr Sulikowski, Tomasz Zdziebko
    Czasopismo:
    Electronics (rok: 2020, tom: 9, strony: 266), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/electronics9020266 - link do publikacji
  11. Eye-Tracker Study of Influence of Affective Disruptive Content on User's Visual Attention and Emotional State
    Autorzy:
    Anna Lewandowska, Izabela Rejer, Kamil Bortko, Jarosław Jankowski
    Czasopismo:
    Sensors (rok: 2022, tom: 22, strony: 547), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/s22020547 - link do publikacji
  12. Investigation the role of contrast on habituation and sensitisation effect in the peripheral area of graphical user interfaces
    Autorzy:
    A Lewandowska, M Dziśko, J Jankowski
    Czasopismo:
    Scientific Reports (rok: 2022, tom: 12, strony: 45310), Wydawca: Nature Publishing Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-022-16284-2 - link do publikacji
  13. Modelling the Impact of Transit Media on Information Spreading in an Urban Space Using Cellular Automata
    Autorzy:
    Krzysztof Małecki, Jarosław Jankowski, Mateusz Szkwarkowski
    Czasopismo:
    Symmetry (rok: 2019, tom: 45599, strony: 428), Wydawca: Multidisciplinary Digital Publishing Institute
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/sym11030428 - link do publikacji
  14. Generalised framework for multi-criteria method selection
    Autorzy:
    Jarosław Wątróbski, Jarosław Jankowski, Paweł Ziemba, Artur Karczmarczyk, Magdalena Zioło
    Czasopismo:
    Omega - The International Journal of Management Science (rok: 2019, tom: 86, strony: 107-124), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.omega.2018.07.004 - link do publikacji
  15. Habituation effect in social networks as a potential factor silently crushing influence maximisation efforts
    Autorzy:
    Jarosław Jankowski
    Czasopismo:
    Scientific reports (rok: 2021, tom: 11, strony: 45303), Wydawca: Nature Publishing Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-021-98493-9 - link do publikacji
  16. fGAAM: A fast and resizable genetic algorithm with aggressive mutation for feature selection
    Autorzy:
    Izabela Rejer Jarosław Jankowski
    Czasopismo:
    Pattern Analysis and Applications (rok: 2021, tom: 1, strony: 45308), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10044-021-01000-z - link do publikacji
  17. Is a Marketing Video with Mixed Emotional Content More Engaging than a Uniform One?
    Autorzy:
    Izabela Rejer, Jarosław Jankowski, and Justyna Dreger
    Czasopismo:
    Scientific Reports (rok: 2022, ), Wydawca: Nature Publishing Group
    Status:
    Złożona
  18. Do Background Colors Have an Impact on Preferences and Catch the Attention of Users?
    Autorzy:
    Anna Lewandowska Agnieszka Olejnik-Krugly
    Czasopismo:
    Applied Sciences (rok: 2021, tom: 12(1), strony: 225), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/app12010225 - link do publikacji
  19. From the Hands of an Early Adopter's Avatar to Virtual Junkyards: Analysis of Virtual Goods' Lifetime Survival
    Autorzy:
    Kamil Bortko, Patryk Pazura, Juho Hamari, Piotr Bartków, Jarosław Jankowski
    Czasopismo:
    Applied Sciences (rok: 2019, tom: 9 7, strony: 1268), Wydawca: Multidisciplinary Digital Publishing Institute
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/app9071268 - link do publikacji
  20. fGAAM: A fast and resizable genetic algorithm with aggressive mutation for feature selection
    Autorzy:
    Izabela Rejer, Jarosław Jankowski
    Czasopismo:
    Pattern Analysis and Applications (rok: 2022, tom: 25, strony: 253-269), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10044-021-01000-z - link do publikacji
  21. Impact of chatbot facial emotions changes on user attention and reaction time
    Autorzy:
    Kamil Bortko, Kacper Fornalczyk, Jaroslaw Jankowski, Karina Dziedzia
    Czasopismo:
    PLOS ONE (rok: 2022, ), Wydawca: PLOS
    Status:
    Złożona
  1. Multi-criteria Seed Selection for Targeted Influence Maximization Within Social Networks
    Autorzy:
    Artur Karczmarczyk Jarosław Jankowski Jarosław Wątrobski
    Konferencja:
    International Conference on Computational Science (rok: 2021, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 2021-06-16 - 2021-06-18
    Status:
    Opublikowana
  2. Detection of video dynamics and it's impact on user engagement and eye tracking patterns
    Autorzy:
    K. Fornalczyk, K. Bortko, A. Disterheft, J. Jankowski
    Konferencja:
    29th International Conference on MultiMedia Modeling (rok: 2023, ), Wydawca: Springer Verlag, LNCS series
    Data:
    konferencja 9 - 12 January 2023, Bergen, Norway
    Status:
    Złożona
  3. Improving User Attention to Chatbots through a Controlled Intensity of Changes within the Interface
    Autorzy:
    KacperFornalczyk KamilBortko JarosławJankowski
    Konferencja:
    Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems: Proceedings of the 25th International Conference KES2021 (rok: 2021, ), Wydawca: Elsevier
    Data:
    konferencja 8-10 wrzesień 2021
    Status:
    Opublikowana
  4. Multi-criteria Evaluation of Recommending Interfaces towards Habituation Reduction and Limited Negative Impact on User Experience
    Autorzy:
    Kamil Bortko, Piotr Bartków, Jarosław Jankowski, Damian Kuras, Piotr Sulikowski
    Konferencja:
    Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems: Proceedings of the 23rd International Conference KES2019 (rok: 2019, ), Wydawca: Elsevier
    Data:
    konferencja 4 - 6 wrzesień 2019
    Status:
    Opublikowana
  5. Attracting User Attention to Visual Elements within Website with the use of Fitts's Law and Flickering Effect
    Autorzy:
    Kamil Bortko, Jarosław Jankowski, Piotr Bartkow, Patryk Pazura, Bozena Smiałkowska
    Konferencja:
    24th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems (rok: 2020, ), Wydawca: Elsevier
    Data:
    konferencja 16-18 wrzesień 2020
    Status:
    Opublikowana
  6. Evaluation of Varying Visual Intensity and Position of a Recommendation in a Recommending Interface Towards Reducing Habituation and Improving Sales
    Autorzy:
    Piotr Sulikowski
    Konferencja:
    International Conference on e-Business Engineering (rok: 2019, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 43750
    Status:
    Opublikowana
  7. Increasing User Engagement and Virtual Goods Life Span Through Products Diversity and Intensity of Content Updates
    Autorzy:
    Kamil Bortko, Piotr Bartków, Patryk Pazura, Jarosław Jankowski
    Konferencja:
    Asian Conference on Intelligent Information and Database Systems (rok: 2019, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 43563
    Status:
    Opublikowana
  8. Towards Effective Peripherial Chatbot Communication with Adjustable Intensity of Content Changes
    Autorzy:
    Kamil Bortko Kacper Fornalczyk Jaroslaw Jankowski
    Konferencja:
    29TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS DEVELOPMENT (ISD2021 VALENCIA, SPAIN) (rok: 2021, ), Wydawca: AIS
    Data:
    konferencja 08-10 09.2021
    Status:
    Opublikowana
  9. Seeding for Complementary Campaign Objectives in Social Networks
    Autorzy:
    Artur Karczmarczyk Jarosław Wątróbski Jaroslaw Jankowski
    Konferencja:
    Twenty-Seventh Americas Conference on Information Systems, Montreal, 2021 (rok: 2021, ), Wydawca: AIS
    Data:
    konferencja Sierpień 9-13, 2021
    Status:
    Opublikowana
  10. Evaluation of the Costs of Delayed Campaigns for Limiting the Spread of Negative Content, Panic and Rumours in Complex Networks
    Autorzy:
    Jaroslaw Jankowski, Piotr Bartkow, Patryk Pazura, Kamil Bortko
    Konferencja:
    International Conference on Computational Science: ICCS (rok: 2020, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 43998
    Status:
    Opublikowana
  11. From Perceptual to Algorithmic Evaluation of Recommending Interfaces Survival in Visual Space
    Autorzy:
    Kamil Bortko, Jarosław Jankowski, Patryk Pazura
    Konferencja:
    24th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems (rok: 2020, ), Wydawca: Elsevier
    Data:
    konferencja 16-18 wrzesień 2020
    Status:
    Opublikowana
  12. Fuzzy Approach to Purchase Intent Modeling Based on User Tracking For E-commerce Recommenders
    Autorzy:
    Piotr Sulikowski; Tomasz Zdziebko; Omar Hussain; Anna Wilbik
    Konferencja:
    IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE) (rok: 2021, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 11-14 July 2021
    Status:
    Opublikowana
  13. Multicriteria Selection of Online Advertising Content for the Habituation Effect Reduction
    Autorzy:
    Anna Lewandowska, Jarosław Jankowski, Wojciech Sałabun, Jarosław Wątróbski
    Konferencja:
    Asian Conference on Intelligent Information and Database Systems (rok: 2019, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 43563
    Status:
    Opublikowana