Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Międzypłciowe relacje rówieśnicze a dobrostan psychospołeczny w okresie wczesnej i początku środkowej adolescencji

2017/27/B/HS6/00850

Słowa kluczowe:

płeć relacje rówieśnicze dobrostan psychospołeczny dorastanie zmiany rozwojowe

Deskryptory:

  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_14: Struktura i dynamika społeczna, zmiana środowiska i społeczeństwo
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Paweł Grygiel 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 14 - ogłoszony 2017-09-15

Przyznana kwota: 988 091 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-10-02

Zakończenie projektu: 2022-10-01

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer. Za kwotę 5 000 PLN
  2. Monitor komputerowy (Eizo FlexScan 2451). Za kwotę 1 500 PLN
  3. Program Mplus. Za kwotę 3 291 PLN
  4. Microsoft Office Standard 2016 PL. Za kwotę 220 PLN
  5. Urządzenie wielofunkcyjne. Za kwotę 2 000 PLN
  6. Windows 10 PL. Za kwotę 460 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (3)
  1. The inclusion of other-sex peers in peer networks and sense of peer integration in early adolescence: A two-wave longitudinal study
    Autorzy:
    Grygiel P., Rębisz S., Gaweł A., Ostafińska-Molik B., Michel M., Łosiak-Pilch J., Dolata R.
    Czasopismo:
    International Journal of Environmental Research and Public Health (rok: 2022, tom: 19, strony: 45315), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/ijerph192214971 - link do publikacji
  2. Loneliness, Metaperception and Peer Network Position Among Early Adolescents
    Autorzy:
    Humenny G., Grygiel P., Dolata R.
    Czasopismo:
    Przegląd Badań Edukacyjnych (rok: 2020, tom: 1 (30), strony: 27-43), Wydawca: Nicolaus Copernicus University in Torun
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12775/PBE.2020.002 - link do publikacji
  3. Peer network Status and Depressive Symptoms Among Early Adolescents: Testing the Mediating Effects of Metaperception and Loneliness
    Autorzy:
    Humenny G., Grygiel P., Dolata R., Świtaj P.
    Czasopismo:
    School Mental Health (rok: 2021, tom: 13, strony: 250-265), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s12310-020-09409-3 - link do publikacji
  4. The inclusion of other-sex peers in peer networks and sense of peer integration in early adolescence: A two-wave longitudinal study
    Autorzy:
    Grygiel P., Gaweł A., Ostafińska-Molik B., Michel M., Łosiak-Pilch J., Dolata R.
    Czasopismo:
    Plos One , Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Złożona
  1. Dynamika heterofilii płciowej a zmiany poczucia integracji rówieśniczej w okresie wczesnej adolescencji.
    Autorzy:
    Grygiel, P., Ostafińska-Molik, B., Humenny, G., Michel, M., Gaweł, A.
    Konferencja:
    XXIV Krakowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej (rok: 2018, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
    Data:
    konferencja 27-29 września 2018
    Status:
    Opublikowana
  2. Płeć, ocena jakości relacji przyjacielskich a samotność wczesnych adolescentów
    Autorzy:
    Humenny, G., Grygiel, P., & Dolata, R.
    Konferencja:
    XXIV Krakowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej (rok: 2018, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
    Data:
    konferencja 27-29 września 2018
    Status:
    Opublikowana
  3. Tajemnica tajemnic, czyli o gotowości do ujawniania tajemnic w relacjach rówieśniczych przez uczniów na progu wczesnej adolescencji
    Autorzy:
    Grygiel, P., Dolata, R., Gaweł, A., Opozda-Suder, S., Julia Łosiak-Pilch, Ostafińska-Molik, B., Humenny, G.
    Konferencja:
    Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia (rok: 2019, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
    Data:
    konferencja 19-21 września 2019
    Status:
    Opublikowana