Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Zmienność w czasie neuropoznawczych efektów treningu złożonym zadaniem w formie strategicznej gry komputerowej.

2016/23/B/HS6/03843

Słowa kluczowe:

treningi poznawcze gry komputerowe VBM DTI EEG uczenie się

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia
  • HS6_3: Psychologia kliniczna, zdrowia, penitencjarna, rehabilitacji, neuropsychologia kliniczna

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Aneta Brzezicka 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: OPUS 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 1 484 681 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-08-24

Zakończenie projektu: 2022-08-23

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Licencje: System badawczy "GEX". Za kwotę 29 000 PLN
  2. Czepek EEG: actiCAP. Za kwotę 7 500 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (8)
  1. The role of individual differences in attentional blink phenomenon and real-time-strategy game proficiency
    Autorzy:
    Jakubowska, N., Dobrowolski, P., Rutkowska, N., Skorko, M., Myśliwiec, M., Michalak, J., & Brzezicka, A.
    Czasopismo:
    Heliyon (rok: 2021, tom: 7(4), strony: e06724), Wydawca: Cell Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.heliyon.2021.e06724 - link do publikacji
  2. Validation of Polish Version of Dispositional Flow Scale-2 and Flow State Scale-2 Questionnaires
    Autorzy:
    Józefowicz, J, Kowalczyk-Grębska, N i Brzezicka, A.
    Czasopismo:
    Froniers in Psychology (rok: 2022, tom: Apr 25;13:818036, strony: n/a), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2022.818036. - link do publikacji
  3. Gry wideo a zmiany strukturalne mózgu.
    Autorzy:
    Kowalczyk, N., i Brzezicka, A.
    Czasopismo:
    Kosmos (rok: 2020, tom: 69, strony: 233-241), Wydawca: Polskie Towarzystwo Przyrodników
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.36921/kos.2020_2626 - link do publikacji
  4. Lenticular nucleus volume predicts performance in real-time strategy game: cross-sectional and training approach using voxel-based morphometry
    Autorzy:
    Kowalczyk-Grębska N, Skorko M, Dobrowolski P, Kossowski B, Myśliwiec M, Hryniewicz N, Gaca M, Marchewka A, Kossut M, Brzezicka A.
    Czasopismo:
    Ann N Y Acad Sci (rok: 2020, tom: xxx, strony: 45307), Wydawca: The New York Academy of Sciences
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/nyas.14548 - link do publikacji
  5. Psychophysiological, but Not Behavioral, Indicator of Working Memory Capacity Predicts Video Game Proficiency.
    Autorzy:
    Jakubowska, N., Dobrowolski, P., Binkowska, A. A., Arslan, I. V., Myśliwiec, M., & Brzezicka, A.
    Czasopismo:
    Frontiers in Human Neuroscience (rok: 2021, tom: n/a, strony: n/a), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnhum.2021.763821 - link do publikacji
  6. Video game proficiency predicted by EEG oscillatory indexes of visual working memory.
    Autorzy:
    Natalia Jakubowska, Alicja Anna Binkowska, Ibrahim Vefa Arslan, Izabela Chałatkiewicz, Małgorzata Dąbkowska, Wiktoria Maria Podolecka, Paweł Dobrowolski and Aneta Brzezicka
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2022, tom: n/a, strony: n/a), Wydawca: Froniers
    Status:
    Złożona
  7. Neuroanatomical predictors of complex skill acquisition during video game training.
    Autorzy:
    Kovbasiuk, A., Lewandowska, P., Brzezicka, A., & Kowalczyk-Grębska, N.
    Czasopismo:
    Frontiers in Neuroscience (rok: 2022, tom: 16:834954., strony: n/a), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnins.2022.834954 - link do publikacji
  8. Association between real-time strategy video game learning outcomes and pre-training brain white matter structure – preliminary study.
    Autorzy:
    Paulina Lewandowska, Natalia Jakubowska, Nikodem Hryniewicz, Rafał Prusinowski, Bartosz Kossowski, Aneta Brzezicka, Natalia Kowalczyk-Grębska
    Czasopismo:
    Scientific Reports (rok: 2022, tom: 12: 20741, strony: n/a), Wydawca: Nature
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-022-25099-0 - link do publikacji