Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Edukacja religijna polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii. Stan aktualny i perspektywy rozwoju.

2016/21/B/HS1/00834

Słowa kluczowe:

Edukacja religijna polscy migranci w Wielkiej Brytanii tożsamość religijna pluralizm religijny

Deskryptory:

  • HS1_15: Teologia moralna, teologia pastoralna, liturgika
  • HS1_10: Religia i jej uwarunkowania: antropologiczne, kulturowe, socjo-psychologiczne

Panel:

HS1 - Fundamentalne pytania o naturę człowieka i otaczającej go rzeczywistości: filozofia, nauki o poznaniu, religioznawstwo, teologia

Jednostka realizująca:

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Teologii

woj. lubelskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Paweł Mąkosa 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 11 - ogłoszony 2016-03-15

Przyznana kwota: 156 557 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-02-16

Zakończenie projektu: 2020-02-15

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (11)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Ecclesial Foundations of the Care of Migrants and Refugees
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Rocznik Teologii Katolickiej (rok: 2017, tom: XVI/3, strony: 109-122), Wydawca: Katedra Teologii Katolickiej Uniwersytetu w Białymstoku
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15290/rtk.2017.16.3.07 - link do publikacji
  2. Emigration of Poles to the United Kingdom: history, present state and future prospects
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    International Migration (rok: 2018, tom: 56 (5), strony: 137-150), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/imig.12431 - link do publikacji
  3. St. John Paul II and Catholic education. A review of his teachings: an essay to inspire Catholic educators internationally
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    International Studies in Catholic Education (rok: 2020, tom: 0,501388888888889, strony: 218-235), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/19422539.2020.1811006 - link do publikacji
  4. Znaki czasu dla katechezy w Polsce
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Verbum Vitae (rok: 2019, tom: 35, strony: 459-476), Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.31743/vv.1936 - link do publikacji
  5. Adaptive preparation kit jako inspiracja dla twórców pomocy dydaktycznych do katechezy specjalnej
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Roczniki Teologiczne (rok: 2018, tom: 65 (11), strony: 75-87), Wydawca: TN KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rt.2018.65.11-5 - link do publikacji
  6. The Religious Education of Polish Youth in the Face of Changes in Religiosity
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Rocznik Teologii Katolickiej (rok: 2018, tom: 17 (2), strony: 87-100), Wydawca: Katedra Teologii Katolickiej Uniwersytet Białostocki
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15290/rtk.2018.17.2.06 - link do publikacji
  7. Podmiotowe uwarunkowania polskojęzycznego duszpasterstwa i katechezy w Wielkiej Brytanii
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Roczniki Teologiczne (rok: 2017, tom: 64 z. 11, strony: 69-86), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rt.2017.64.11-5 - link do publikacji
  8. Katecheza polskich dzieci w Wielkiej Brytanii w opinii duszpasterzy polonijnych
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Roczniki Teologiczne (rok: 2017, tom: 64, strony: 21-34), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rt.2017.64.11-2 - link do publikacji
  9. Religijno-moralny portret młodzieży polskiej i jego pastoralne implikacje
    Autorzy:
    Kazimierz Święs
    Czasopismo:
    Roczniki Teologiczne (rok: 2018, tom: 65 (6), strony: 43-61), Wydawca: TN KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rt.2018.65.6-4 - link do publikacji
  10. Sprawozdanie z badań empirycznych zrealizowanych w ramach projektu pt. "Edukacja religijna polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii. Stan aktualny i perspektywy rozwoju"
    Autorzy:
    Damian Broda, Paweł Jasina, Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Roczniki Teologiczne (rok: 2018, tom: 65 (11), strony: 227-229), Wydawca: TN KUL
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rt.2018.65.11-14 - link do publikacji
  11. Poland between emigration and immigration in an ecclesial context
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Czasopismo:
    Crkva u svijetu (rok: 2020, tom: 3, strony: 45301), Wydawca: Uniwersytet w Splicie (Chorwacja)
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  1. Cała książka
    Autorzy:
    Paweł Mąkosa
    Książka:
    Edukacja religijna polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii. Stan aktualny i perspektywy rozwoju. (rok: 2019, tom: 1, strony: 560), Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski
    Status:
    Opublikowana
  2. Cała książka
    Autorzy:
    Red. Paweł Mąkosa
    Książka:
    Wychowanie i katecheza w służbie Polakom w kraju i na emigracji (rok: 2018, tom: 1, strony: 208), Wydawca: Pronoia
    Status:
    Opublikowana
  3. Edukacja religijna wobec "globalizacji obojętności"
    Autorzy:
    Damian Broda
    Książka:
    Edukacja religijna wobec przemian kulturowych (rok: 2019, tom: 1, strony: 115-127), Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski
    Status:
    Opublikowana