Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Pieniądze i etyka. Konsekwencje zorientowania umysłu na wartości rynkowe wskutek kontaktu z pieniędzmi dla przestrzegania lub łamania standardów etycznych.

2016/21/B/HS6/01188

Słowa kluczowe:

pieniądze standardy etyczne relacje rynkowe relacje wspólnotowe aktywowanie pieniędzy oceny etyczne wybory etyczne

Deskryptory:

  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa
  • HS6_6: Psychologia pracy, organizacji, ekonomiczna, reklamy i marketingu
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie, Filia we Wrocławiu, II Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Tomasz Zaleśkiewicz 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: OPUS 11 - ogłoszony 2016-03-15

Przyznana kwota: 587 470 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-02-22

Zakończenie projektu: 2022-02-21

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Mieć czy być? Powrót do pytania o istotę szczęścia
    Autorzy:
    Zaleśkiewicz, T.
    Czasopismo:
    Nauka (rok: 2019, tom: 1, strony: 65-84), Wydawca: Polska Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/nauka.2019.126180 - link do publikacji
  2. Fostering Trust in Lower-Status Individuals through Security Priming
    Autorzy:
    Samson, K., & Zaleskiewicz, T.
    Czasopismo:
    Current Psychology , Wydawca: Springer
    Status:
    Złożona
  3. Market Mindset Can Increase Allocations in the Trust Game Through Proportional Thinking
    Autorzy:
    Kuzminska, A., Gasiorowska, A., Helka, A., & Zaleskiewicz, T.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Psychology: Applied , Wydawca: American Psychological Association
    Status:
    Złożona
  4. Market mindset reduces endorsement of individualizing moral foundations, but not in liberals
    Autorzy:
    Zaleskiewicz, T., Gasiorowska, A., & Kuzminska, A.
    Czasopismo:
    Journal of Social and Political Psychology (rok: 2022, tom: 10(2), strony: 743–759), Wydawca: The Leibniz Institute for Psychology
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5964/jspp.8163 - link do publikacji
  5. Trading in search of structure: Market relationships as a compensatory control tool
    Autorzy:
    Gasiorowska, A., & Zaleskiewicz, T.
    Czasopismo:
    Journal of Personality and Social Psychology (rok: 2021, tom: 120, strony: 300-334), Wydawca: American Psychological Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/pspi0000246 - link do publikacji
  6. Market Pricing Sociality as a Buffer for Attachment Insecurities
    Autorzy:
    Gasiorowska, A., & Zaleskiewicz, T.
    Czasopismo:
    Journal of Social and Personal Relationships , Wydawca: SAGE
    Status:
    Złożona
  7. Can we get social assistance without losing agency? Engaging in market relationships as an alternative to searching for help from others
    Autorzy:
    Gasiorowska, A., Zaleskiewicz, T.
    Czasopismo:
    Psychological Inquiry (rok: 2022, tom: 33 (01), strony: 38-41), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/1047840X.2022.2037998 - link do publikacji
  8. Market mindset hinders interpersonal trust: The exposure to market relationships makes people trust less through elevated proportional thinking and reduced state empathy
    Autorzy:
    Kuzminska, A., Gasiorowska, A., & Zaleskiewicz, T.
    Czasopismo:
    Quarterly Journal of Experimental Psychology (rok: 2022, tom: early view, strony: 45313), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    o0i.o.1rg1/1707.1/177/4174072012188221112264614616 - link do publikacji
  9. Market mindset impacts moral decisions: The exposure to market relationships makes moral choices more utilitarian by means of proportional thinking
    Autorzy:
    Zaleskiewicz, T., Gasiorowska, A., Kuzminska, A., Korotusz, P., & Tomczak, P.
    Czasopismo:
    European Journal of Social Psychology (rok: 2020, tom: 50, strony: 1500-1522), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/ejsp.2701 - link do publikacji
  1. The Psychology of Money
    Autorzy:
    Gasiorowska, A., & Zaleskiewicz, T.
    Książka:
    Handbook of Research Methods and Applications on Behavioural Economics (rok: 2022, ), Wydawca: Edward Elgar
    Status:
    Przyjęta do publikacji