Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Modelowanie numeryczne nagrzewania tarciowego w układzie hamulcowym z uwzględnieniem wzajemnej zależności prędkości, temperatury i czułości termicznej materiałów

2015/19/D/ST8/00837

Słowa kluczowe:

układ hamulcowy temperatura błysku temperatura maksymalna współczynnik tarcia zależny od temperatury czułość termiczna materiałów metoda elementów skończonych

Deskryptory:

  • ST8_3: Inżynieria obliczeniowa, komputerowe wspomaganie modelowania, projektowania i produkcji

Panel:

ST8 - Inżynieria procesów i produkcji: projektowanie wyrobów, projektowanie i sterowanie procesami produkcji, konstrukcje i procesy budowlane, inżynieria materiałowa, systemy energetyczne

Jednostka realizująca:

Politechnika Białostocka, Wydział Mechaniczny

woj. podlaskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Piotr Grześ 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: SONATA 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 188 118 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-07-11

Zakończenie projektu: 2019-07-10

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Oprogramowanie COMSOL Multiphysics z dodatkowym modułem Heat Transfer.. Za kwotę 11 058 PLN
  2. Oprogramowanie Structural Mechanics Module, Livelink for SolidWorks, Livelink for MATLAB, CAD Import Module, Surfer 13 ESD, Word2TeX 5.0, TEX2Word 3.0, MathType 6.9. Za kwotę 26 023 PLN
  3. Stacja robocza. Za kwotę 832 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (4)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Finite element solution of the three-dimensional system of equations of heat dynamics of friction and wear during single braking
    Autorzy:
    P. Grzes
    Czasopismo:
    Advances in Mechanical Engineering (rok: 2018, tom: 10, strony: 45306), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/1687814018808643 - link do publikacji
  2. Determination of the maximum temperature at single braking from the FE solution of heat dynamics of friction and wear system of equations
    Autorzy:
    P. Grzes
    Czasopismo:
    Numerical Heat Transfer Part A-Applications (rok: 2017, tom: 71, strony: 737-753), Wydawca: Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/10407782.2017.1308711 - link do publikacji
  3. Initial selection of disc brake pads material based on the temperature mode
    Autorzy:
    A. A. Yevtushenko, P. Grzes
    Czasopismo:
    Materials (rok: 2020, tom: 13, strony: 45310), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/ma13040822 - link do publikacji
  4. Temperature in the railway disc brake at a repetitive short-term mode of braking
    Autorzy:
    A. A. Yevtushenko, M. Kuciej, P. Grzes, P. Wasilewski
    Czasopismo:
    International Communications in Heat and Mass Transfer (rok: 2017, tom: 84, strony: 102-109), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.icheatmasstransfer.2017.04.007 - link do publikacji
  5. The temperature mode of the carbon-carbon multi-disc brake in the view of the interrelations of its operating characteristics
    Autorzy:
    A. A. Yevtushenko, P. Grzes, A. Adamowicz
    Czasopismo:
    Materials (rok: 2020, tom: 13, strony: 45307), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/ma13081878 - link do publikacji
  6. Maximum temperature of the disc during repeated braking applications
    Autorzy:
    P. Grześ
    Czasopismo:
    Advances in Mechanical Engineering (rok: 2019, tom: 11, strony: 45304), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/1687814019837826 - link do publikacji
  1. Assessment of the maximum temperature in a ventilated brake disc using heat dynamics of friction and wear system of equations
    Autorzy:
    A. Yevtushenko, P. Grzes
    Konferencja:
    12th International Congress on Thermal Stresses 2019 (rok: 2019, ), Wydawca: Zhejiang University
    Data:
    konferencja June 1–5
    Status:
    Opublikowana
  2. Axisymmetric finite element model for the analysis of heat dynamics of friction and wear during repeated braking
    Autorzy:
    A. Yevtushenko, P. Grzes
    Konferencja:
    The 10th European Solid Mechanics Conference (rok: 2018, ), Wydawca: European Mechanics Society
    Data:
    konferencja 2-6 lipca
    Status:
    Opublikowana
  3. Three-dimensional FE solution of the system of equations of heat dynamics of friction and wear for a pad-disc brake system
    Autorzy:
    P. Grześ
    Konferencja:
    9-th International Symposium on Mechanics of Materials and Structures and 2nd International Conference on Advances in Micromechanics of Materials (rok: 2017, ), Wydawca: Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
    Data:
    konferencja June 4-8, 2017
    Status:
    Opublikowana
  4. Simulation of braking for a pad-disc system at temperature-dependent coefficient of friction and properties of materials
    Autorzy:
    P. Grześ
    Konferencja:
    EuroBrake (rok: 2017, ), Wydawca: FISITA (UK) Ltd
    Data:
    konferencja May 2-4, 2017
    Status:
    Opublikowana
  1. nie dotyczy
    Autorzy:
    P. Grześ
    Książka:
    Sprzężone modele numeryczne generacji ciepła w hamulcach tarczowych (rok: 2019, tom: nie dotyczy, strony: 1-188), Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
    Status:
    Opublikowana