Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Stabilność i ciągłość w rozwoju teorii umysłu w średnim dzieciństwie. Trajektorie i predyktory rozwoju

2015/19/B/HS6/01252

Słowa kluczowe:

trajektorie rozwoju teoria umysłu poznanie społeczne

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Marta Białecka-Pikul 

Liczba wykonawców projektu: 9

Konkurs: OPUS 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 1 294 140 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-06-15

Zakończenie projektu: 2021-12-14

Planowany czas trwania projektu: 66 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Dysk serwerowy Western Digital WD Gold 10TB.
  2. Kopułkowa kamera sieciowa. Za kwotę 9 000 PLN
  3. oprogramowanie Matlab. Za kwotę 10 000 PLN
  4. pzrenosny okulograf (3 szt.). Za kwotę 12 000 PLN
  5. Czujnik ruchu Microsoft Kinect Sensor.
  6. Laptop wraz z oprogramowaniem i akcesoriami (4 szt.). Za kwotę 20 000 PLN
  7. Stacja dysków serwerowych.
  8. iPad.
  9. Dysk przenośny (10 szt.). Za kwotę 2 500 PLN
  10. drukarka wielofunkcyjna (3 szt.). Za kwotę 5 400 PLN
  11. telefon komórkowy. Za kwotę 200 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (18)
  1. How do parents use mental state language during narration to their 2- and 4-year-old children
    Autorzy:
    Jakubowska J., Szpak M., Białecka-Pikul M
    Czasopismo:
    Psychology of Language and Communication (rok: 2018, tom: 22, strony: 516-533), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/plc-2018-0023 - link do publikacji
  2. Kompetencja rodzicielska. Użyteczny konstrukt w badaniach nad rolą rodzicielskich oddziaływań w rozwoju dziecka
    Autorzy:
    Jackiewicz, M., Białecka-Pikul, M.
    Czasopismo:
    Psychologia Rozwojowa (rok: 2019, tom: 24, strony: 45561), Wydawca: Wydawnictwo UJ
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843879PR.19.006.10597 - link do publikacji
  3. Ratunku! or Just Tunku! Evidence for the Reliability and Concurrent Validity of the Language Use Inventory–Polish
    Autorzy:
    Marta Białecka-Pikul, Anna Filip, Małgorzata Stępień-Nycz, Katarzyna Kuś, and Daniela K. O'Neill
    Czasopismo:
    Journal of Speech, Language, and Hearing Research (rok: 2019, tom: 62, strony: 2317-2331), Wydawca: ASHAWIRE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1044/2019_JSLHR-L-18-0230 - link do publikacji
  4. Relevance matters. Eighteen-month-olds' use of relevant informative pointing as a predictor of two-year-olds' language abilities
    Autorzy:
    Białek, A., Białecka-Pikul, M., Filip, A., Broda, M.
    Czasopismo:
    Infancia y Aprendizaje/Journal for the Study of Education and Development (rok: 2018, tom: 41, strony: 674-701), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/02103702.2018.1514710 - link do publikacji
  5. The Polish adaptation of the Early Childhood Behavior Questionnaire (ECBQ) : psychometric properties, age and gender differences and convergence between the questionnaire and the observational data.
    Autorzy:
    Stępień-Nycz M., Rostek I., Białecka-Pikul M., Białek A.
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2018, tom: 15, strony: 192-213), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2017.1292906 - link do publikacji
  6. A new model of the development of deception: Disentangling the role of false‐belief understanding in deceptive ability
    Autorzy:
    Joanna Jakubowska, Marta Białecka-Pikul
    Czasopismo:
    Social Development (rok: 2019, tom: 29/1, strony: 21-40), Wydawca: John Wiley and Sons
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/sode.1240 - link do publikacji
  7. Links between attachment and theory of mind in childhood: Meta-analytic review
    Autorzy:
    Marta Szpak, Marta Białecka-Pikul
    Czasopismo:
    Social Development (rok: 2019, ), Wydawca: John Wiley and Sons
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/sode.12432 - link do publikacji
  8. Spontaneous false belief attribution develops earlier in less inhibited children.
    Autorzy:
    Białek A., Białecka-Pikul M.
    Czasopismo:
    Cognitive Development (rok: 2018, tom: 48, strony: 271-278), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.cogdev.2018.06.003 - link do publikacji
  9. The Child as an Observer: The Influence of Adults' Nonverbal Messages on Children's Social Attitudes
    Autorzy:
    Anna Jurasińska, Marcin Bukowski, Marta Białecka-Pikul
    Czasopismo:
    Polish Psychological Bulletin (rok: 2019, tom: 50(4), strony: 357–367), Wydawca: Polska Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/ppb.2019.131500 - link do publikacji
  10. The coin that is most current is flattery? : stability and discontinuity of false praise-telling from 5 to 7 years of life.
    Autorzy:
    Jakubowska, J., Filip, A., Białecka-Pikul, M.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Child Psychology, vol. 207. 105128. (rok: 2021, tom: 207, strony: 105128), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jecp.2021.105128 - link do publikacji
  11. Developmental continuity in coordination of perspectives as an alternative to the implicit and explicit theory of mind controversy.
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Białek< A.
    Czasopismo:
    Developmental Psychology (rok: 2021, tom: 57 (11), strony: 1772-1786), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/dev0001254 - link do publikacji
  12. Doing things together: Development of cooperation through cultural participation
    Autorzy:
    Siekiera, N., Białek, A.
    Czasopismo:
    Journal of the Theory of Social Behaviour (rok: 2021, tom: 51(3), strony: 430-438), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/jtsb.12275 - link do publikacji
  13. Let's do it together! The role of interaction in false belief understanding
    Autorzy:
    Marta Białecka-Pikul, Magdalena Kosno, Arkadiusz Białek, Marta Szpak
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Child Psychology (rok: 2019, tom: 177, strony: 141-151), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jecp.2018.07.018 - link do publikacji
  14. Articles Recursion as a common groung of mental, communicative, and linguistic processes
    Autorzy:
    Filip, A., Białek, A., Białecka-Pikul, M.
    Czasopismo:
    Annals of Psychology (rok: 2017, tom: 3, strony: 723-743), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Wydział Nauk Społecznych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rpsych.2017.20.4-1en - link do publikacji
  15. Developmental Participation: The Necessity of Cultural Perspectives in Developmental Psychology.
    Autorzy:
    Siekiera, N., & Białek, A.
    Czasopismo:
    Roczniki Psychologiczne (rok: 2020, tom: 23(1), strony: 45-61), Wydawca: KUL
    Status:
    Opublikowana
  16. Early mindreading scale: From joint attention to false-belief understanding
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Białek, A., Kosno, M., Stępień-Nycz, M., Blukacz, M., Zubek, J.
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2021, tom: 18, strony: 45309), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2021.1911799 - link do publikacji
  17. Parent-report measure of Theory of Mind: Adaptation to Polish of the Children's Social Understanding Scale
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Stępień-Nycz, M.
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2019, tom: 16/3, strony: 318-326), Wydawca: Routledge, Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2017.1406850 - link do publikacji
  18. Waiting for a treat. Studying behaviors related to self-regulation in 18- and 24-month-olds
    Autorzy:
    Białecka-Pikul, M., Byczewska-Konieczny, K., Kosno, M., Stępień-Nycz, M., Białek, A.
    Czasopismo:
    Behavior and Development (rok: 2018, tom: 50, strony: 45647), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jecp.2018.07.018 - link do publikacji