Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wybrane czynniki kognitywne i afektywne jako wskaźniki poziomu opanowania gramatyki u osób dorosłych uczących się języka angielskiego jako obcego

2015/17/B/HS2/01704

Słowa kluczowe:

różnice indywidualne pamięć robocza zdolności językowe motywacja strategie uczenia się gramatyki przekonania dotyczące nauczania gramatyki gotowość komunikacyjna znajomość gramatyki wiedza eksplicytna wiedza implicytna

Deskryptory:

  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych
  • HS2_7: Nauka o komunikacji i komunikowaniu, podstawy teoretyczne językoznawstwa stosowanego

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Mirosław Pawlak 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 147 120 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-01-27

Zakończenie projektu: 2019-11-26

Planowany czas trwania projektu: 46 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Dyktafon. Za kwotę 3 120 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. Polish Listening SPAN – a new tool for measuring verbal working memory
    Autorzy:
    Katarzyna Zychowicz, Adriana Biedroń, Mirosław Pawlak
    Czasopismo:
    Studies in Second Language Learning and Teaching (rok: 2016, tom: 45477, strony: 601-619), Wydawca: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/ssllt.2017.7.4.3 - link do publikacji
  2. The interface between research on individual difference variables and teaching practice: The case of cognitive factors and personality
    Autorzy:
    Adriana Biedroń, Mirosław Pawlak
    Czasopismo:
    Studies in Second Language Learning and Teaching (rok: 2016, tom: 6, strony: 395-422), Wydawca: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/sllt.2016.6.3.3 - link do publikacji
  3. Verbal working memory as a predictor of explicit and implicit knowledge of English passive voice
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak, Adriana Biedroń
    Czasopismo:
    Journal of Second Language Studies (rok: 2019, tom: 45324, strony: 258-280), Wydawca: John Benjamins
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1075/jsls.19007.paw - link do publikacji
  4. Zależność między poziomem opanowania gramatyki a wybranymi zmiennymi kognitywnymi i afektywnymi: Zarys projektu badawczego
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak
    Czasopismo:
    Neofilolog (rok: 2018, tom: 50/2, strony: 197-214), Wydawca: Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/n.2018.50.2.3 - link do publikacji
  5. Grammar Learning Strategy Inventory: Another look
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak
    Czasopismo:
    Studies in Second Language Learning and Teaching (rok: 2018, tom: 8, strony: 351-379), Wydawca: Wydział PedagogicznoArtystyczny UAM w Kaliszu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/ssllt.2018.8.2.8 - link do publikacji
  6. Grammar learning strategies as a key to mastering second language grammar: A research agenda
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak
    Czasopismo:
    Language Teaching (rok: 2019, tom: online, strony: online), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/S0261444819000314 - link do publikacji
  7. Polish Nonword Span (PNWSPAN): A new tool for measuring phonological loop capacity
    Autorzy:
    Katarzyna Zychowicz, Adriana Biedroń, Mirosław Pawlak
    Czasopismo:
    GLOTTODIDACTICA (rok: 2018, tom: XLV/2, strony: 309-327), Wydawca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/gl.2018.45.2.18 - link do publikacji
  8. Teaching stylistic inversion to advanced learners of English: Interaction of input manipulation and individual difference variables
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak, Anna Mystkowska-Wiertelak
    Czasopismo:
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (rok: 2018, tom: bd., strony: bd.), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/iral-2017-0032 - link do publikacji
  9. Working memory as a factor mediating explicit and implicit knowledge of English grammar
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak; Adriana Biedroń
    Czasopismo:
    Annual Review of Applied Linguistics (rok: 2021, tom: 41, strony: 118–125), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/S0267190521000052 - link do publikacji
  1. nd
    Autorzy:
    Anna Mystkowska-Wiertelak, Mirosław Pawlak
    Książka:
    Willingness to Communicate in Instructed Second Language Acquisition Combining a Macro- and Micro-Perspective (rok: 2017, tom: nd, strony: 256 s.), Wydawca: Multilingual Matters
    Status:
    Opublikowana
  2. Verbal working memory as a predictor of explicit and implicit knowledge of English passive voice
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak, Adriana Biedroń
    Książka:
    Aptitude-treatment interaction in second language learning (rok: 2021, tom: nd, strony: 93-115), Wydawca: John Benjamins
    Status:
    Opublikowana
  3. nd.
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak
    Książka:
    Exploring the interface between individual difference variables and the knowledge of second language grammar (rok: 2021, tom: nd., strony: 138), Wydawca: Springer Nature
    Status:
    Opublikowana
  4. Beliefs about grammar instruction and the mastery of the English passive voice
    Autorzy:
    Mirosław Pawlak
    Książka:
    Investigating individual learner differences in second language learning (rok: 2021, tom: nd, strony: 173-188), Wydawca: Springer Nature
    Status:
    Opublikowana